Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@08:40:42 GMT

پیشتاز مردم‌سالاری در منطقه بوده‌ایم

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۲۰۵۷

صراط: حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (شنبه 5 اسفند) در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان اینکه علم اسلامی به این معنا است که در خدمت بشر باشد، اظهار داشت: علم باید با هدف خدمت، شناخت خالق و کمک به بشریت باشد و غم و رنج را از بیمار دور و سرزمین خشک را سیراب کند؛ به این معنا همه علومی که برای خدمت به انسان و فهم بیشتر این عالم بزرگ است؛ البته همه این را می‌دانیم که علم بشر بسیار بسیار محدود است، نه امروز بلکه میلیون‌ها سال بعد هم محدود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه قرآن می‌گوید ما نمونه‌ای از علم و دانش را در اختیار شما قرار دادیم، افزود: امتیاز انسان هم از دیدگاه قران با علم شروع می‌شود و این آیه شریفه را همه می‌دانید که وقتی فرشته‌ها از خداوند سوال کردند و مثلا با یک لحن اعتراض‌آمیز که چرا اینها را خلق کردی، اینکه خداوند می‌خواهد برای فرشته‌ها روشن شود که خدا می‌شود معلم و آدم می‌شود دانش‌آموز و به او یاد می‌دهد و به آدم می‌گوید آنچه به تو یاد دادم برای فرشته‌ها بگو این قدرت فراگیری انسان است و همه امتیاز بشر در این است.

روحانی با بیان اینکه قران اساس عظمت بشر را علم و دانش می‌داند، اظهار داشت: قرآن امتیاز بشر بر فرشتگان را نیز یادگیری آنها می‌داند، انسان موجودی است که یاد می‌گیرد اما فرشته آنچه را که می‌داند، می‌داند.

وی با بیان اینکه در دورانی که علم امتیاز نبود، اسلام به دانش برتری داد، گفت:‌ ماهیت علم به ایدئولوژی و تحزب وابسته نیست.

رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: هم تمدن‌ساز، هم پرورش‌دهنده تمدن‌ها و هم پیشتاز مردم‌سالاری در منطقه بوده‌ایم.

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد

دو هفته پیش در هفته سی‌ودوم سری آ جدال تیم‌های رم و اودینزه در دقیقه ۷۰ به دلیل وخامت حال اندیکا بازیکن رم نیمه کاره ماند و امشب دو تیم ۲۰ دقیقه باقی مانده را بازی کردند و رم گل برتری را در آخرین ثانیه‌ها به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، جدال تیم‌های رم و اودینزه در چارچوب هفته سی‌ودوم با نتیجه یک بر یک تا دقیقه ۷۰ ادامه پیدا کرده بود و پس از سکته قلبی اندیکا مدافع رم بازی نیمه‌ کاره ماند.

با اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا ۲۰ دقیقه باقی‌مانده از این بازی پنج‌شنبه شب در اودینه پیگیری شد و فدراسیون فوتبال ایتالیا به دو تیم اجازه داده بود با ترکیبی جدید هم می‌توانند وارد زمین شوند و یکی از تغییرات ده‌روسی حضور ثابت سردار آزمون در ترکیب اصلی بود.

در حالی که فقط چند ثانیه تا پایان بازی باقی مانده بود، روی یک کرنر کریستیانته گل برتری جالوروسی را به ثمر رساند تا جایگاه گرگ‌ها در رتبه پنجم تثبیت شود و در منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند