Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@09:59:12 GMT

درخواست یونیسف برای کمک فوری به کودکان روهینگیا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۲۶۱۴

درخواست یونیسف برای کمک فوری به کودکان روهینگیا

یونیسف در گزارشی از دولت میانمار خواست خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا و کودکان آنان را خاتمه دهد.

باشگاه خبرنگاران: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد حدود ۷۲۰ هزار کودک روهینگیایی در بنگلادش و میانمار در معرض شیوع بیماری‌های متخلف قرار دارند.

رئیس بخش برنامه‌های اضطراری سازمان یونیسف در گزارشی اعلام کرد: «حدود ۷۲۰ هزار کودک روهینگیایی در مناطق مختلف میانمار و اردوگاه‌های پناهجویان بنگلادش در معرض خشونت و آوارگی اجباری قرار دارند و دیگر نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»

بر اساس این گزارش، حدود ۵۳۴ هزار کودک در اردوگاه‌های پناهجویان در بنگلادش زندگی می‌کنند و ۱۸۵ هزار کودک نیز در مناطق مختلف استان راخین در میانمار باقی مانده اند که هر دو گروه در معرض خشونت‌های مداوم قرار دارند.

یونیسف همچنین اعلام کرد با آغاز فصل جدید در بنگلادش، وضع غیربهداشتی و وخیم اردوگاه‌ها موجب شیوع بیماری‌های مختلف ناشی از آب آلوده خواهد شد.

یونیسف در این گزارش از دولت میانمار خواسته است تا به خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا پایان دهد. در این گزارش بر لزوم برخورداری مسلمانان روهینگیا از حقوق اولیه خود از جمله آزادی حرکت، دسترسی به مراکز بهداشتی و امکانات تحصیلی و امرار معاش تاکید شده است.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، بیش از ۷۵۰ هزار پناهجو -که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند- از ۲۵ اوت ۲۰۱۷ به دلیل عملیات‌های خشونت آمیز ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا از خانه‌های خود آواره شدند و به کشور بنگلادش مهاجرت کردند.

بر اساس گزارش پزشکان بدون مرز، دست کم ۹ هزار مسلمان روهینگیایی در حملات ارتش میانمار از تاریخ ۲۵ اوت تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۷ کشته شدند. در این میان ۷۳۰ کودک زیر ۵ سال نیز جان خود را از دست دادند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Iep

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • درخواست تلخ کودکان سیل زده برای داشتن دمپایی (فیلم)
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!