Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@06:20:38 GMT

علم، به نوع تفکر و ایدوئولوژی وصل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۱۲۳۴

رویداد۲۴-رئیس‌جمهور گفت: علم به نوع تفکر و ایدوئولوژی وصل نمی‌شود. در کشور جناح‌بندی داریم اما نمی‌توانیم بگوییم علم ریاضی اصوگرایان و علم ریاضی اصلاح‌طلبان. علم مرز نمی‌شناسدحجت‌الاسلام حسن روحانی در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی عنوان کرد: ایران کشوری است که دارای نقش ارزنده در دو مقطع تاریخ در علم و تمدن بشری بوده است؛ یک مقطع قبل از اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره ایران باستان صاحب نظران، اندیشمندان، معماران و عالمانی فضا را درخور رقابت با تمدن‌های باستان ایران به عنوان کشوری بزرگ و دارای سخن و مراکز علمی و دانشوری می‌دانستند.

 وی افزود: مقطع دوم بعد از اسلام است؛ اسلام آیینی است که پیروان خود را به علم و دانش نه تنها دعوت کرده بلکه مکتب و وحی خود را از خواندن آغاز کرده است؛ آیینی که به علم و دانش برتری داده در آن دورانی که باسواد بودن و علم امتیاز نبوده است در شبه جزیره عربستان افراد ثروتمند و بنام افتخار می‌کردند که علمی را نمی‌دانند.

رئیس‌جمهور گفت: اسلام آموخت که باید علم را از هر جایی بیاموزید. علم و دانش و هنر علم مرزی را نمی‌شناسد. آنها دوره‌ای را می‌خواستند علم سوسیالیستی درست کنند معلوم شد که ناموفق بودند. علم  به نوع تفکر و ایدوئولوژی وصل نمی‌شود. در کشور جناح‌بندی داریم اما نمی‌توانیم بگوییم علم ریاضی اصوگرایان و علم ریاضی اصلاح‌طلبان. علم مرز نمی‌شناسد عده‌ای در کشور سال‌ها فیزیک و شیمی اسلامی درست کردند، مقصود چیست؟ پول‌های زیادی خرج شده است و وقت زیادی صرف شده است. جبر، جبر است. ریاضی هم ریاضی است. چه فرقی می‌کند مگر ایدئولوژی و تفکر اسلامی اثر می‌گذارد؟

روحانی تاکید کرد: برخی به مفهومی فکر می‌کنند که گویی باید علوم را دسته‌بندی کنند به عنوان علومی که ارتباط با دین دارند. حتی می‌خواهند علوم را به سنتی و جدید تقسیم‌بندی کنند. در مقطعی عده‌ای می‌خواستند علم جدید را نپذیرند و زمانی هم دانشگاه را نمی‌پذیرفتند می‌گفتند هر چه داریم ازحوزه داریم و به دانشگاه نیازی نداریم. عده ای می‌خواستند ثابت کنند اول همه علوم در اسلام بوده و آیه و حدیثی پیدا می‌کردند که حرف خود را ثابت کنند اما این حرف درست نیست، خود پیامبر هم می‌گفت دانش را بیاموزید، حتی اگر در چین باشد.

ادامه دارد...

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای بهادری جهرمی، علاوه بر این، در سال جاری برای جذب ۷۰ هزار معلمِ دیگر نیز مجوز تأمین شده تا با آزمون، استخدام شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفری به دنیای توپولوژی
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم