Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@14:32:02 GMT

افت صادرات ال پی جی ایران

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۱۶۵۸

افت صادرات ال پی جی ایران

آمارهای منابع کشتیرانی نشان می دهد میزان صادرات ال پی جی ایران پس از رسیدن به رقم بی سابقه ۵۲۰ هزار تن در ماه ژانویه، در ماه جاری میلادی به رقمی بین ۳۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری پلاتس، آمار‌های منابع کشتیرانی نشان می‌دهد میزان صادرات ال پی جی ایران پس از رسیدن به رقم بی سابقه ۵۲۰ هزار تن در ماه ژانویه، در ماه جاری میلادی به رقمی بین ۳۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محموله‌های بارگیری شده در ماه فوریه عازم کشور‌های چین، تایوان، آفریقا و احتمالا هند هستند.

بر خلاف ماه‌های قبل، این بار هیچ محموله‌ای عازم اندونزی نیست، زیرا ایران و اندونزی هنوز مذاکره بر سر تمدید قرارداد بلندمدت خود را به اتمام نرسانده اند.

به گفته منابع کشتیرانی، شرکت نفتیران اینترترید به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران روز ۱۷ فوریه یک محموله ۴۴ هزار تنی از شرکت بازرگانی گاز ایران برای ارسال به سریلانکا بارگیری کرده است.

به گفته این منابع، شرکت نفتیران همچنین قرار است یک محموله ۳۳ هزار تنی پروپان و ۱۱ هزار تن بوتان را به مقصد میلیائوی تایوان بارگیری نماید.

شرکت نفتیران در ماه ژانویه نیز یک محموله ۴۴ هزار تنی به مقصد تایوان ارسال کرده که بین روز‌های ۷ و ۱۳ فوریه به میلیائو می‌رسد.

شرکت تایلندی سیام گاز هم در روز ۵ فوریه یک محموله شامل ۳۳ هزار تن پروپان و ۱۱ هزار تن بوتان از بندر عسلویه بارگیری کرده است. این محموله حدود ۲۵ فوریه به بندر شانتو می‌رسد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Iea

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت خام با خط لوله نداریم

به گزارش قدس آنلاین، ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سرقت از خطوط لوله همواره وجود داشته و به دنبال کاهش آن هستیم البته این سرقت‌ها صدماتی را وارد می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا ترانزیتی با کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: برای همسایگان خط لوله‌ای برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و زمانی که انتقال فرآورده‌های نفتی صورت می‌گرفت به وسیله نفت کش بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه چه میزان صرفه جویی از طریق انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی به خطوط لوله صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: میزان هزینه صرفه جویی یک‌میلیارد دلار است که تقریباً ۹.۵ برابر است، زیرا عددی که انتقال می‌دهیم بسیار ناچیز و ۷۰ تومان است که این انتقال با نفت کش ۹ تا ۱۰ برابر می‌شود.

به گفته این مقام مسؤول از مجموع این انتقالات ۷۱ میلیارد لیتر مربوط به نفت خام و ۶۶ میلیارد لیتر مربوط به انتقال انواع فرآورده نفتی است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ادامه داد: آمار گویای این است که باتوجه به اینکه در سال ۱۴۰۱، ۱۳۲ میلیارد لیتر مواد نفتی انتقال داده شده و در سال گذشته، ۱۳۷ میلیارد لیتر که نشان دهنده رشد ۳.۷ درصدی در فرآیند انتقال است که این امر نشان دهنده تعمیرات به موقع و بهتر انجام شدن عملیات است.

رحیمی خاطر نشان کرد: میزان انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده با خطوط لوله معادل تردد ۵.۵ میلیون نفتکش ۲۵ هزار لیتری است، در صورت تردد این تعداد نفتکش، سالانه ۲.۵ میلیارد لیتر گازوئیل صرف سوخت این تفتکش‌ها می‌شود در صورتیکه مصرف خط لوله ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت است که سالانه ۱.۷ میلیارد لیتر به ارزش یک میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود..

وی ادامه داد: خط لوله گوره به جاسک، خط لوله‌ای است که هدف اولیه آن صادرات است که ذز اساس نامه صادرات در فیلد کاری ما نیست به همین دلیل همکاران ما اکنون به عنوان پایشگر حضور دارند و قرار بر آن است که شرکت ملی نفت این پروژه را به پایان برساند که علاوه بر صادرات یک خط انشعابی به پالایشگاه بندر عباس دارد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اضافه کرد: خط دوم ۲۶ اینچ بندرعباس به رفسنجان تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود و با یک خطی که در این مسیر داریم، تجمع فرآورده را در بندرعباس داریم که با بهره‌برداری از خط دوم، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما مبارزه با قاچاق سوخت است و میزان انتقال سوخت به نیروگاه‌ها بیش از ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر به ۱۹ نیروگاه بوده است که با برنامه ریزی های انجام شده به سایر نیروگاه‌ها مانند نیروگاه علی آباد متصل می‌شویم.

رحیمی خاطر نشان کرد: خط لوله تابش و خط لوله پارس هنوز وارد فاز اجرایی نشده‌اند، بلکه در مرحله طراحی هستند و به دلیل بزرگ بودن این پروژه‌ها، اینطور نیست که تا دو سال آینده انتظار بهره برداری از آنها را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اضافه کرد: میانگین طول عمر خطوط انتقال نفت و فرآورده در جهان را ۲۵ تا ۳۰ سال است که متوسط عمر خطوط انتقال نفت خام ایران ۳۳ سال و میانگین عمر خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی کشور ۳۷ سال است اما با رسیدگی به‌موقع و بهره برداری درست، خطوط را در مدار بهره‌برداری داریم و اگر خطی با فرسودگی مواجه شود، طرح احداث خطوط لوله جایگزین تعریف و اجرایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور