Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان از کشف اشیاء عتیقه باستانی با قدمتی سه هزار ساله در شهرستان خرمدره خبر‌داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی آزادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کشف اشیاء عتیقه باستانی در استان زنجان اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق عتیقه و آثار تاریخی در خرمدره‌، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان خرمدره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم به قاچاق عتیقه و آثار تاریخی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی این فرد مورد تعقیب قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان زنجان بیان کرد: ماموران آگاهی شهرستان خرمدره با شناسایی محل سکونت این فرد و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از محل اختفای این فرد موفق شدند،تعداد چهار عدد ضروف سفالی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد‌، و یک قبضه دشنه (خنجر) دولبه مفرغی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح یعنی سه هزار سال قبل را کشف و ضبط کنند.

سردار آزادی افزود: ارزش ریالی آثار تاریخی مکشوفه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، به دست نیامد در این خصوص افزود " اقلام مکشوفه جزء اولین آثار شناسنامه دار مکشوفه در شهرستان بوده که کشف گردیده است . سردار آزادی با اشاره به اینکه آثار باستانی و تاریخی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تاریخ آن کشور است، افزود: حفر اماکن تاریخی، قاچاق و خرید و فروش آثار تاریخی برابر قانون جرم محسوب شده و با متهمان برخورد قضائی خواهد شد

وی در ادامه از کشف 180 هزار و 245 عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز خبر‌داد.

‍فرمانده انتظامی استان زنجان بیان کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و نزدیکی چهارشنبه سوری، طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه توسط پلیس زنجان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ماموران فرماندهی انتظامی استان زنجان با انجام کار اطلاعاتی طی 3 عملیات در شهرستان ابهر ، ایجرود و پلیس امنیت عمومی استان موفق به شناسایی افراد سود جو که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه غیر مجاز و خطر ناک می کردند، شدند .

سردار آزادی افزود‌: ماموران انتظامی متهمان را در شهرستان‌های زنجان‌، ابهر و ایجرود دستگیر که در بازرسی از محل اختفای آنان 180 هزار و 245 عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.

وی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سودجویان و توزیع کنندگان مواد محترقه اذعان داشت: به استناد قانون مجازات اسلامی هر گونه قاچاق ، خرید و فروش و ... مواد منفجره و محترقه به طور غیر مجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود.

‍فرمانده انتظامی استان زنجان با شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که خانم ۳۶ ساله‌ای را در اصفهان به قتل رسانده بود خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سرهنگ حسین تُرکیان  در این خصوص اظهار داشت: در پی وصول شکایتی مبنی برمفقودی خانم 36 ساله‌ای در شهر اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارآگاهان با بررسی های تخصصی دریافتند فرد مفقود شده چند روز قبل توسط  شخصی تهدید به قتل شده که همین سرنخ شک کارآگاهان را به سمت این برد که احتمالاً فرد گم شده به قتل رسیده باشد، بنابراین سریعا طی هماهنگی با مرجع قضائی نسبت به دستگیری مظنون پرونده اقدام کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: فرد دستگیر شده ابتدا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و منکر انجام هرگونه جرمی شد ولی در مواجهه با ادله و مستندات موجود و در تحقیقات تخصصی به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از این جنایت برداشت.

کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شددرگیری 2 همکلاسی در شوش منجر به قتل شدکشف جسد خون‌آلود مرد جوان در غرب تهران/ قتل بی‌رحمانه فاش شد

وی ادامه داد: در بازجویی‌ها از متهم مشخص شد وی به علت اختلافات مالی با فرد مفقود شده داخل پارک قرار گذاشته و پس از جر و بحث  او را هل داده که با برخورد سرش با دیوار جان خود را از دست داده است.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: با اظهارات متهم و اعتراف وی به پنهان کردن جسد مقتول در باغ شخصی‌اش، در نهایت جسد خانم 36 ساله که در باغ قاتل مدفون شده بود کشف و متهم به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله