Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پردیس البرز دانشگاه تهران گفت: سیستم اداری و بوروکراسی در پردیس‌های دانشگاهی باید به نحوی باشد که نوآوری و تغییر راحت‌تر صورت بگیرد تا پیشرفتشان هموارتر شود.  یونس نوربخش رییس پردیس البرز دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص برنامه های جاری پردیس البرز گفت: در مجاورت برنامه های تحصیلی، تلاش برای بهینه سازی سازمان اداری پردیس البرز در جهت کیفی سازی کارکنان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نوربخش با بیان اینکه راه‌اندازی و فعال کردن بخش‌هایی که پیش از این چندان فعالیتی نداشتند از جمله بخش اداره دانشجویی مورد توجه قرار گرفته است تا بتواند خدمات و سرویس بهتری به دانشجویان ارائه بدهد افزود: همچنین بخش‌های خدمات پژوهشی به منظور حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان با هدف حمایت و خدمات بهتر و بیشتر، بسیار فعال‌تر دنبال می‌شود.   رییس پردیس البرز دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مهمترین برنامه جاری پردیس البرز دانشگاه تهران افتتاح دفتر مرکزی در تهران بوده است افزود: دفتر مرکزی از شهر کرج به شهر تهران، در نزدیکی پردیس مرکزی دانشگاه تهران انتقال پیدا کرد تا دانشجویان دسترسی راحت‌تر به ساختمان اداری داشته باشند و مسائل اموزشی و اداری خود را سریع‌تر برطرف کنند.
وی اظهار داشت: پردیس البرز در ساختار خود با پردیس‌های دیگری که در کشور وجود دارند تفاوت‌هایی دارد. در واقع پردیس البرز یک سبک و نسل جدید از دانشگاه‌ها می‌باشد به دلیل اینکه بدنه و ساختار آن بسیار چابک و کوچک است و در تلاش برای همکاری‌های دوجانبه با دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه تهران است، لذا از جهتی می‌توان گفت که اولین دانشگاهی است که بیشترین تفاهم‌نامه همکاری با دانشکده‌ها و دانشگاه‌های مختلف تهران را دارا است.
نوربخش با بیان اینکه چشم انداز پردیس البرز در واقع دست‌یابی به نسل جدیدی از دانشگاه‌ها و ارائه آن است، تصریح کرد: در ادامه این مسیر دستیابی به کیفیتی هم‌تراز با دانشگاه تهران و همینطور با توجه به نوظهور بودن اینگونه دانشگاه‌ها، نوآوری‌های بیشتری ایجاد کند.   رییس پردیس البرز دانشگاه تهران ادامه داد: می‌توان گفت که چشم انداز پردیس این است که به سمت توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در درجه اول، و در درجه دوم ارتقاء کیفیت از طریق بهره‌مندی از اساتید دانشگاه تهران و حتی اساتید دانشگاه‌های دنیا و دعوت از آنها، و در مرحله سوم برنامه ریزی دقیق برای دانشجویان در حوزه رشته‌ها و درس‌های مختلف برای ارتباط هرچه بیشتر آن‌ها با صنعت، تجارت و جامعه حرکت کمد.

وی در ادامه گفت: ما معتقد هستیم که اگر دانشگاهی می‌خواهد در حوزه خود موفق باشد، باید بتواند به نیاز‌های جامعه پاسخ دهد. یعنی دانش‌آموختگان آن‌ها مشغول به کار شوند یا خود کارآفرین بشوند یا در ارتباط با نیاز‌های جامعه باشند؛ بنابراین استراتژی پردیس البرز این است که برنامه‌ها و نظام آموزشی ما همسو با اسناد بالادستی باشد و همراه با دانشگاه تهران به سمتی حرکت کند که تغیرات ایجاد شده منجر به این شود که دانشجویان در زمان تحصیل و فارغ التحصیلی بیشتر با جامعه، صنعت، تجارت و بازار کار ارتباط داشته باشند.   نوربخش با اشاره به اینکه استراتژی بعدی پردیس البرز دانشگاه تهران افزایش کیفیت است، افزود: پردیس البرز به دنبال توسعه بی رویه به هیچ وجه نخواهد بود و در تلاش برای رقابت و حتی پیشی گرفتن از دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی که برتر و جا افتاده‌تر هستند می‌باشد.
رییس پردیس البرز دانشگاه تهران در خصوص المان‌های در نظر گرفته شده برای تسریع در رشد پردیس البرز گفت: بخشی از این موارد در دست پردیس و بخشی نیز سیاست‌های کلان وزارت علوم و دانشگاه تهران می‌باشد. البته باید در مورد پردیس‌ها بخصوص پردیس‌های خودگردان سیستم اداری و بوروکراسی به نحوی باشد که نوآوری و تغیر در اینگونه پردیس‌ها راحت‌تر صورت بگیرد تا پیشرفتشان هموارتر شود.   وی اظهار داشت: اگر قوانین و مقرارت و نظام اداری طوری سخت باشد که از نوآوری و تغیر جلوگیری کند، طبعا پردیس‌ها نیز دچار آفات می‌شوند و تبدیل به مراکز بی‌فایده‌ای خواهد شد که پول گرفته و مدرک می‌دهند؛ برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید در حوزه برنامه‌ریزی به مدیریت اجازه تحول و خلاقیت داده شود، در ادامه به دنبال گسترش پردیس و به سمت بین المللی شدن در حرکت هستیم که می‌تواند به غنی شدن کیفیت پردیس بسیار کمک کند.
نوربخش در پایان با اشاره به برنامه های کوتاه مدت پردیس البرز دانشگاه تهران افزود: اگر کوتاه مدت را دو الی سه سال آینده در نظر بگیریم، پردیس به دنبال ایجاد توسعه فیزیکی خواهد بود به دلیل اینکه فضاهای لازم را برای فعالیت‌های علمی دانشجویان فراهم بشود. بطور مثال برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی یا برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌ها با کمبود فضا روبرو هستیم که باید توسعه‌های لازم انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد.

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

کد خبر 6091448 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شورای اداری استان تهران
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • دانشجویان معترض ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند+ فیلم
  • دانشجویان معترض با شعار "انتفاضه" ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند (+عکس)
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه