Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-19@10:10:37 GMT

دمنوش‌هایی که لاغر نمی‌کنند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۳۵۶۲

دمنوش‌هایی که لاغر نمی‌کنند

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، حمید نام‌آور متخصص طب ایرانی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در خصوص تحقیقات دمنوش‌های گیاهی برای لاغری توضیح داد: از منظر طب ایرانی ابتدا باید منشأ چاقی افراد مشخص شود. چاقی به معنای استیلای سردی و تری است یعنی وقتی بدن انسان به لحاظ مزاجی سرد و بلغمی می‌شود این افراد از منظر طب سنتی چاق محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی گفت: البته در برخی از موارد چاقی به دلیل حجم عضلات بدن است اما اکثر چاقی‌ها به دلیل تجمع چربی در بدن خواهد بود.
 
نام‌آور در خصوص تبلیغات دمنوش‌های لاغری در شبکه‌های اجتماعی توضیح داد: متأسفانه در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که برخی از افراد اقدام به تبلیغ گسترده یک نوع دمنوش برای لاغری می‌کنند. زمانی که یک گیاه دارویی به صورت خودسرانه مصرف شود ممکن است با مزاج فرد سازگاری نداشته باشد و برای فرد عوارضی را ایجاد کند.
 
این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: برای استفاده از دمنوش‌ها یا گیاهان دارویی باید مزاج پایه خود را بشناسیم فردی که دارای مزاج گرم و خشک است و در منطقه‌ای از بدن دچار سردی شده است،‌اگر دمنوشی را مصرف کند که با مزاج وی سازگار نباشد ممکن است مشکلاتی از قبیل سردرد یا سایر عوارض این دمنوش به سراغش بیاید.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: انسان‌ها 9 مزاج دارند و نمی‌توان یک دستور را به صورت کامل برای تمام مزاج‌ها تعمیم داد. لاغر شدن با روش‌هایی که مبتنی به یک دستور است یا اینکه یک داروی خاص را برای برطرف کردن یک بیماری توصیه می‌کنند از نظر طب ایرانی علمی نیست و بیشتر جنبه تبلیغات دارد.
 
وی  گفت: ما باید بر اساس تصحیح مزاج بیماری را درمان کنیم. دمنوش‌ها باید با توجه به مزاج افراد تجویز شوند تا بدون  عارضه بیماری را درمان کند.
 
وی در پایان گفت: شناخت مزاج پایه بسیار مهم است و اگر بدانیم در دوران کودکی چه مزاجی داشته‌ایم و در حال حاضر مزاج ما چگونه است و تغییرات مزاج را بشناسیم می‌توانیم با برطرف کردن تغییرات بسیاری از بیماری‌ها را درمان کنیم لذا توصیه می‌شود افراد برای درمان و اصلاح مزاج خود با پزشک متخصص مشورت کنند.
 
بنا به این گزارش، این روزها چاقی به یکی از معضلات بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده است، برخی از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای ورزش کردن، اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب راه صد ساله را یک شبه طی کرده و با جست‌وجویی در شبکه‌های مجازی اقدام به تهیه دمنوش‌های لاغری کنند غافل از اینکه عده‌ای با همین تبلیغات درصدد سودجویی هستند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرزها

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گزارش عملکرد فعالیت‌های مراقبت بهداشتی مرزی و مراقبت واگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی را در چهارمین روز از طرح سلامت نوروزی ( ۲۷ اسفند ۱۴۰۲) اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد دادرس گفت: کل غربالگری سندرمیک (افراد دارای علائم بیماری) انجام شده در مرزها ۲۴۷۸ نفر، تعداد تست کرونای انجام شده ۴۵ نفر، تعداد تست مالاریا انجام شده ۱۲ مورد، تعداد تست وبا انجام شده ۵ مورد و تعداد واکسیناسیون سرخک ۵ و فلج اطفال نیز ۴ مورد بوده است.

به گزارش وزارت بهداشت، وی اعلام کرد: فعالیت‌های مراقبت واگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی در چهارمین روز طرح سلامت نوروزی شامل تعداد کل بازدید انجام شده ۳۶ مورد، تعداد واکسن هاری تزریق شده ۴۳ مورد، تعداد نمونه‌های واگیر تهیه شده ۱۱ مورد، تعداد طغیانهای واگیر گزارش شده صفر مورد و تعداد تست کرونای انجام شده ۱۹ مورد بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرزها
  • توصیه‌های رژیم غذایی برای افراد گرم‌مزاج در ماه رمضان
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • نفخ معده دارید؟ احتمالا به این کمبود ویتامین دچار هستید
  • مراکز عرضه ماهی قرمز زیر ذره بین نظارت‌های دامپزشکی در سبزوار
  • اثر کافئین در کاهش وزن و بیماری‌های مفصلی
  • اثر کافئین در برابر چاقی و بیماری‌های مفصلی
  • این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد
  • خام و پخته هویج لاغر می‌کند
  • به این افراد هرگز گل گاو زبان ندهید