Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد به هفتمین جشنواره مدولباس فجرپیام داد و گفت: امیدوارم برگزاری این جشنواره گامی ارزشمند در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، متن پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به شرح زیر است:

«فرهنگ ایرانی منظومه ای متنوع از آداب و رسوم، سنت ها، آیین های ملی و دینی و زبان ها و گویش هایی است که روح وحدت و انسجام را درکالبد اقوام گوناگون این سرزمین دمیده و استواری و بقای ملت بزرگ ایران مرهون اتکا بر دو پایه مستحکم ایرانی بودن و اسلامی بودن در طول تاریخ پر فراز و نشیب این سامان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این میان پوشش و لباس به مثابه یک شأن انسانی، نمود بارز و تجلیبخش تنوع فرهنگی ما به شمار می رود. لباس در فرهنگ این سرزمین نشأت گرفته از باورها و ارزش هایی است که در بطن فرهنگ ایرانی موج می زند و صورتگر سیرت و اندیشة سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.

طراحان و تولید کنندگان عرصه لباس و پوشش برای آفرینش هنرمندانه الگوهایی جذاب و مورد پسند و پذیرش جامعه تلاش خستگی ناپذیر دارند و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مسیر دشوار و پرمخاطره، ایفاگر وظیفه ای سنگین برای نظام بخشی به فعالیت های این عرصه است تا با خودکفایی فرهنگی و اقتصادی، به راهبرد اقتصاد مقاومتی  جامه عمل بپوشاند.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، اتفاق مبارکی به منظور خودشناسی، خودکفایی و خود ساختگی اقتصادی است تا به داشته های فرهنگ غنی خود توجه افزون تری کنیم و هویت اصیل خود را که جلوه بارز آن در «پوشش ایرانی» رخ مینماید قوام و دوام بخشیم. به همه دست اندرکاران این رویداد فرهنگی درود می فرستم و امیدوارم برگزاری این جشنواره گامی ارزشمند در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و توجه به اصالت ها و ارزش های فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی باشد.»

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند، گفت: اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق پیش از دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند و امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم، چراکه اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر معلمان می‌گذرد.

وی با تسلیت شهادت امام صادق (ع) افزود: این امام همام فرمودند «در برابر کسی که از او دانش، می‌آموزید فروتن باشید» بنابراین امیدواریم بتوانیم به همه فرمایش‌های ائمه اطهار از جمله این حدیث مهم عامل باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر همین موضوع سال را نام‌گذاری کرده‌اند که امیدواریم با دست توانای کارگران عزیز، روز به روز شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به تقدیر از معلمان و اساتید برتر در صحن علنی شورا بیان کرد: امروز به نمایندگی از جمع کثیری از معلمان پرتلاش و زحمتکش از تعدادی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و چند معلم فداکار تجلیل صورت گرفت.

کد خبر 750715

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • مد خوب، مد بد!
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است