Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌دره، از کشف آثار تاریخی و فرهنگی مربوط به هزاره اول پیش از میلاد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «عباس حسنی» در نشست خبری با بیان این‌که طبق اطلاعات رسیده مردمی مطلع شدیم فردی در شهر خرم‌دره در زمینه قاچاق آثار تاریخی و فرهنگی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: پلیس آگاهی شهرستان با هماهنگی مرجع قضایی این فرد را تحت تعقیب قرار داد و پس از حدود 15 روز کار اطلاعاتی و فنی مشخص شد فرد مورد نظر در بافت قدیمی شهر و در داخل منزل شخصی خود اقدام به حفاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی مراجع قضایی پلیس در فرصت مناسب وارد منزل فرد مورد نظر شده و مشاهده شد که در قسمت‌های مختلف منزل حفاری برای کشف آثار باستانی صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: در حفاری‌هایی که توسط فرد مورد نظر صورت گرفته بود آثار تاریخی از قبیل 4 عدد ظروف سفالی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد مسیح و یک قبضه خنجر دولبه مفرغی که آن هم مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد مسیح است، توسط پلیس آگاهی کشف و دو نفر متهم در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

حسنی در ادامه افزود: طبق نظر کارشناسی، کارشناسان اداره میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی شهرستان خرم‌دره، اقلام کشف شده جزو نخستین آثار شناسنامه‌دار کشف شده در شهرستان است.

وی با بیان این‌که آثار تاریخی نشان‌دهنده تاریخ و فرهنگ شهر و کشورمان است، یادآور شد: با افرادی که در زمینه قاچاق آثار باستانی فعالیت کنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

این مسئول با بیان این‌که حفاری و خرید فروش اشیای قدیمی جرم محسوب می‌شود، گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده حفاری‌های مشکوک با سامانه تلفنی 110 تماس گرفته و موارد مشکوک را گزارش دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)

منبع: تابناک

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد