Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محرم جعفری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر صبح امروز در جلسه بررسی ثبت آثار تاریخی و باستانی مشگین‌شهر اظهار داشت: در ماه‌های اخیر مطالعات و بررسی‌های باستان‌شناسی  برای تشکیل پرونده ثبتی اثر باستانی قلعه جان آلان انجام و در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری دهیاری و شورای روستای احمدآباد در مجاورت این اثر باستانی افزود:  در نهایت در پی بررسی‌های صورت گرفته ثبت این اثر در فهرست آثار ملی تسریع شده و در حال پیگیری تحقق آن هستیم تا این امر زمینه‌ساز معرفی هر چه بیشتر این اثر تاریخی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: این اثر باستانی در پنج کیلومتری بخش مرکزی مشگین‌شهر واقع شده است و ثبت ملی این اثر در کنار معرفی هر چه بیشتر آن و جذب و جلب گردشگرن زمینه‌ساز توسعه اقدامات حفاظتی از این اثر می‌شود.

جعفری تصریح کرد: مشگین‌شهر از قلعه‌های باستانی متعددی برخوردار بوده و یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان وجود قلعه‌های تاریخی و باستانی است که در تلاش هستیم تا زمینه برای ثبت ملی این آثار و بناهای تاریخی و بستانی شهرستان فراهم شده و بتوانیم از ثار آن در منطقه بهره ببریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مشگین‌شهر گفت: در سال‌های اخیر شاهد توسعه زیرساخت‌های شهرستان در بخش گردشگری هستیم که این امر زمینه‌ساز توسعه و گسترش هر چه بیشتر صنعت گردشگری شهرستان شده و ثبت و معرفی هر چه بیشتر بناهای تاریخی و بستانی منطقه نیز می‌تواند به رونق هر چه بیشتر گردشگری منطقه کمک کند.

انتهای پیام/ ع

رونق صنعت گردشگری در شهرستان مشگین شهر

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر

روستای تاج آباد کهنه از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان واقع شده است. این روستا یکی از روستا‌های قدیمی و به جا مانده از دوران صفوی است، اما با حفاری‌هایی که در این روستا انجام شده گاهی به دوران پیش از اسلام نیز اشاره می‌کنند.

در این روستا قلعه تاریخی وجود دارد که اکنون تبدیل به خرابه و محل تجمع حیوانات و گاهی معتادان متجاهر شده است. تصمیماتی به جهت بازسازی و نگهداری این قلعه گرفته شد، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از این موضوع ابراز نارضایتی کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: اکبرزاده - کرمان

بیشتر بخوانید:

وقتی بازسازی قنات روستای زازرم علیا به فراموشی سپرده شد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!