Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در  چهارمین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: باید از ظرفیت های فارغ التحصیلان رشته مدیریت در جهت بهره مندی بهینه مدیریتی در واحدهای تولیدی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عدم بهره مندی از مدیریت علمی و صنعتی در واحدهای تولیدی و صنعتی؛ استان را از مسیر و ریل توسعه خارج نموده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل اضافه کرد: فقدان موسسات و مشاوران امین مالی و بانکی و مالیاتی مشکلاتی را در سیستم بانکی و صاحبان واحدهای تولیدی بوجود آورده است که امیدواریم با ایجاد موسسات مشاوره ای بانکی و مالی بخش اعظمی از این مشکلات حل و رفع شود.

حسین زاده بر تقویت  ارتباط دانشگاه با  اتاق بازرگانی تاکید کرد و افزود: بهبود وضعیت کسب و کار و شناسایی موانع کسب و کار در استان در صدر برنامه های این دو نهاد قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در جهت بهبود فضای کسب و کار پنجره واحد الکترونیکی ایجاد می شود تا مشکلات سرمایه گذاری کاهش یابد.

حسین زاده در پایان خاطرنشان کرد: وجود 378 مقاله در این کنفرانس حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ح

مشکلات اقتصادی ریشه در مدیریت سنتی دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی در رکود نیست/ فضای همسویی در حمایت از تولید

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با قدردانی از تلاش مسئولان و مدیران استانی در همراهی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: هرچند امسال با مشکلات زیادی در کنترل تورم و رشد نقدینگی و همچنین کاستی در تسهیلات دهی بانک‌های عامل روبرو بودیم اما بخش خصوصی استان توانست از نارسایی‌های تحریم عبور کرده و زمینه را برای تقویت تولید و ایجاد اشتغال فراهم کند.

وی افزود: تبعات تحریم بیگانگان در عدم ورود ماشین آلات به کشور و مواد اولیه و همچنین کم و کاستی نقل و انتقال منابع مالی را شاهد بودیم که با وجود همه نارسایی‌ها و مشکلات تلاش شد تا تولید همچنان در مسیر خود با قوت و قدرت پایدار بماند .

استاندار اردبیل افزود: نه تنها واحد تولیدی به تعطیلی نکشید بلکه احیا واحدهای راکد و تعطیل شده را شاهد بودیم که این خود زمینه ساز اشتغال بوده است.

عاملی خاطرنشان کرد: تمام واحدهای مهم تولیدی استان در حال حاضر از رکود خارج شده اند و امسال به رغم همه مشکلات اتفاقات خوبی در حوزه تولید و تحول اقتصادی استان شاهد بودیم.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان در کنار بخش خصوصی حامی تولید بودند و حمایت‌های همه جانبه را در این بخش انجام دادند.

رییس شورای اداری استان افزود: در ۲۰ سال اخیر چنین فضای همدلی را در حمایت از تولید و اشتغال شاهد نبودیم به طوری که نمایندگان ۳ قوه در استان اردبیل در کنار هم تلاش کردند تا مشکلات بخش خصوصی را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

رییس شورای گفتگوی بخش خصوصی ماهیت شکل‌گیری این جلسات را با محوریت اتاق بازرگانی حمایت از فضای کسب و کار اعلام کرد و گفت: اقدامات تحسیم برانگیزی را اتاق بازرگانی در حمایت از بخش خصوصی انجام داده و فرصت‌های ارزشمندی با حضور پیرموذن به عنوان نایب رییس اتاق ایران در سطح ملی فراهم آورده است تا ما بتوانیم در گره‌گشایی از مشکلات بخش خصوصی بهتر عمل کنیم.

وی بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید را از رویکردهای جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: استان اردبیل در سال جاری توانسته است در قالب کمیته تخصصی موانع و قوانین مخل تولید را شناسایی و نسبت به حل آن به صورت ملی و استانی گام بردارد.

جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

عاملی افزود: با فعال بودن جلسات حمایتی از بخش خصوصی اعم از کمیته حمایت قضایی، شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، کمیته حمایت از سرمایه گذاری سازمان بازرسی، ستاد تسهیل، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فرصتی را فراهم کردند تا مشکلات و نارسایی‌های عمده فعالان این بخش به حداقل کاهش پیدا کند.

ظرفیت های اقتصاد معدنی اردبیل بی‌نظیر است

استاندار اردبیل به اقتصاد معدنی استان و حرکت‌های رو به جلو در این بخش اشاره کرد و گفت: ظرفیت معدنی استان در رفع محرومیت و تقویت و توسعه ظرفیت‌های بخش اقتصادی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی افزود: ما در بخش معدن با فعال کردن بلوک‌ها و پهنه‌های معدنی سعی کردیم تا استخراج مواد معدنی را به همراه فرآوری آن یک اولویت اساسی مورد توجه قرار دهیم.

عاملی حل مشکلات فعالان حوزه معدن به ویژه در صدور مجوزها حق و حقوق دولتی ورود ماشین آلات جدید و رفع معارض را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد با هماهنگی دستگاه‌های متولی رفع معارض در معادن استان اردبیل به عنوان اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه تسهیل‌گری را در حوزه تولید مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم در همه حوزه‌ها واقع بینانه و درست امکان صدور مجوز در سریع‌ترین زمان فراهم آید.

کد خبر 6056794

دیگر خبرها

  • 22 واحد به جمع تولیدکنندگان منطقه آزاد قشم اضافه شدند / واحدهای تولیدی قشم به 230 رسید
  • ارزش افزوده صادرات استان مرکزی دو برابر میانگین کشور است
  • پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی
  • هیچ قصوری در تأمین سوخت واحدهای تولیدی پذیرفته نمی‌شود
  • احیاء ۱۹۰ واحد تولیدی تعطیل در لرستان
  • سازمان عمران شهرداری اصفهان در تولید مصالح سنگ رکورد زد
  • هیچ واحد تولیدی در رکود نیست/ فضای همسویی در حمایت از تولید
  • از فقر فرهنگی چه میدانید؟/عوامل ایجاد فقر فرهنگی
  • صادرات بیش از ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر
  • منتخب مردم اراک: مجلس دوازدهم باید به سمت لایحه‌محور پیش برود