Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه ۱۰ خوشه کسب و کار صنعتی در استان گیلان شناسایی شده است گفت: استان گیلان به طور نسبی در مدل خوشه کسب و کار صنعتی موفق بوده است. ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدحسن واحدی صبح امروز در جلسه نهاد بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه پایدار استفاده از بستر‌های مناسب منطقه‌ای است اظهار داشت: استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای از بهترین عوامل رسیدن به توسعه متراکم و متوازن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه استفاده از مدل خوشه کسب و کار راهکار رسیدن به توسعه پایدار با استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای است تصریح کرد: محصولات استراتژیک استان در شاخه خوشه‌های صنعتی گیلان قرار گرفتند.

واحدی با تاکید بر اینکه مزیت‌های منطقه‌ای همواره باید در رسیدن به توسعه پایدار مد نظر و مورد استفاده باشد تاکید کرد: تلاش است در اجرای مدل خوشه‌ کسب و کار صنعتی از فرآیند تولید محصولات به صادارات پایدار رسید.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان تورم را یکی از دلایل اصلی عدم توسعه پایدار در کشور عنوان کرد و با تاکید بر اینکه اگر تورم مهار نشود توسعه پایدار حاصل نمی‌شود گفت: اصلی‌ترین عامل ایجاد تورم عدم توجه به تولید است.

واحدی با اشاره به اینکه مدل توسعه خوشه کسب و کار صنعتی از راهکارهای رسیدن به توسعه است و این مدل از 5 سال گذشته در استان گیلان دنبال می‌شود بیان کرد: ارتقاء تکنولوژی، پرداخت تسهیلات، آموزش و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این خوشه‌ها پیگیری می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان گیلان دیدگاه خوشه‌های صنعتی را نگاهی توسعه محور با استفاده از محصولات استراتژیک نام برد و خاطرنشان کرد: رسیدن به توسعه پایدار و همگن از اهداف مدل توسعه خوشه‌ کسب و کار صنعتی است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 360 خوشه کسب و کار صنعتی در  31 استان کشور شناسایی شده است تصریح کرد: در حال حاضر 10 خوشه کسب و کار صنعتی در استان گیلان شناسایی شده است.

وی شالیکوبی، چای، زیتون، کلوچه، گردشگری، مرغ گوشتی، شیلات، فندق، شن و ماسه را از خوشه‌های صنعتی استان گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر خوشه شالیکوبی در استان گیلان اجرایی شده است.

واحدی از تشکیل کنسرسیوم چای در منطقه آزاد انزلی خبر داد و با تاکید بر اینکه بحث صادرات محصول چای در این کنسرسیوم به‌طور جدی دنبال می‌شود گفت: به‌طور نسبی مدل خوشه کسب‌ و کار در استان گیلان موفق بوده است.

وی با بیان اینکه طرح تولید پوشاک روستایی به‌صورت پایلوت در 5 استان کشور در حال انجام است و گیلان یکی از  استان‌های مذکور محسوب می‌شود تاکید کرد: طرح تولید پوشاک روستایی با اولویت پوشاک بانوان در استان گیلان دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری

به گزارش همشهری آنلاین چند شرکت باتری‌ساز مطرح کشور در این نمایشگاه حضور داشتند تا توانایی‌های صادراتی خود را نمایش بگذارند. در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگویی با محمدحسین گل شیرازی مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری داشتیم. در این مطلب مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری در ابتدا با اشاره به هدف توسعه‌ای این مجموعه در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: با توجه به حضور نماینده‌های متعددی از کشورهای قاره آفریقا، کشورهای GCC (کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مانند کویت، بحرین، عربستان صعودی، عمان، قطر و امارات) و کشورهای حوزه CIS (ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان) این شرکت در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای خود در نمایشگاه شرکت کرد.

گل شیرازی افزود: مجتمع صنعتی سپاهان باتری با برندهای مختلفی همچون اوربیتال، سوزوکی، ویوات و... توانسته استانداردها و مجوزهای متعددی همچون EAC(اعلامیه انطباق کشورهای اوراسیا) را اخذ کند و همچنین استانداردهای عملکردی باتری در آب‌وهوای سرد و گرم ICC(جریان استارت در سرما) را نیز پشت سر بگذارد، توسعه بازارهای صادراتی از سردترین تا گرم‌ترین نقاط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد تیم برگزاری ششمین دوره این نمایشگاه گفت: این مجموعه برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده است و در سال‌های قبل‌تر نیز به‌صورت غیرمتمرکز حضورداشته است اما این دوره از نمایشگاه صادرات نسبت به دوره‌های قبلی با استقبال پرشکوه‌تری مواجه شد.

مدیر صادرات سپاهان باتری گفت: واحد تحقیق و توسعه کارخانه دائماً در حال به‌روزرسانی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف برای تولید باتری‌های مدرن‌تر است و در پی این تلاش‌ها به تولید انبوه رسیدن باتری‌های 42، 65 و 100 آمپر و همچنین توسعه باتری‌های سولار 100 آمپر بوده است که در بازار با استقبال خوبی روبه‌رو شد. وی افزود همان‌طور که در تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی عنوان می‌شود، باتری‌های تولیدشده در این شرکت در سراسر کشور با دو سال گارانتی تعویض عرضه می‌شوند که این موضوع حداقل در بازار ایران بی‌سابقه است.

کد خبر 848592 برچسب‌ها صادرات باتری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور