Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روزنامه ایندیا تایمز در روز شنبه، قوانین جدید کار آمریکا دریافت روادید کار از سوی شرکت ها و اشخاص خارجی را بسیار سخت کرده، چرا که دولت آمریکا تصمیم گرفته است از تمدید سه ساله روادید برای افرادی که موفق به دریافت روادید کار (H1 B) شده اند، خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجا که هندی ها و شرکت های فناوری اطلاعات هند بزرگ ترین گروه خارجی هستند که در آمریکا از این نوع روادید استفاده می کنند، این قوانین جدید بر آنها بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت. علاوه بر این تمدید نشدن روادید، تبدیل آن به 'گرین کارت' آمریکا را تقریبا غیر ممکن می کند.
سازمان خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا اعلام کرده است که از این پس از شرکت های متقاضی استخدام شهروندان خارجی باید مدارک بیشتری جهت اثبات مفید بودن این افراد در مشاغل خاص ارائه دهند . البته نکته مهم درباره این قانون جدید آن است که حتی اگر فرد برای شغلی مناسب تشخیص داده شد، تنها زمانی که شرکت ها افراد را برای مدت کمتر از سه سال استخدام کنند، روادید کار برای شخص مورد نظر صادر می شود.
پیش از این مدت اقامت یک فرد که با روادید کار وارد آمریکا شده بود سه سال در نظر گرفته می شد. وی پس از اتمام دوره خود می توانست تنها با پاسخ گویی به چند سوال برای تمدید روادید خود اقدام کند. اما در طول یک سال گذشته دولت ترامپ تمدید روادید کار را مشکل تر ساخته است.
این امر شرکت های فناوری اطلاعات هند را مجبور ساخته تا از کارکنان خود درخواست کنند تا زودتر از سه سال به هند بازگردند.
شرکت های هندی همچنین در یک سال گذشته درخواست برای دریافت روادید کار آمریکا را کاهش داده اند.
ار چاندرا شکار رئیس اتحادیه شرکت های فناوری اطلاعات هند موسوم به 'ناسکام' گفت: یک پلیس مهاجرتی به سختی خواهد توانست رابطه تخصص فرد با شغل مورد نظر را تشخیص دهد که این امر سبب خواهد شد با ورود تعدادی از افراد به صورت انتخابی مخالفت شود.
چاندرا شکار تاکید کرد: آمریکا دارای کمبود کارمندان ماهر در زمینه علوم، تکنولوژی مهندسی و ریاضی است و محدودیت های جدید به شرکت های آمریکایی در این زمینه صدمه خواهد زد.
شرکت های فناوری اطلاعات هند همه ساله به طور گسترده در قرعه کشی امریکا برای دریافت روادید کار شرکت می کنند.
بر اساس گزارش مجله جهان کامپیوتر در آمریکا، نزدیک به 86 درصد از روادید H1-B در این کشور در مشاغل مربوط به علوم کامپیوتر و 46 درصد از شغل های مهندسی در اختیار هندی ها قرار می گیرد.
بر اساس پیش نویس دستور جدید دولت ترامپ، همسران دارندگان روادید H1-B در قانون جدید آمریکا اجازه کار نخواهند داشت.
روادید H1-B آمریکا برای کارگران حرفه ای و آموزش دیده صادر می شود. آمریکا در سال ، بیش از 65 هزار روادید کار H-1B صادر می کند. نوع دیگری از روادید کار آمریکا L1 نام دارد که برای انتقال کارمندان شرکت ها به این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این دو نوع روادید به صورت گسترده از سوی شرکت های هندی مورد استفاده قرار می گیرد.
ترامپ پیش از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از صدور روادید کار برای متقاضیان خارجی گفت این سیستم بر امکان شغل یابی کارمندان آمریکایی تاثیر می گذارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا