Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@06:35:09 GMT

تهیه پنج طرح مطالعاتی در حوزه مدیریت بحران

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۵۱۲۲

تهیه پنج طرح مطالعاتی در حوزه مدیریت بحران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  در جریان بازدید محمدرضا جوادی‌یگانه، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی از مرکز مدیریت بحران تهران اعلام شد که این مرکز بعنوان مغز متفکر شهرداری تهران در تمامی حوزه های مدیریت شهری نسبت به تهیه طرح های مطالعاتی و پژوهشی اقدام می نماید.

در همین خصوص طرح های مطالعاتی و پژوهشی حوزه مدیریت بحران عبارت است از: پروژه طراحی و تدوین شبکه پایشی هشدار سریع زلزله شهر تهران، پروژه تهیه برنامه جامع کاهش خطرپذیری پدیده فرونشست ناشی از تغییرات آب های زیر زمینی تهران، پروژه ارائه راهکارهای مناسب برای ریسک ناشی از تاسیسات خطرزا و در معرض خطر شهر تهران بر اثر وقوع بحران های طبیعی، پروژه مدیریت بحران در بافت های فرسوده و نابسامان شهر تهران، شاخص ها، روش ها و راهکارها و پروژه طراحی و تدوین معیارها، شاخص ها و مدل سنجش میزان آمادگی ستاد مدیریت بحران شهر تهران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در جریان بازدید رئیس، معاونان و مدیران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از مجموعه مرکز مدیریت بحران گفت: «علاوه بر پروژه های مطالعاتی مشترک میان دو مجموعه، این سازمان به تحلیل رفتارهای مردمی در جریان سوانح و حوادث از جمله زلزله اخیر تهران بر اساس نظرسنجی و پیمایش افکار عمومی نیازمند است تا بر اساس نتایج و تحلیل های موجود نسبت به پیشبرد برنامه های آموزشی و آمادگی خود اقدام نماید.»

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران تاکید کرد که پژوهش و بهره گیری از تجربه های جهانی در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است و طرح های اجرا شده تاکنون بر اساس دانش روز انجام شده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز ضمن استقبال از انجام پژوهش و پیمایش در حوزه مدیریت بحران به تشکیل شورای سیاستگذاری پژوهش با حذف ساماندهی و تمرکز فعالیت پژوهشی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: «عمده پژوهش های حوزه مدیریت شهری در این مرکز انجام می شود و محور پژوهش ها نیازهای موجود مجموعه های شهرداری است که با هماهنگی واحدهای متقاضی و در قالب کمیته های پژوهش پروژه ها انجام می شود.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های نوروزی صداوسیمای مرکز قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: در صبح‌های نوروز ویژه برنامه «برکت بهاری» از ۲۹ اسفند تا ۲۱ فروردین شامل بخش‌های متنوع: بخش‌های نمایشی، بخش‌های گزارشی، معرفی مشاغل خدماتی، آشنایی با اماکن دیدنی استان، گفتگو با میهمانان، گفتگو با گزارشگر مراکز استان‌ها، آگاهی از وضعیت آب و هوا، آگاهی از وضعیت راه‌های کشور، آشنایی با خدمات اسکان مسافران نوروزی، ارتباط تلفنی و خوانش پیامک ها‌ی مردمی به گویندگی معصومه صادقی و رامتین چیت سازان از رادیو قزوین پخش می‌شود.

رحیمی افزود: برنامه سال تحویل با عنوان «بهارانه» به تهیه کننده ابراهیم طاهری کیا نیز در لحظات تحویل سال روی آنتن رادیو قزوین می‌رود. این برنامه شامل بخش‌های مصاحبه با مسافران نوروزی، تهیه بسته‌های صوتی با موضوعات متنوع و گوناگون است که مخاطبان را همراهی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سیمای مرکز قزوین هم با ویژه برنامه تحویل سال با عنوان «ماه و ماهی» به تهیه کنندگی عباس تورج فرد روی آنتن می‌رود. این برنامه در بخش اول لحظات روحانی تحویل سال نو را روی آنتن خواهد برد و در بخش بعدی با میهمانان، آیتم‌های نمایشی و مجری در استودیو مخاطبان را همراهی می‌کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: مسابقه جدید «برنده شیمان» در فضایی جدید به تهیه کنندگی ابوالفضل قربانی و اجرای سیدمرتضی حسینی در ایام نوروز از شبکه قزوین پخش می‌شود. این مسابقه خانوادگی و اجتماعی با هدف ایجاد رقابت و همدلی بین اعضا خانواده با رویکرد ایجاد شادی و نشاط بین خانواده‌ها روی انتن شبکه قزوین می‌رود. در هرقسمت از این مسابقه دو گروه هستند که بصورت خانوادگی در مسابقه شرکت می‌کنند و در نهایت گروهی که امتیاز بیشتری گرفته برنده می‌شود.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: برنامه «گزارش عیدانه» به تهیه کنندگی مرتضی آجوربندی که شامل بخش‌های گزارشی، نمایشی و گفتگو با مهمان است نیز در ایام نوروز از سیمای مرکز قزوین تولید و پخش می‌شود.. این برنامه از یکم تا سیزدهم فروردین همراه با اطلاع رسانی به مسافران نوروزی پخش می‌شود. از دیگر بخش‌های برنامه می‌توان به معرفی شیرینی‌های استان، آداب و رسوم نوروزی قزوین، نوا و نمای نوروزی و جشنواره‌های اقوام ایرانی اشاره کرد.

رحیمی افزود: سیمای مرکز قزوین همچنین در برنامه‌های ویژه نوروز به معرفی قهرمانان استان در زمینه‌های متفاوت و طراحی پویش مجازی مردمی نوروز ۱۴۰۳ در قالب قزوین مقصد گردشگری، دریافت خاطره‌های شیرین مخاطبان در قالب پویش خاطره بازی نوروزی و معرفی نام آوران و مشاهیر تاریخ عرصه فرهنگ و هنر استان می‌پردازد.

وی اضافه کرد: مجموعه مستند ۱۸ قسمتی با عنوان «یک قرن قزوین» هر قسمت به مدت ۲۵ دقیقه در ایام نوروز از شبکه قزوین پخش خواهد شد. این مستند آرشیوی تغییر و تحولات استان قزوین در ۱۰۰ سال اخیر از سال ۱۳۰۱ تا سال ۱۴۰۱ استان قزوین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: خبر مرکز قزوین هم در نوروز ۱۴۰۳ گزارش‌های ویژه‌ی تولیدی ـ خبری با محوریت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان را در دستور کار خواهد داشت تا مسافران نوروزی و گردشگران بیش از پیش با این ظرفیت‌ها آشنا شوند.

رحیمی افزود: محوریت برنامه‌های نوروزی صداوسیمای مرکز قزوین متشکل از بخش‌های مختلفی است که گفتگو با مسافران نوروزی، گفتگو با شهروندان قزوینی، تبیین شعار سال، توصیه‌های بهداشتی و سلامت در ایام نوروز، بسته‌های صوتی شامل نوروز خوانی، یادنامه شهدا و ارتباط‌های تلفنی با مراکز استان‌ها از جمله مهمترین بخش‌های این برنامه‌ها است.

وی اضافه کرد: صداوسیمای مرکز قزوین در ویژه برنامه‌های نوروزی خود که بصورت زنده پخش می‌شوند؛ گزارش‌های متعددی از فعالیت‌های این دستگاه‌ها که در ایام نوروز دارای کشیک هستند؛ تهیه و پخش می‌کند.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: معاونت فضای مجازی هم با تولید و انتشار ۱۰ قطعه کلیپ با عنوان قاب مینودری و پخش از قاب شبکه قزوین، تولید و انتشار ۱۰ قطعه گزارش تصویری (پوستری) با محتوای نوروزی و تولید و انتشار ۵ قطعه کلیپ با محتوای نوروزی به استقبال بهار می‌رود.

دیگر خبرها

  • هشدار مهم مدیریت بحران به تهرانی ها
  • فراخوان دریافت پیشنهادهای فناورانه سرمایه‌ای برنامه هفتم توسعه کشور تمدید شد
  • هشدار مهم مدیریت بحران به تهرانی‌ها
  • هشدار و آماده‌باش مدیریت بحران در تهران
  • مرکز بهداشت دانشگاه سمنان قطب مطالعاتی وزارت علوم شد
  • اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصویب شد
  • ویژه برنامه‌های نوروزی صداوسیمای مرکز قزوین
  • پایگاه داده مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری است
  • پایگاه داده معماری مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری است
  • افتتاح پایگاه داده معماری مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری