Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: طرح لغو مدیریت از مالک واحد تولیدی مشکل‌دار در قالب طرح حمایت از صنایع کارساز نبوده است. ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: وقتی یک واحد تولیدی در روند تولید به مشکلی برمی‌خورد نیاز است تا مشکل آن واحد تولیدی با ارائه طرح‌هایی برطرف شود که در این زمینه اینکه مالکیت واحد تولیدی از مالک اصلی اخذ شده و به یک هیئت واگذار شود نمی‌تواند چندان نتیجه‌بخش بوده و بخش اعظمی از مشکلات را برطرف سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ناکارآمدی طرح لغو مدیریت از مالک واحد تولیدی مشکل‌دار افزود: اگر در صورت بروز چنین مشکلی قرار بر این است که مالکیت واحد به یک هیئت ناظر و فاعل واگذار گردد باید کارایی هیئت حمایت از تولید ارزیابی شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بر ارزیابی و بررسی اثربخشی هیئت مالک تاکید کرد و گفت: در برخی مواقع شنیده می‌شود که حق‌الجلسه‌های قابل توجه به اعضای هیئت پرداخت می‌شود که باید تمامی این امور و ریزه‌کاری‌ها به دقت بررسی گردد.

عتباتی با بیان اینکه مشکل اصلی اغلب واحدهای تولیدی در استان اردبیل نبود سرمایه در گردش است ادامه داد: اینکه 20 میلیارد تومان به یک واحد و 15 میلیارد تومان به واحد دیگر از طریق این هیئت داده می‌شود نه تنها مشکلی برطرف نمی‌کند بلکه زمینه را برای ایجاد مشکلات ریز و کلان دیگر نیز فراهم می‌سازد که این موضوع نیز باید به دقت بررسی شود.

وی به نامناسب بودن اخذ حق مالکیت از مالک حقیقی واحد تولیدی مشکل‌دار اشاره کرد و گفت:اگر قرار بر این است تا با پرداخت تسهیلات رفع موانع مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود دیگر نیازی به اجرای طرح لغو مدیریت از مالک واحد تولیدی مشکل‌دار و واگذاری حق مالکیت آن واحد به هیئت برگزیده نیست.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اظهار کرد: بررسی مشکلات و موانع پیش روی تولید استان باید به دقت بررسی و برطرف‌ شود چرا که ظرفیت اشتغالزایی در یک منطقه در واقع می‌تواند علاوه بر پررونق کردن بخشهای دیگر به توسعه حوزه‌های مرتبط نیز بانجامد.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هادی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل نخستین کمیسیون حقوقی ماده ۴۲ اداره کل استاندارد استان اصفهان اظهار کرد: در این کمیسیون پرونده ۲۴ واحد متخلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تخلف این واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایرت و بدون انطباق کاربردی و بحرانی بوده است، تصریح کرد: در این کمیسیون به چهار پرونده صنایع غذایی، ۹ پرونده مصنوعات طلا، ۴ پرونده مکانیک فلزشناسی، یک پرونده لوله و اتصالات، یک پرونده بسته بندی و سلولزی، ۵ پرونده ساختمانی و متخلفان براساس بند ۱۰ شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون و با لحاظ شرایط و امکانات خاطی و دفعات و سوابق تخلف، تذکر و اخذ تعهد کتبی، معدوم کردن محصولات معیوب با نظارت کارشناس استاندارد و ارجاع به مرجع قضائی و همچنین جزای نقدی از ۱۰۰ میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال محکوم شدند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان مجموع جزای نقدی واحدهای تولیدی را ۶ میلیارد و پنجاه میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان جریمه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن به مدت ۶ ماه تعلیق شد.

کد خبر 6085160

دیگر خبرها

  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند