Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:37:41 GMT

آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمیدبقایی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۱۵۱۰

آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمیدبقایی آغاز شد

تهران - ایرنا- هفتمین و آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی در شعبه ٦٨ دادگاه تجدیدنظر استان تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم دقایقی قبل برای دفاع در برابر اتهامات وارده به خود به همراه وکیل مدافعش در شعبه ٦٨ دادگاه تجدیدنظر حاضر شد.
براساس این گزارش، شش جلسه پیشین در دادگاه تجدیدنظر واقع در خیابان خیام روبروی خیابان بهشت برگزار شد که به دلیل انتقال تجدیدنظر استان تهران به ساختمانی واقع در خیابان هروی ، دادگاه بقایی و همه آنانی که در در دادگاه تجدیدنظر پرونده آنان در حال رسیدگی است، قرار شد در خیابان هروی برگزار شود؛ اما از آنجا که امروز آخرین جلسه تجدیدنظر بقایی است، دادگاه وی در همین خیابان خیام برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌ نژاد و اسفندیار رحیم مشایی چهارشنبه دو هفته گذشته برای حضور در دادگاه حمید بقایی مقابل دادگاه تجدیدنظر آمده بودند که به دلیل غیرعلنی بودن دادگاه، اجازه ورود به آنان داده نشد. رئیس دولت نهم و دهم روی پله های دادگاه تجدیدنظر دقایقی صحبت و سپس همراه با رحیم مشایی محل را ترک کرد.
دادگاه بدوی بقایی و حبیب الله جزءخراسانی در شعبه ١٠٥٧ دادسرای کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری در چهار جلسه غیرعلنی با عناوین اتهامی تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی به ترتیب در تاریخ های 27 و 30 مهر، 24 و 30 آبان امسال برگزار شد که متهمان پرونده فقط در دو جلسه نخست آن حضور یافتند و در بقیه زمان ها در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، بست نشسته بودند.
دادگاه بدوی ، اواخر آذرماه بقایی را در هر عنوان اتهامی به چندین سال حبس و جزای نقدی محکوم کرده اما جزییات حکم بطور دقیق اعلام نشده است.
بقایی پس از اتمام دومین جلسه دادگاه تجدیدنظرش در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که رئیس دادگاه قصد دارد جلسات را به صورت فشرده و سریع برگزار کند و این امر، فرصت دفاع حقوقی جامع، کافی و وافی را از او سلب می کند. با این حال، جلسات دادگاه تجدیدنظر تاکنون شش بار برگزار شده است.
مهران عبدالله پور، وکیل بقایی پیشتر اعلام کرده بود که طبق گفته رئیس دادگاه، جلسات به صورت علنی برگزار می شود اما روز دادگاه با وجود باز بودن درها از حضور خبرنگاران ممانعت شد. البته غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و چهارمین نشست خبری خود گفت که وضع مشخصی در قانون برای علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه تجدیدنظر پیش بینی نشده و رئیس رسیدگی کننده پرونده بقایی در شعبه تجدیدنظر، علنی بودن دادگاه را اعلام نکرده است.
اجتمام**٧٣٢٩ ** 1418

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  حجت الاسلام جوکار ، امام جمعه پاکدشت با اعلام این خبر گفت: تکریم و تجلیل همیشگی از مقام علم و عالم و معلم و تبدیل آن به فرهنگ عمومی و گفتمان مردمی از اهداف اصلی این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت برگزار شد
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • حسینی یک جلسه محروم شد، مرادمند ۱۰۰ میلیون تومان جریمه
  • کاپیتان استقلال یک جلسه مجروم و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد
  • یک جلسه محرومیت تعلیقی برای حسینی و جریمه نقدی مرادمند و باشگاه استقلال/ محرومیت برای تماشاگران اراکی
  • رای کمیته انضباطی برای بازی آلومینیوم - استقلال؛ یک جلسه محرومیت برای حسینی!
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد