Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،رحیم شهرتی‌فر در مراسم گرامی‌داشت روز وکیل مدافع در تبریز، بابیان اینکه در ایران  مسأله عدالت‌خواهی مقدم بر قانون‌خواهی مطرح شد، افزود: خواسته اول توده مردم و رهبران در انقلاب مشروطه، ایجاد عدالت‌خانه بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان در 29 بهمن امسال در خصوص عقب‌ماندگی در حوزه عدالت و ضرورت عذرخواهی از مردم، بیان کرد: این به آن معنا است که استقرار عدالت‌ به مرحله مطلوب نرسیده و راه‌حل این مشکل، به رسمیت شناختن قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر فرشته عدالت دو بال داشته باشد یک بال آن حاکم و بال دیگر آن وکیلان مستقل و آزادی هستند که در محاکم عادلانه از حقیقت دفاع کنند.

وی تأکید کرد: عدالت و قضاوت یک مقوله بسیار مهم است و از این نظر باید درود بفرستیم به روح دکتر مصدق، آزادی‌خواه تاریخ معاصر ایران که به‌حق تشخیص دادند که کانون وکلا باید مستقل از دستگاه قضا باشد.

شهرتی‌فر ادامه داد: اینکه کسانی می‌خواهند کانون وکلا مستقل نباشد قطعاً دوست‌داران عدالت نیستند و مانع استقرار عدالت در کشور خواهند بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه آذربایجان شرقی و تبریز در این زمینه جزو استان‌های پیشرو است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امیدواریم در نظام اسلامی، کانون وکلا بتواند بر اساس مبانی شرعی و قانونی، به‌صورت مستقل و آزاد و بدون هیچ واهمه‌ای، از حق انسان‌ها دفاع کند و دستگاه قضایی از این نظر حامی استقلال  کانون وکلا باشد.

شهرتی فر خاطرنشان کرد: هرچقدر در جامعه قانون حاکمیت پیدا کند به نظر می‌رسد کار وکالت بیشتر از نظر کمی و کیفی اهمیت پیدا می‌کند، چراکه همه نیازمند آشنایی و کمک گرفتن از کسانی خواهند بود که به مبانی قانون آشنایی دارند به همین دلیل باید همه کمک کنند در جامعه قانون محور تصمیمات باشد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز

سردار محمدی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش آمپول‌های قاچاق در تبریز رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی به محل نگهداری آمپول‌ها اعزام شده و در بازرسی از محل تعداد ۴۷ هزار و ۴۹۰ عدد انواع آمپول تزریقی قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال را کشف کردند و در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی مبارزه با قاچاق را یکی از مهمترین ماموریت‌های مجموعه انتظامی عنوان کرد و گفت: امروزه تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است و شهروندان در صورت مشاهده موضوعات مشابه مراتب را به ۰۹۶۳۰۰ ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی و ۱۱۰ سامانه فوریت‌های پلیس و سامانه ۱۹۷ جهت رسیدگی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دومین همایش به رسم سقایی در تبریز
  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • وکلا نقش مهمی در برقراری صلح و سازش دارند
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • قایقران آذربایجان شرقی در تیم ملی
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز