Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.

انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک فعالیت و همگرایی جمعی و الگوی مدیریت مشارکت در بین رویدادهای کشور است که برای برگزاری آن قریب به ۷۰ دستگاه دخیل هستند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران  با مدیران سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی، قائم مقام و سخنگو؛ سعید مجیدی، مدیر کمیته فعالیت های فرهنگی و حسین تیموری؛ مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ علیرضا نادعلی شهرستانکی، عضو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و همچنین نمایندگان نمایندگان دستگاه‌های مختلف مشارکت‌کننده در برگزاری نمایشگاه کتاب  برگزار شد. 

پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود

در این جلسه علی رمضانی از دستگاه‌هایی که در برگزاری سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های دیگری که دل در گرو بزرگترین رویداد فرهنگی کشور دارند، کمک کردند تا این اتفاق در سطح کشور و بین‌الملل توانست خوش بدرخشد تشکر کرد و گفت: سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 19 تا 29 اردیبهشت ماه 1403 با تمهید ویژه‌ای که در حوزه ساخت و بهره‌برداری مصلی امام خمینی(ره) صورت گرفته، برگزار می‌شود. بخش‌هایی از پیشرفت این مجموعه در ایام برگزاری نماز عید فطر قابل مشاهده بود. ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از 10 تا 20 است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود. روزهای برگزاری این دوره از نمایشگاه همزمان با دهه کرامت و ایام جشن و سرور در فضای کلی کشور همراه است.

قائم مقام سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بیان کرد: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است. جمهوری اسلامی ایران مذاکرات مربوط به میهمان ویژه را از دو تا سه سال قبل‌ انجام می‌دهد. با کشور هند از سال 1401 برای حضور در دوره سی‌وپنجم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت‌وگو شده بود. ایران هم در نمایشگاه کتاب آتی دهلی نو میهمان ویژه این کشور خواهد بود. کشورهای مختلفی برای حضور در بخش ناشران خارجی و بین‌المللی ثبت‌نام کردند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه درباره میزان استقبال ناشران از این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد و گفت: ثبت‌نام ناشران در حوزه داخلی و خارجی از اسفند ماه 1402 آغاز شده بود. همچنین عملیات اجرایی نمایشگاه آغاز شده و نقشه جانمایی ناشران در مرحله نهایی‌سازی است. ناشران سراسر کشور استقبال بسیار خوبی برای حضور در نمایشگاه دارند و باید بیش از سال‌های گذشته برای حضور ناشران ظرفیت اختصاص دهیم. شبستان مصلی امام خمینی(ره) به عنوان بخش ناشران عمومی با بیشترین تقاضا رو به رو است و با افزایش تقاضای حدود 7 هزار متری برای غرفه مواجه هستیم. تلاش می‌کنیم با اصلاح نقشه این مطالبه را پاسخ دهیم. فعالیت‌های فرهنگی در این دوره از نمایشگاه پیگیری مفصل‌تری شده و خواهد شد تا دستگاه‌های مختلف در ایام نمایشگاه به بازدیدکنندگان خدمات فرهنگی ارائه دهند. 

رمضانی با بیان اینکه پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود. گروه‌های فلسطینی و گروه‌های داخلی فعال در حوزه فلسطین با مردم در مورد مسائل فلسطین و مقاومت صحبت و از این ظرفیت تبیینی استفاده می‌کنند. 

وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک فعالیت و همگرایی جمعی دانست و گفت: این نمایشگاه الگوی مدیریت مشارکت در بین رویدادهای کشور است که برای برگزاری آن قریب به 70 دستگاه دخیل هستند. بخش مجازی این دوره از نمایشگاه همچنان فعال است و مردم از سراسر کشور می‌توانند از نمایشگاه استفاده کنند.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنچمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به شعار «بخوانیم و بسازیم» افزود: ساختن آینده و امید در شعار نمایشگاه در نظر گرفته شده و پایه آن آگاهی و خواندن است. این شعار تا پایان سال در تمام مجموعه فعالیت‌های کتابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  استفاده می‌شود. از شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عنوان «آینده خواندنی است» نیز در طول سال استفاده شد.  

بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد

رمضانی با بیان اینکه پیمانکاران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مستقر هستند، گفت: مجموعه‌های مدیریت بحران، اورژانس، آتش نشانی، کمیته ایمنی و سلامت و... با بازدید زود هنگام از نمایشگاه می‌توانند تدارکات لازم را در نظر بگیرند. بیمه نمایشگاه و بیمه کلی در مورد افراد مانند سال گذشته انجام خواهد شد. 

