Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به صحبت های اخیر رهبر انقلاب و هشدار ایشان نسبت به خطر ارتجاع و کم کاری های صورت گرفته در زمینه عدالت، دیگر پذیرفته نیست که ...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه های خوزستان در مورد اعتراضات کارگران گروه ملی در نماز جمعه روز گذشته اهواز، ضمن حمایت از اعتراض به حق کارگران ضرورت پرداخت مطالبات کارگران تا قبل از پایان سال جاری را به مسئولین ذی ربط اعلام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر به جای توجّه به طبقه‌ی ضعیف، دل‌سپرده‌ی طبقات مرفّه و زیاده‌خواه در کشور شدیم، این حرکت به سمت ارتجاع است/ مدیران کشور باید بشدّت مراقبت کنند، مردم هم نگاه کنند، با حسّاسیّت دنبال کنند رفتار ماها را، رفتار مدیران را؛ با حسّاسیّت. ارتجاع چیز خطرناکی است./ رهبر انقلاب اسلامی ایران

روزهای آخر سال 1396 درحالی در تقویم ورق میخورد که شاهد تجمعات اعتراضی کارگران خوزستانی در روزهای متوالی هستیم. کارگران گروه ملی صنعتی اهواز هنوز حقوق ماه های آذر، دی و بهمن را دریافت نکرده اند و پس از تجمعات پی در پی مقابل استانداری، شاهد بودیم که در پنجمین روز اعتراضاتشان به نماز جمعه پناه آورده بودند.


با توجه به صحبت های اخیر رهبر انقلاب و هشدار ایشان نسبت به خطر ارتجاع و کم کاری های صورت گرفته در زمینه عدالت، دیگر پذیرفته نیست که شاهد رفتار های سرد و خنثی از مسئولین در قبال اعتراضات این کارگران باشیم.


همچنین عملکرد سرد و منفعلانه صدا وسیما در مواجهه با این اعتراضات، غیر قابل توجیه بوده و لازم است این سازمان در پوشش صدای اعتراض کارگران و پیگیری مطالبات آن ها از هیچ کوششی دریغ ننماید.


اگر آنگونه که در آموزه های ما آمده، حقوق کارگر را تا قبل از خشک شدن عرقش نمی پردازید، لااقل از عرق شرم او در ایام عید، بیم داشته باشید.


بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اهواز، ضمن حمایت از اعتراض به حق کارگران، ضرورت پرداخت مطالبات کارگران تا قبل از پایان سال جاری را به مسئولین ذی ربط اعلام می نمایند.


بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه نفت اهواز

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار پیام اعتراضی بسیج دانشجویی امیرکبیر پس از دیدار با وزیر کار

به دنبال جلسه‌ای که تشکل‌های دانشجویی به منظور حمایت از کارگران با وزیر کار داشتند، بسیج دانشگاه امیرکبیر پیامی منتشر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از برپایی تجمعی که همراه با تعدادی دیگر از تشکل‌های دانشجویی در مقابل وزارت کار به منظور حمایت از تعیین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران داشته‌اند، پیامی اعتراضی را درباره جلسه با سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر کرد.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

 

جناب وزیر! می‌فرمایید سرزده آمده‌اید؟! با کار‌ها و اقداماتی که شما و مدیرانتان طی چندماه گذشته انجام داده‌اید، این تجمع قانونی اصلا سرزده نبوده و کاملا قابل پیش‌بینی بود.

طبق گفته‌های نمایندگان کارگری، در تعیین دستمزد و سبد معیشت، شما ماده‌های مختلف قانونی را رعایت نکرده‌اید؛ از جمله ماده ۴۱.

چگونه می‌فرمایید دستمزد پارسال (۵ میلیون ۳۰۰هزار تومان)، حدود ۷۰٪ سبد معیشت را تعیین کرده درصورتی که سبد معیشت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده بود؟ و اگر با تورم ۴۶٪ اعلام شده محاسبه نمایید، به سبد معیشتی ۲۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۳ می‌رسید که اعلام می‌شود سبد مطلوب ۲۰ میلیونی و سبد اقتصادی؟! ۱۶ میلیونی برای معیشت مردم کافیست! سپس میزان و مقدار سبد را کوچک کرده و به اصطلاح سفره را کوچک کرده و به رقم ۱۳ میلیون و ۴۰۰هزار تومان می‌رسید که گویا نسبت به سال گذشته تورم منفی را تجربه کرده‌ایم!

جناب وزیر! آنوقت می‌آیید و در رسانه رسمی کشور بی هیچ ابایی عنوان می‌کنید ۵۰۰، ۶۰۰ هزار تومان به عنوان حق عائله‌مندی را به حقوق کارگران اضافه می‌کنیم تا هم به خانواده و هم به جوانی جمعیت؟! کمک شود؟ از حرف خودتان خنده‌یتان نمی‌گیرد؟ چگونه می‌خواهید با این مقدار پول به جوانی جمعیت کمک کنید؟ تازه منت آن را سر کارگران می‌گذارید؟

جناب وزیر، برای دولت به عنوان بزرگترین کارفرمای ایران زشت است که بگوید در تعیین حداقل دستمزد نقشی ندارد؛ در جلسه شورای عالی کار، وقتی می‌توان گفت سه‌جانبه گرایی رخ داده است که دو سوم افراد در جلسه حضور داشته باشند و پایین صورت جلسه را از هر طرف حداقل ۱ نفر امضا کند؛ نه اینکه قانون غلط بگوید مهم نیست که یک طرف قرارداد امضا کند یا نه! آنوقت نمایندگان کارفرما و دولت دست در دست هم به ریش کارگران بخندند و بگویید اگر کارگران موافقت نکردند کار خودمان را می‌کنیم!

وزیر کار گفته بود: اگر فردا هم نمایندگان کارگری روی حرف و خواسته خود مقاومت کرده و به نتیجه واحدی در خصوص موارد مطروحه نرسیم، بدون اجماع در این موارد، پیشنهاد‌های هر سه گروه به رای گیری گذاشته می‌شود و با رای اکثریت تصویب و نهایی می‌شود.

جناب وزیر!
اینگونه رفتار و سخن گفتن با بزرگترین اقشار جامعه اصلا درست نیست، آن هم در موقفی که به حقوق نداده‌یشان اعتراض مسالمت آمیز انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • انتشار پیام اعتراضی بسیج دانشجویی امیرکبیر پس از دیدار با وزیر کار
  • وضعیت آبگرفتگی اهواز در ایام بارندگی قابل قبول نیست
  • تحلیل عجیب جمیله علم الهدی از اعتراضات دانشگاه
  • تحلیل عجیب جمیله علم الهدی از اعتراضات دانشگاه در سال ۱۴۰۱
  • صحبت های جدید جمیله علم الهدی درباره اعتراضات سال ۱۴۰۱
  • افزایش حقوق کارگران برای سال 1403 کمتر از 40 درصد قابل قبول نیست!
  • باتری جدید چین برای کار کردن در سرما
  • تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • ذره‌بین شفافیت را بر شورای عالی کار بیندازید/ دغدغه معیشتی جامعه ۱۴ میلیونی کارگران اولویت چندم دولت است؟
  • جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان