Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:26:15 GMT

گفت‌وگوهای بغداد و اربیل مراحل مهمی را طی کرده است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۲۲۱۴

گفت‌وگوهای بغداد و اربیل مراحل مهمی را طی کرده است

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با بیان اینکه ایران برای ایجاد ثبات از هیچ تلاشی دریغ نمی کند، گفت: روابط اربیل و بغداد در حال بهبودی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الموقف العراقی، عبدالله مسعودیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با تقدیر از مواضع مثبت اربیل در حل برخی پرونده ها گفت: روابط میان بغداد و اربیل در حال بهبودی است و امیدواریم که در آینده شاهد بهبودی بیشتری در این روابط باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گفت‌وگوهای میان بغداد و اربیل مراحل مهمی را طی کرده است، افزود: ایران در راستای تحقق ثبات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

مسعودیان همچنین دیدار محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق را مثبت و مهم توصیف کرد و گفت: این دیدار در راستای تحکیم روابط انجام شد.

سرکنسول کشورمان در سلیمانیه افزود: گفته می شود که به زودی تحریم های فرودگاه های اقلیم کردستان برداشته می شود و امیدواریم که پروازهای فرودگاه سلیمانیه به تهران انجام پذیرد.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش نیز مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل با شورای سیاسی حزب جماعت اسلامی کردستان عراق دیدار و در مورد روابط دوجانبه و مسائل روز عراق و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و اعضای شورای سیاسی جماعت اسلامی کردستان عراق بر تحکیم روابط تهران-اربیل و تلاش در جهت پیشبرد آن تأکید کردند.

نمایندگان شورای سیاسی جماعت اسلامی کردستان عراق که عبدالستار مجید، سلیم کویی و ادریس صادق بودند در این دیدار از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای حل و فصل مسائل و مشکلات اربیل-بغداد در چارچوب قانون اساسی عراق تقدیر کردند.

دو طرف در این دیدار اظهار امیدواری کردند که انتخابات پارلمانی عراق پروسه ای موفق و زمینه‌ساز رهایی عراق از مشکلات موجود باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است