وی درخصوص حضور رسانه‌ها برای پوشش اخبار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد و گفت: حجم بالایی از رسانه‌ها تقاضای حضور در این دوره از نمایشگاه را داشتند. رسانه‌های خارجی نیز در این دوره از طریق نمایشگاه و معاونت امور رسانه‌ای  و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر هستند. با توجه به اجتماع بسیار قابل توجه حضور مردم در نمایشگاه مجموعه پیشنهاد می‌شود فرمانداری و استانداری موضوع استقرار صندوق‌های رای را در دستور کار قرار دهند. 

علی رمضانی در پایان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک نمایشگاه خانوادگی عنوان کرد و گفت: این ویژگی برای نمایشگاه کتاب یک مزیت است و در دو سال گذشته تلاش شد در این حوزه فعالیت‌هایی داشته باشیم. همچنین در بخش کودک و نوجوان با بیشترین حجم مراجعه بازدیدکنندگان رو به رو خواهد بود. مجموع این ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک مزیت است. برگزاری 35 دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بین نمایشگاه‌های دنیا ممتاز است و جزو چند نمایشگاه پر پیشینه و مستمری است که برگزار می‌شود. 

شهر آفتاب نتوانست مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب را تأمین کند

علی‌رضا نادعلی نیز در این نشست گفت: این جلسه به خاطر هماهنگی دستگاه‌هایی که در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مشارکت دارند، برپا شده است. به خاطر میزان مساحتی که نمایشگاه کتاب تهران نیاز داشت، مجبور هستیم این دوره را نیز در مصلی برگزار کنیم و مجموعه شهرآفتاب آن میزان مساحت را که مورد نیاز نمایشگاه کتاب بود، نتوانست تامین کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با درخواست از همه نهادهای همکار در برپایی نمایشگاه برای هماهنگی‌های حداکثری با همدیگر، اشاره کرد: موضوع نمایشگاه یک موضوع ملی است. به همین دلیل کمیته‌‌های نهادهای همکار و مشارکت کننده در نمایشگاه کتاب هرچه زودتر تشکیل بشود.

نادعلی ادامه داد: همه دستگاه‌ها نقایص و آسیب‌های کارهای خودشان را بررسی کنند تا نسبت به رفع آن اقدام شود. همگی ما باید تردد روان و راحتی مردم را در اولویت برنامه‌ها بگذاریم. از همه نهادها و دستگاه‌های همکار تقاضا دارم تا از مصلی امام خمینی(ره) بازدید حضوری داشته باشند تا جلسه بعدی برای تقسیم کار برگزار شود. 

نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند

در ادامه این جلسه، حاضران درباره تعیین زمان مشخص برای ورود و خروج کتاب‌ها، دوری از فعالیت‌های یکنواخت و روی آوردن به فعالیت‌های خلاقیت محور، هماهنگی محتوای تبلیغات داخل نمایشگاه، هماهنگی برای کنترل حجم عبور و مرور در ایام برگزاری نمایشگاه، نظارت بر غرفه‌های بهداشتی و غذایی نمایشگاه، تاکید بر بیمه بازدیدکنندگان و مجریان برگزاری نمایشگاه، آمادگی سازمان زیباسازی شهر تهران برای اکران تبلیغات محیطی نمایشگاه، هماهنگی شرکت‌های خدمات حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان، تقویت مشارکت استادان و دانشجویان برای حضور در نمایشگاه، ارائه خدمات کمی و کیفی از سوی سازمان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه، خدمات‌رسانی بهتر به مردم در نمایشگاه با تقویت خطوط منتهی به مصلی، خدمات‌رسانی بهتر از سوی شرکت واحد به معلولان و جانبازان، آمادگی شرکت ملی پست برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان حضوری و مجازی، الزام غرفه داران به نصب خاموش کننده در محل غرفه، پررنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی در نمایشگاه با توجه به مناسبت‌های پیش رو و شعار نمایشگاه، برگزاری برنامه‌های مشترک بین ایران و هند با توجه به زبان و فرهنگ مشترک، تدارک برنامه‌‌های متنوع در حوزه کودک و نوجوان و... بحث و گفت و گو کردند.  

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از 19 تا 29 اردیبهشت (1403) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد
  • گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ۱۴۰۳
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • برگزاری طرح عفاف و حجاب «طوبی»؛ تربیت مربی عفاف و حجاب