Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی مرکز مازندران گفت: طی روزهای اخیر شرکت‌های توزیع‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی اعلام کرده‌اند که در فاکتور جدید، قیمت‌ها 20 تا 30 درصد افزایش دارد. به گزارش بلاغ، از میانه‌ شهریورماه سال‌جاری تاکنون قیمت ارز با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده که به عقیده برخی کارشناسان اقتصادی اقتضای وضعیت بازار، آن‌را رقم زده و برخی دیگر از کارشناسان چنین وضعیتی را نشانه‌ی بحران در اقتصاد دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنان به دولت توصیه می‌کنند که با توجه به اینکه هدایت‌بخش عمده‌ی بازار ارز با دولت است، برای جلوگیری از افزایش آن اقدامات لازم را انجام دهد.

البته نوسانات اخیر نرخ ارز دلایل متعددی داشته که از مهم‌ترین دلایل می‌توان به کاهش نرخ سود بانکی توسط بانک مرکزی اشاره کرد و کاهش عایدی سپرده‌های بانک، افزایش قیمت‌ها در بازار ارز را برای مردم جذاب‌تر کرده است.

حال سوال اینجاست که تبعات این افزایش چه خواهد بود؟ آیا همانند بعضی از کشورها با بحران ارزی مواجه خواهیم شد یا خیر؟ آیا این افزایش‌ها صرفا نوساناتی ناشی از هیجانات بوده و در روزهای آتی متوقف می‌شود؟

گفتنی است وابستگی محض اقتصاد کشور به ارز موجب شده است تا کوچک‌ترین نوسانی در بازار ارز، تکانی محسوس در بازار کشور و به‌ویژه معیشت مردم ایجاد کند، امری که مقام معظم رهبری با اشراف کامل به آن، شعار اقتصاد مقاومتی را سال‌ها است که برگزیده‌اند اما دولت‌های وقت، عملا در تحقق آن، مطلوب عمل نکرده و اثرات و تبعات ناشی از آن نیز هر از چند گاهی بازار کشور را متلاطم می‌کند.

در هر حال، نوسانات قیمتی ارز در کشور باعث ایجاد موج جدید گرانی‌ها در بازار کشور شد. امری که بازار لوازم آرایشی و بهداشتی را نیز در کنار سایر بخش‌ها دچار نوسانات قیمتی کرد.

افزایش نرخ ارز عامل گرانی این روزها
رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی مرکز مازندران در این‌باره به خبرنگار ما گفت: قیمت کالاهای آرایشی و بهداشتی با قیمت ارز خارجی سر و کار دارد و طبیعتا با افزایش نرخ ارز طی روزهای اخیر، افزایش قیمت کالاهای وارداتی یک امر مسلم است.

زهدی افزود: طی روزهای اخیر شرکت‌های توزیع‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی نظیر شرکت نیوا و تهران بوران اعلام کرده‌اند که در فاکتور جدید، قیمت‌ها 20 تا 30 درصد افزایش دارد.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت در بازار به‌دلیل گران‌شدن کالاها از سوی شرکت‌های پخش و توزیع کننده است و واحدهای صنفی نقشی در افزایش آن نداشته‌اند و سود قانونی خود را دریافت می‌کنند.

افزایش قیمت انواع ادکلن‌های خارجی در بازار
بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ما از بازار ساری، افزایش قابل توجه انواع ادکلن‌های خارجی طی روزهای اخیر در برخی برندها تا 40 درصد است.

این نوسانات قیمتی موجب شده است تا برای خرید یک برند در بازار حتی با اختلاف 20 هزار تومانی نیز مواجه شوید و شاهد چند نرخی بودن یک کالا در بازار باشید.

افزایش 30 تا 50 هزار تومانی قیمت
متصدی یکی از واحدهای صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در مازندران ضمن تأیید افزایش قیمت در بازار گفت: افزایش دلار سبب بالا رفتن قیمت‌ها شده است، به نحوی‌که قیمت یک ادکلن 50 تا 60 هزار تومانی، هم اکنون به 80 تا 100 هزار تومان رسیده است.

کسبه دیگری در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تأیید افزایش قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار بیان کرد: هر چند این افزایش قیمت عموما شامل کالاهای وارداتی می‌شود اما طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت حتی در محصولات داخلی نیز بوده‌ایم.

افزایش 15 درصدی کالاهای داخلی
وی با بیان اینکه غالب کالاهای قابل عرضه در فروشگاه ما بومی و تولیدات داخلی است، افزود: طی روزهای اخیر حتی شرکت‌های داخلی نظیر لی‌لی نایت نیز 15 درصد افزایش قیمت را اعلام کرده‌اند.

این فعال لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار استان خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها عامل این افزایش قیمت را نوسانات ارز و در نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه بیان کرده‌اند.

هر چند لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین ادکلن از کالاهای اساسی و ضروری محسوب نمی‌شود، اما سودجویی برخی کسبه و همچنین نوسانات ارز که بازار کشور را تحت سلطه دارد، آشفته و دچار تشنج کرده است. کد مطلب: 351010  

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

کلان‌نگری؛ حقله مفقوده توسعه در مازندران

مشکلات کشور با راه‌حل‌های یک خطی درست نمی‌شود/ قدرت‌های غربی جرات حمله نظامی به ایران را ندارند

هیچ نگرانی در تأمین کالای بازار شب عید وجود ندارد/ آخرین جزئیات اقلام شب عید

به لیلا بگو هوووو بکشه

    افزایش نرخ ارز عامل گرانی این روزهای لوازم بهداشتی/ سودجویی برخی کسبه‌ از آشفته بازار ارز بارش برف خفیف در محور کندوان و هراز سالن‌های تخصصی تئاتر در شهرستان‌های مازندران ساخته می‌شود مسابقات دومینو و سازه‌های ماکارونی دانش‌آموزی در سوادکوه‌شمالی   نماهنگی زیبا از تشییع شهید خوشنام در شهرستان سیمرغ   برگزاری نمایشگاه بهاره در آمل؛ به‌سود مردم، کسبه یا دست‌فروش؟! یازدهمین یادواره شهدای گردان مسلم در جویبار   هیچ نگرانی در تأمین کالای بازار شب عید وجود ندارد/ آخرین جزئیات اقلام شب عید عده‌ای به‌دنبال تضعیف امامت و جایگاه ولایت در کشور هستند/ سازش با آمریکا راه‌حل مشکلات نیست هر کودک سزاوار یک فرصت است بارش برف در ارتفاعات لاریجان / محور هراز باز و تردد در آن جریان دارد کسی از کشته‌های جاده‌ای حرفی نمی‌زند/ نااهلان در انقلاب جایی ندارند انتقاد ائمه جمعه بابل از سیاست‌های نادرست دولت/ سرچشمه مصیبت‌های ملت اشرافی‌گری مسئولان است وزیر راه و شهرسازی باید هر چه زودتر استعفا دهد اقتدار برخورد با آشوب‌گران را به نمایش بگذاریم/ نباید بنیان‌های نظام اسلامی دچار اختلال شود مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی عدم اتکا به بیگانگان است/ مسئولان به‌شدت با عاملان حادثه تهران برخورد کنند احداث ایستگاه جست‌وجو و کنترل دریایی در بندر فریدونکنار/ قرارداد، پاشنه آشیل بندر فریدونکنار مشکلات کشور با راه‌حل‌های یک خطی درست نمی‌شود/ قدرت‌های غربی جرات حمله نظامی به ایران را ندارند مسئولان دولتی نباید دارای روحیه اشرافی‌گری باشند نگاهی به گلزار شهدای شهرستان نور پس از 10 سال‌ فراموشی+ تصاویر  

عزاداری عاشقان فاطمی در بابل  

شهر به احترامتان، تمام قد ایستاد  

شب وداع با ۱۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در قائم‎شهر  

تساوی خانگی نساجی ماندران مقابل اکسین البرز  

حماسه عاشقی مردم بابل در آیین تشییع ۲ شهید گمنام  

تصاویر برفی روستای نیاک لاریجان  

پیکر پاک پدر شهیدان "عبوری" در ساری تشییع شد  

مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در شهرستان قائم‎شهر برکزار شد  

مراسم استقبال و تشییع پیکرهای مطهر 12 شهید گمنام در سوادکوه  

استقبال خودجوش از شهدای گمنام در سیمرغ برگزار شد+تصاویر  

 

مدیران خسته یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن از قاب دوربین تنکابن24  

صدور کارت برای خبرنگاران قول بر زمین‌ مانده ارشاد مازندران

 

برخورد دور از انتظار فرماندار نکا با مردم در راهپیمایی 22 بهمن 96 +عکس و فیلم  

صدور کارت برای خبرنگاران قول بر زمین‌ مانده ارشاد مازندران

به لیلا بگو هوووو بکشه

مدیران خسته یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن از قاب دوربین تنکابن24  

مسئولان حق از دست‌رفته مردم جویبار را بازگردانند

امید کشورهای منطقه به ایران است/جایگاه رفیع ولایت فقیه در شکل‌گیری بیداری اسلامی

پشت پرده علت سقوط هواپیمایی تهران ـ یاسوج

طمع، جان جوان 24 ساله رامسری را گرفت

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد


نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تاکید بر بازگشت قیمت جهانی طلا از مسیر صعود به دلیل کاهش تقاضای سرمایه‌گذاری بر روی طلا در بازار‌های جهانی، روند نزولی نرخ ارز در داخل را در کنار کاهش قیمت اونس جهانی طلا، دو عامل موثر بر کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل عنوان کرد و گفت، اما از سویی افزایش تقاضا برای قطعات کوچکتر (ربع سکه و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی) عاملی شد که مسیر این قطعات کوچکتر را از مسیر کاهشی سکه و طلا جدا کرد.

 محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: قیمت جهانی طلا که طی دو ماه اخیر سیر صعودی به خود گرفت و به رقم‌های بی سابقه دست پیدا کرده بود، در این هفته سیر نزولی داشت و در حقیقت جاذبه خرید طلا در بازار‌های جهانی از دست رفت؛ علت آن نیز این بود که باتوجه به بهتر شدن شرایط سیاسی جهان و آرامش ایجاد شده در برخورد‌های نظامی خاورمیانه، طبیعتاً تقاضا برای خرید طلا به جهت سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس این هفته، قیمت جهانی طلا با ۴۰ دلار کاهش، روز گذشته (پنجشنبه) به ۲۲۹۷ دلار برای هر اونس طلا و رسید.

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با ایسنا ادامه داد: از سوی دیگر در یک هفته اخیر که سیر نزولی قیمت اونس جهانی را داشتیم، نرخ ارز در اخل نیز روند کاهشی داشت؛ هرچند که در برخی روزها، نوسان افزایشی را هم تجربه کرد، اما در مجموع طی یک هفته اخیر نرخ ارز کاهشی پیش امد؛ بنابراین این دو عامل سبب شد که تغییراتِ کاهشی مختصری در قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم.

تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات سکه و طلا

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات، سکه تمام طرح قدیم ٣٨ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود و به نسبت ابتدای هفته ٣٠٠ هزار تومان کاهش داشت. قیمت سکه تمام طرح جدید که در جریان نوسانات تا ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان (در این هفته) نیز بالا رفته بود، در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان بود که به نسبت اول هفته، تغییری نداشت. نیم سکه نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات به ٢۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید.

اوتصریح کرد: علیرغم روند نزولی قیمت سکه و طلا، اما افزایش تقاضا برای قطعات کوچکتر سکه (ربع سکه و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی) سبب شد که این قطعات کوچکتر نسبت به ابتدای هفته، افزایش بها را تجربه کنند. ربع سکه با ٣٠٠ هزار تومان افزایش هفتگی به ١۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز به نسبت ابتدای هفته با ٢٠٠ هزار تومان افزایش قیمت همراه و در آخرین معاملات، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار)، با نوسانات معمول بازار ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی داشت و در پایان هفته قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار ١۵ میلیون و ٣٠ هزار تومان بود.

علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، حباب سکه بزرگ‌تر شد

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همانطور که اشاره شد، افزایش تقاضا برای خرید سکه، سبب شد که حباب سکه نیز این هفته با افزایش همراه باشد و ۵٠٠ هزار تومان افزایش پیدا کند؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، قیمت هر قطعه سکه هفت میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دارای حباب بود.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که این روز‌ها در اتاق ارز و طلا، سکه نیز حراج و واگذار می‌شود، اما نکته جالب اینجاست که هیچ‌یک از این سکه‌هایی که در اتاق ارز و طلا به فروش می‌رسد، تاکنون به بازار برنگشته است؛ بنابراین بازار تقاضای طبیعی خود برای خرید سکه را دارد و از همین روی هم هست که حباب سکه این هفته با افزایش همراه شده است. سکه‌هایی که در فروردین ماه توسط بانک مرکزی فروخته شد، هنوز به بازار عرضه نشده و هرکسی که خریداری کرده، نزد خود نگه داشته است.

به گفته‌ی این کارشناس بازار سکه و طلای کشور، در حال حاضر، باتوجه به سیر نزولی نرخ ارز در بازار و فاصله از عدد‌هایی که پیدا کرده بود، سطح دادوستد‌ها در بازار عادی، به دور از هرگونه التهاب و کاملا منطقی بوده است و هیجان خاصی برای خرید و فروش مشاهده نشده است.

کشتی‌آرای برای هفته پیش‌رو نیز پیش‌بینی کرد: بنظر می‌رسد که هفته ابتدا نیز شرایط به همین صورت باشد. قیمت جهانی طلا تا این لحظه (جمعه) نوسان خاصی نداشته و بازار ارز هم که در ثبات نسبی به سر می‌برد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت سکه و طلا در همین محدوده‌ها باقی بماند.

tags # قیمت طلا ، قیمت سکه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس