Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - چاپ نخست کتاب «نشانه های محله من» که توسط حسن خوشبخت گردآوری و تدوین شده است، در سال 96 منتشر شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، این کتاب مجموعه ای از وصیت نامه و زندگینامه شهدای «محله الشهدا بندرعباس» را شامل می شود که در چاپ نخست آن، هزار نسخه تاکنون منتشر شده است.
کتاب «نشانه های محله من» دارای 214صفحه می باشد که با همکاری کنگره سرداران شهید و شهدای استان هرمزگان، ستاد یادواره شهدای محله الشهدا، پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی هنری محله الشهدا بندرعباس به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این کتاب علاوه بر معرفی زندگینامه و وصیت نامه 48 شهید محله الشهدا بندرعباس، به زندگی زنده یاد حسین ضعیفی از تدوینگران بخش تولید صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در سال 67 پرداخته است.
وی سابقه حضور در جبهه های جنوب را داشته و در عملیات کربلای پنج نیز مجروح می شود.
بخش مقدمه این کتاب به یاد داشت سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با محوریت نقش رزمندگان این استان به ویژه محله الشهدای بندرعباس و قدردانی وی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد.
در بخش پایانی کتاب نیز تصاویری از شهدای محله الشهدا بندرعباس و چندین یادواره شهدای این محله منعکس شده است.
«الشهدا» یکی از محله های شهرستان بندرعباس است که علاوه بر این که 48 شهید عاشق، با عروج شان نام این محله را به الشهدا مزین کردند، تعدادی از شهدای انقلاب نیز از همین محله به شهادت رسیده اند.
برای نمونه می توان به شهید علی سایانی که از نخستین شهدای انقلاب در شهر بندرعباس می باشد یا شهیدان همت الله شمسایی، احمد مجرد و حسین دامن باغ که شهادت شان سرآغاز تغییر نام محله به «الشهدا» بوده، اشاره کرد.
ابراهیم تنیده، عباس باصره، عبدالرضا مجیدی، محمد دژله، عبدالغفور ضعیفی، حسن دانشمند و یعقوب آرامش تعدادی از شهدای شاخص دفاع مقدس این محله هستند.
بیشتر رزمندگان این محله در دوران دفاع مقدس در واحد تخریب لشکر 41 ثارالله و تعدادی نیز در اطلاعات - عملیات به عنوان مسئول محور بوده اند.
خبرگزاری ایرنا نیز قصد دارد در طول هفته به پاس احترام به ساحت شهدا و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زندگینامه شهیدان محله الشهدا بندرعباس را از کتاب «نشانه های محله من» منتشر کند.
9887/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعطیلی فعالیت بنادر مسافربری استان به علت شرایط نامساعد جوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد ‌اظهار داشت: رفت و آمد از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز و برعکس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی بیان کرد: فعالیت بنادر مسافری غرب هرمزگان و مسافرت به کیش نیز هم اکنون متوقف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: مردم برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از مسیر بندر پل خمیز به بندر لافت (قشم) و بر عکس استفاده کنند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • رفع قطعی برق در بستک و جزیره هرمز
  • برق مناطقی از هرمزگان وصل شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • قطعی برق در برخی محلات بندرعباس
  • بارش باران در هرمزگان
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • تاریخ‌سازان جاوید محله کن | کوچک‌ترین و مسن‌ترین شهید محله را بشناسید
  • نیاز به همه گروه‌های خونی در هرمزگان
  • نمایشگاه مشترک قطر و هرمزگان در بندرعباس برگزار می‌شود