Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@16:32:34 GMT

شناسایی چهره با عینک و نقاب ممکن شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۵۰۳۳

شناسایی چهره با عینک و نقاب ممکن شد

شرکت پاناسونیک الگوریتم تازه ای را در نرم افزار جدید شناسایی چهره خود به کار گرفته که با استفاده از آن حتی در صورت استفاده فرد از عینک و نقاب می توان هویت دقیق وی را تشخیص داد.

ایران آنلاین /به نقل از دیجیتال ترندز، بسیاری از دستگاه های مجهز به فناوری تشخیص چهره که باعث افشای هویت کاربران می شوند، در صورت استفاده از عینک های طبی و آفتابی و همین طور نقاب دچار مشکل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین نقص موجب می شود تا این سیستم های تشخیص هویت همیشه نتوانند امنیت را ارتقا بخشند و در عمل زمینه نفوذ هکرها و خرابکاران را مهیا کنند.

پاناسونیک مدعی است که این فناوری تازه تا ۵ برابر دقیق تر ازفناوری های موجود است. نرم افزار جدید که WV-ASF 950 نام دارد حتی اگر فرد ۴۵ درصد از چهره اش را از دوربین برگرداند و عملا نیمی از سر خود را به سمت دیگری برگرداند، قابل استفاده خواهد بود.

پاناسونیک هنوز در تلاش برای ارتقا و بهینه سازی این نرم افزار است تا در صورت استفاده افراد از ماسک جراحی نیز بتوان هویت آنها را تشخیص داد.

انتظار می رود تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ نسخه نهایی این نرم افزار در دسترس بوده و قابل استفاده شود. بررسی های موسسه ملی استانداردها و فناوری آمریکا نشان می دهد بعد از تکمیل WV-ASF950 کیفیت فناوری تشخیص چهره در مجموع تا ۵۰۰ درصد ارتقا می یابد.

پایگاه داده این نرم افزار فعلا قادر به ذخیره سازی اطلاعات ۱۰ هزار چهره است که این رقم در آینده به ۳۰ هزار چهره ارتقا می یابد.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت شهید دفاع مقدس

سرهنگ رستمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: شهید سید علاءالدین اسدپور متولد سال ۱۳۴۹ بود که بیست و سوم خرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس ۷ به شهادت رسید.
سرهنگ رستمی افزود: پیکر این شهید والامقام همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و شنبه ۱۵ اردیبهشت و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهرستان زرقان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود