Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، سفیر سابق کشورمان در لبنان و سوریه، مطرح شدن لایحه تحریمی علیه گروه عراقی مقاومت اسلامی نُجَباء در کنگره ایالات‌متحده را نشانه عصبانیت آمریکا از محور مقاومت ارزیابی کرد.

 

«محمدرضا رئوف شیبانی» ضمن تبریک به دبیرکل جنبش نُجَباء به‌مناسبت پیروزی‌های اخیر بر مزدوران تکفیری در عراق و سوریه، راجع به طرح تحریمی مجلس نمایندگان آمریکا علیه این گروه مقاومتی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در منطقه رویکرد تندی را شکل داده و نام جریانات مقاومتی را در لیست تروریستی می‌گنجانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت اصلی اقدام آمریکایی‌ها این است که مجموعه محور مقاومت، از جمله نُجَباء، مانع از تحقق طرح آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه شده و آن را به چالش کشیده‌اند.

 

وی در توضیح افزود: البته این اقدام خصمانه پدیده جدیدی نیست، ولی در حال حاضر احساس می‌شود که طرح آمریکا عملا از یمن تا ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین به‌دلیل ایستادگی محور مقاومت با بن‌بست مواجه شده و واشنگتن راه برون‌رفت از این بن‌بست را در افزودن نام حرکت‌های مقاومتی به لیست تروریستی مورد نظر خود می‌بیند.

 

این دیپلمات ارشد در تحلیل دلایل تمرکز ویژه کنگره آمریکا بر مقاومت اسلامی نُجَباء در لایحه تنظیم‌شده، اضافه کرد: این جنبش نقش مؤثری در ناکام گذاشتن برنامه‌ریزی آمریکا با هدف تقویت تروریست‌های تکفیری نظیر داعش، بی‌ثبات‌سازی عراق و ساقط کردن حکومت سوریه ایفا کرده است.

 

رئیس گروه علمی کشورهای عربی در مرکز پژوهش های استراتژیک وزارت امور خارجه خاطرنشان ساخت: هدف آمریکا از تهیه لیست‌های موسوم به ضدتروریستی، این است که ارزش‌های موجود را تغییر داده و مفهوم مقاومت را با مفهوم تروریسم جابجا کند؛ مثلا می‌کوشد مقاومت اسلامی نُجَباء را که یک جریان مقاومتی واقعی است و در عراق مقابل اشغالگری و انواع توطئه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی ایستاده، تروریست معرفی نماید. فکر می‌کنم این اقدام صرفاً در حد یک حرکت انفعالی و واکنشی است در برابر موفقیت‌های محور مقاومت از جمله مقاومت اسلامی نُجَباء.

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا

دبیر ستاد حقوق بشر به شیوه آمریکایی حقوق بشر و برخوردهای تهاجمی با زنان و دختران معترض در آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات متزوّرانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد! 

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد...

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق