Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از 700 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال 97 خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: برای فراهم آوردن تسهیلات برای داوطلبانی که در روزهای ۱۶ تا ۲۶ آذر در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کرده‌اند ترتیبی اتخاذ شد که اطلاعات ثبت‌نامی از روز ۳۰ بهمن بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و این گروه از داوطلبان می‌توانستند تا پنجشنبه سوم اسفند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس آمار اولیه ثبت‌نام 114 هزار 472 نفر ثبت‌نام کردند. همچنین در مهلت آذرماه ۶۲۱ هزار و ۳۲۵ نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند. مجموع آمار اولیه و این آمار نهایی آذر این است که تاکنون 735 هزار 779 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند. البته‌ آمار نهایی متعاقبا اعلام می‌شود.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از اعلام نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد موسسات غیرانتفاعی در ساعت 20 امروز (شنبه 5 اسفند) خبر داد.

توکلی گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون فوق باید در یکی از روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه 7 و 8 اسفند با در درست داشتن مدارک لازم برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که در این مرحله از آزمون فوق پذیرفته شده‌اند چنانچه با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 از تاریخ 30 بهمن تا 3 اسفند نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده باشند، با توجه به قبولی اعلام شده و در صورت عدم تمایل برای شرکت در آزمون سال 1397 می‌توانند برای دریافت هزینه وجه ثبت‌نام این آزمون، براساس توضیحاتی که دراطلاعیه اعلام نتایج منتشر خواهد شد، اقدام کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رامین خورنژاد ظهر پنج شنبه با اعلام این خبر گفت: نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در قالب حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم در آذربایجان شرقی نیز برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: این آزمون جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار خواهد شد که ۷۰ در صد از شرکت کنندگان در آزمون مرحله اول را بانوان و ۳۰ درصد را برادران تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی استان با بیان اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در سطح کشوری در چهار مرحله و در استان به صورت سه مرحله‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: مرحله نخست این آزمون کتبی و مربوط به حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در قالب ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم است که نتایج آن ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

وی افزود: نوبت اول مرحله دوم نیز که آزمونی شفاهی است، ۲۷ تیر تا ۱۰ مرداد برگزار و نتایج ۲۵ شهریور و نوبت دوم نیز ۱۶ تا ۲۵ آبان در مراکز استان‌ها برگزار و نتایج در دی ماه اعلام می‌شود.

به گفته حجت الاسلام خورنژاد مرحله سوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم شامل ترجمه و مفردات، پنجم بهمن ۱۴۰۳ برگزار و پس از اعلام نتایج آن در ۲۰ بهمن ماه، زمان مرحله چهارم که به صورت کشوری و با حضور قبول شدگان مراحل استانی برگزار می‌شود، تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6095080

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن
  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد