Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@14:24:06 GMT

راز‌هاي موفقيت در تقسيم پنير!

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۳۳۵۳

راز‌هاي موفقيت در تقسيم پنير!

خبرگزاري آريا - روزنامه ايران - ترانه بني يعقوب: «همايش شاد رايگان، افزايش ظرفيت مغز تا 10 برابر، دوپينگ مغز، قوي‌ترين روش، مطالعه سريع با درک بالا در دنيا.»، «دوره جديد روان شناسي ثروت»، «چگونه نخستين يک ميليارد تومان خود را به دست بياوريد؟»، «کارگاه ارتباط شايسته در خانواده و قرار بايسته در اجتماع.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» اينها فقط برخي از سر فصل‌هايي است که هر کدام‌مان در پيامک‌هاي روزمره مي‌بينيم. يک بار و دو بار هم نه، هر کدام شايد چند بار در روز از اين پيامک‌ها بگيريم. در فضاي مجازي هم که بارها و بارها تبليغ‌شان را ديده‌ايم.
ادامه همان ماجراي کتاب‌هايي که در يک دقيقه مي‌خواستند شما را به آدمي ثروتمند، با کلاس با حافظه‌اي سرشار و موفق و آرام و جذاب تبديل کنند؛ «قورباغه‌ات را قورت بده» و «پنيرت را تقسيم کن» و... . اين همه تبليغ و درخواست براي شرکت در چنين کلاس‌ها و کارگاه‌هايي به کدام نيازمان پاسخ مي‌دهد؟ نياز به شاد بودن و خنديدن؟ چقدر شرکت در اين کلاس‌ها از سر نياز واقعي است و چقدر از سر استيصال و درماندگي؟ چقدر برگزار‌کنندگان اين کلاس‌ها آموزش ديده‌اند و تخصص‌شان واقعي است و چقدر براي کسب درآمد و ايجاد شغل؟

همايش شاد رايگان با سلطان حافظه ايران
برخي از اين همايش‌ها يا به قول برگزارکنندگان همايش، طرفداران بيشتري هم دارند، مثل همان‌ها که اسم‌شان همايش شاد رايگان است. آنها که گاه به اسم باشگاه خنده هم تبليغ مي‌شوند و وقتي عنوان رايگان هم کنارشان قرار مي‌گيرد خيلي‌ها را جذب مي‌کند. در يک عصر زمستاني تصميم مي‌گيرم در يکي از همين همايش‌هاي شاد شرکت کنم و ببينم واقعاً در آنها چه مي‌گذرد. همايش در دو سانس برگزار مي‌شود. چهار تا شش و شش تا هشت در سالني بزرگ در يکي از ميدان‌هاي اصلي شهر. استاد را با نام سلطان حافظه ايران معرفي مي‌کنند. راستش اول جلسه نمي‌فهمم، ارتباط حافظه با شادي و خنده در چيست؟ صندلي‌هاي قرمز رنگ سالن تقريباً پر هستند و از هر گروه سني و از زن و مرد در سالن نشسته‌اند و منتظرند تا زودتر استاد را ببينند.
قبل از ورود به جلسه به هر کس برگه‌اي مي‌دهند. برگه‌اي که در آن کلاس‌هاي استاد معرفي شده. کلاس‌هايي که صد البته رايگان نيستند، خيلي زود مي‌فهمم که اين همايش در واقع پيش تبليغي براي استاد است. کلاس‌ها از تقويت حافظه و دوپينگ مغز هست تا تندخواني و کلاس‌هاي زبان، کلاس‌هايي که به‌علاقه‌مندان کمک مي‌کنند زبان انگليسي را با تکنيک‌هاي خاص و با صرف مدت زماني کوتاه ياد بگيرند. جلسه يا همايش با ويدئويي کوتاه از کساني که قبلاً در کلاس‌هاي استاد شرکت کرده‌اند و نتايج بي‌نظيري که گرفته‌اند آغاز مي‌شود. آدم‌هايي که در يک مدت کوتاه زبان‌دان شده يا توانسته‌اند از سد کنکور يا آزموني بزرگ بگذرند. دختري جوان در بخشي از اين ويدئو مي‌گويد:
«از وقتي اين کلاس‌ها را رفتم هم حال روحي‌ام بهتر شد، هم شماره همه دوستانم را حفظ کردم و هم زبان ياد گرفتم.» پسر نوجواني هم مي‌گويد: «به ما در مدرسه فقط گفتند، درس بخوانيد اما نگفتند چطور درس بخوانيم. توي اين دوره‌ها اينکه چطور درس بخوانم را فهميدم.» خلاصه لحظه موعود مي‌رسد و سلطان حافظه با کت قرمز مخملي وارد مي‌شود. خلاصه حرف‌هايش اين است که دوپينگ مغز را ياد مي‌دهد؛ اينکه خيلي‌هاي‌مان فقط از 10 درصد قواي ذهن‌مان استفاده مي‌کنيم در حالي که توانمندي‌هاي ذهن 100درصد است و بعد سعي مي‌کند حرف‌هايش را عملي به جمعيت حاضر در جلسه ثابت کند. رو به جمعيت مي‌خواهد 16 کلمه بگويند کلماتي که روي يک تخته و درون يک جدول نوشته مي‌شود.
بعد از آماده شدن جدول، استاد از حفظ 16 کلمه را مي‌گويد، از اول به آخر و از آخر به اول و ضربدري. او توضيح مي‌دهد که چطور توانسته موقعيت کلمات را حفظ کند و با تکنيک تصويري کردن آنها اين کار را به حاضران هم مي‌آموزد. خيلي‌ها شگفت‌زده مي‌شوند. به به و چه چه را شروع مي‌کنند و برخي هم بي‌تفاوت نگاه مي‌کنند و زير لب مي‌گويند، حفظ نشدند. زني که بغل دستم نشسته با هيجان روي صندلي‌اش جابه جا مي‌شود: «واي ديدي چطور 16 تا کلمه ناآشنا رو گفت ماشالا! من براي همين اومدم بس که از آلزايمر مي‌ترسم. ميگن اينا يه چيزايي ياد مي‌دن که آدم فراموشي نگيره.» تا اينجاي کار هنوز از خنده و شادي خبري نيست. هرچند استاد سعي مي‌کند در بين حرف‌هايش شوخي‌هاي بامزه‌اي کند و جمعيت را بخنداند.
شوخي‌هاي که ته همه‌شان يا جنسيت‌زده است يا سرشار از خشونت. مثل جايي که استاد براي مزه پراني مي‌گويد بچه‌ها و موبايل‌تان را ساکت کنيد و بچه‌تان اگر شلوغ کرد بزنيدش و البته زودي هم اضافه مي‌کند که شوخي کرده يا شوخي‌هاي جنسيت زده‌اي که جهتش سمت زنان است. استاد دائم مي‌گويد که مغز هم مثل بدن احتياج به عضله‌سازي دارد و حسابي بايد تمرينش داد. بقيه جلسه هم به تمرين تندخواني مي‌گذرد. جلسه قرار است با قرعه کشي و جايزه ادامه پيدا کند که از روي صندلي‌ام بلند مي‌شوم. بيرون سالن زن و مرد در انتظار ايستاده‌اند تا در سانس بعدي همايش شرکت کنند.

با دختر جواني حرف مي‌زنم که دائم از اين کارگاه به آن کارگاه مي‌رود. يک روز در کلاس‌هاي خودشناسي شرکت مي‌کند و روز ديگر دنبال جايي مي‌گردد که راه‌هاي موفقيت را بياموزد. حالا هم مي‌خواهد با دوپينگ مغزي و افزايش خلاقيت کاري کند که آدم موفقي باشد. مي‌گويد سراغ هر کاري مي‌رود خراب مي‌کند و همه به او توصيه کرده‌اند که روي ذهنش کار کند و شنيده که استاد مي‌تواند کاري کند که او در هر کاري موفق باشد. خودش مي‌گويد تا حالا حدود 10 ميليون تومان براي اين کارگاه‌ها و کلاس‌ها هزينه کرده. حتي يک بار به يکي از کشورهاي عربي همسايه رفته و در کارگاه روانشناسي يکي از مشاوراني که خارج از ايران زندگي مي‌کند، شرکت کرده.
از روان شناسي علمي تا روان شناسي عامه
علت واقعي علاقه‌مندي مردم به اين دوره‌ها چيست و اين همايش‌ها به کدام نيازهاي آنان پاسخ مي‌دهد؟ اين سؤالات را مجيد صفاري‌نيا، روانشناس اجتماعي و استاد دانشگاه، اين گونه پاسخ مي‌دهد: «ميزان سازگاري مردم با مشکلات زندگي، کم شده اما ميزان اضطراب و افسردگي در جامعه ما افزايش يافته است. همه اينها موجب شده مردم بيشتر بخواهند در فضاهاي شاد باشند. مردم شادي را دوست دارند. شادي يک هيجان است و وقتي رسانه‌ها و دولت براي شادي مردم برنامه‌ريزي نمي‌کنند، تا کسي عنوان شادي را در اين تبليغ‌ها مي‌بيند سراغش مي‌رود. رابطه حافظه و شادي هم مستقيم است؛ آنها که حافظه‌شان بهتر است شادترند. اين روزها هم که با وجود کنکور همه دنبال تقويت حافظه‌اند.»
صفاري نيا بلافاصله توضيح مي‌دهد: «ما دو گونه روانشناسي داريم؛ روانشناسي علمي و روانشناسي عامه يا پابليک و براي هر دو اينها مقوله شادي و حافظه مهم است. در روانشناسي عامه الزاماً اين دوره‌ها توسط متخصصان برگزار نمي‌شود. افرادي که الزاماً شياد هم نيستند و ممکن است دوره‌هايي را گذرانده و تکنيک‌هايي را آموخته باشند. البته خيلي از اين غيرحرفه‌اي‌ها شايد تبحر لازم را براي برگزاري اين کلاس‌ها نداشته باشند. به هر حال اين روزها خيلي از اين کلاس‌ها در فضاي غيرعلمي برگزار مي‌شود و مردم به‌ دليل نيازشان به شادي و موفقيت در آنها شرکت مي‌کنند.
چرا که اين مفاهيم يا مفاهيمي مثل خلاقيت براي مردم مهمند. بهترين کار اين است که مردم اگر هم دنبال اين مسائل مي‌روند، بين روانشناسي عامه و علمي تميز قائل شوند و همين دوره‌ها را در مراکز علمي معتبر و در قالب علمي جست‌و‌جو کنند.» «غلبه بر ترس‌ها وطمع‌ها»، «باورهاي ما از کجا حاصل مي‌شوند؟»، «به شما آموزش مي‌دهيم چگونه موفق‌تر از قبل باشيد.»، «ثروتمندان چگونه بازي با پول را ياد گرفته‌اند»، «با شرکت در يک دوره صد برابر شادتر از قبل باشيد.» و... شايد همه اينها سرفصل‌هايي جذاب باشد، اما يادمان نرود يادگيري همه آنها در کلاس‌هاي چند ساعته و چند روزه ممکن نيست. پاسخ به برخي از اين سؤالات گاهي کلان‌تر وعميق‌تر از دستورالعمل‌هاي روانشناسي بازاري است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی کارلو آنچلوتی به حلقه شادی و جشن قهرمانی بازیکنان رئال مادرید اضافه می‌شود! / فیلم

امشب رئال مادرید کادیز را برد تا با شگست بارسلونا در خانه ژیرونا، قهرمانی شماره 36 خود در لالیگا را مسجل کند.

دانلود (4.1MB)

دیگر خبرها

  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • (ویدئو) رقص و شادی دامادها روی دوش آوارگان غزه
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • طرز تهیه پنیر محلی با ۴۰ کیلو شیر گاو (فیلم)
  • وقتی کارلو آنچلوتی به حلقه شادی و جشن قهرمانی بازیکنان رئال مادرید اضافه می‌شود! / فیلم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • عوارض مصرف زیاد پنیر