Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا گوروئی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به حادثه‌ای که چند روز پیش در منطقه نفتک شهرستان مسجدسلیمان اتفاق افتاد و ریزش کوه باعث تخریب چند منزل مسکونی و مصدوم شدن 2 نفر شد بلافاصله نیروهای امدادی و فوریت های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند و مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوروئی افزود: در همان ساعات اولیه پس از این حادثه چند جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

وی گفت: منطقه نفتک شهرستان مسجدسلیمان به دلیل مجاورت با منطقه کوهستانی همیشه احتمال ریزش کوه در پی هر بارندگی را دارد. در این منطقه 27 مسکن در معرض تخریب جدی هستند و در مجموع 40 خانه باید در این منطقه جابجا شود.

فرماندار مسجدسلیمان تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی در این منطقه و ضرورت جابجایی مردم این منطقه در حال حاضر ستاد بحران شهرستان مردم را به مکان های امن و موقت پناه داده و در داخل شهر مسجدسلیمان برای این افراد خانه اجاره کرده ایم چرا که زندگی در چادر و کانکس برای آنها سخت خواهد بود و ظرف 10 روز آینده این افراد به این خانه ها نقل مکان خواهند کرد.

گوروئی عنوان کرد: در خصوص اسکان مردم منطقه نفتک کمیته فنی در فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان تشکیل شد که در دراز مدت تکلیف اسکان آنها مشخص شود. تعدادی زمین شناس به منطقه خواهند آمد و زمین این منطقه را ارزیابی خواهند کرد که امکان بازسازی منازل در این منطقه وجود دارد یا باید در منطقه دیگر به فکر ساخت مسکن برای این مردم بود.

وی ادامه داد: برای بازسازی یا ساخت منازل مردم منطقه نفتک مسجد سلیمان تسهیلات بلاعوض و یا با بهره 3 الی 4 درصد داده می شود.

فرماندار مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: شهرستان مسجدسلیمان به دلیل توپوگرافی خیلی زمین مسطح برای ساخت و ساز ندارد و متاسفانه طی 40 سال گذشته قانونی یا غیر قانونی ساخت و سازهای غیرفنی بسیاری در این شهرستان صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: 5 منطقه در شهرستان مسجدسلیمان طی 20 سال گذشته به دلیل قرار داشتن در منطقه نفت و گاز این شهرستان از سوی شرکت نفت و گاز اجازه ساخت و ساز و مرمت ندارند و بافت این مناطق بسیار فرسوده است.

گوروئی گفت: ما از شرکت نفت خواسته‌ایم که هرچه زودتر تکلیف منطقه را مشخص کنند و حتی در این خصوص چند بار با مسئولان این شرکت تشکیل جلسه داده ایم. مسئولان  شرکت نفت قول داده اند که بزودی نتیجه را اعلام کنند تا ما نیز مجوز مرمت و ساخت و ساز را به مردم این مناطق بدهیم.

فرماندار مسجدسلیمان عنوان کرد: البته با پیگیری های دولت در سنوات گذشته بخشی از مردم این مناطق به دلیل آلودگی نفت و گاز جابجا شدند. سال 93 نیز 310 واحد جابجایی شد و 195 واحد دیگر نیز باید جابجا شوند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شوراهای اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بناهای ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه 224 هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بناها و خانه‌های نا ایمن باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر 10 میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.

آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهرهای کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحدهای مسکونی ایمن تشویق کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحدهای مسکونی ایمن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به عدم آگاهی 70 درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از 50 درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا 100 درصد نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 92 درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط 8 درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر 3 ماه برای مردم صادر شود.

شورای شهر مشهد کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند

شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند

در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شوراها در توسعه شهرها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.

غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری