Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید آقاخانى با حضور در برنامه تلویزیونی «من و شما» از فعالیت هاى جدید و چالش هاى كارى اش گفت. وى در ابتدا درباره اینكه با شروع ساعت خوش فكر میكرده خودش و همكارانش ستاره شوند بیان كرد: ما برای ستاره شدن نیامده بودیم و اصلا آن زمان فكر نمیكردیم كه معروف شویم ، خیلى ها را میبینم براى اینكه مشهور شوند تلاش می كنند به نظر من باید رها كرد و عاشقانه كار كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریابى زعفران كردم

آقاخانى درباره دوران ممنوع الكارى گروه «ساعت خوش» گفت: یادم می آید در آن زمان هر ده روز براى یك گروه كار میبردم حتی براى گروه ورزش هم طرح بردم اما نگذاشتند كار كنیم.من هم براى اینكه پول دربیاورم حتى بازاریابى زعفران كردم! شاید باورتان نشود اما من در آن كار خیلی موفق بودم!

وی درباره اینكه چرا بعد از ساعت خوش دیگر با مهران مدیری كار نكرده اظهار داشت: جنس كارهایی كه او می سازد به من و رضا عطاران نمی خورد.

«جهت» توقیف نشده است

آقاخانى كه چندین پروژه درباره اعتیاد كار كرده در پاسخ به این سوْال كه آیا صحت دارد كه مستند جهت كه به تازگی ساخته است به خاطر تلخى زیاد اجازه پخش ندارد گفت: اعتیاد یك بیمارى است و باید درباره آن اطلاعات زیادى به دست آورد. فیلم «جهت» درباره پیشگیرى از اعتیاد است و كودكانى كه زیر هفت سال هستند و درگیر اعتیاد میشوند و شك نكنید كه این موضوع خیلى تلخ است. مگر می شود معتاد شدن كودكان تلخ نباشد. اما آگاهى دهنده است و موجب پیشگیرى می شود. این جور نیست كه جلوى پخش آن را گرفته باشند؛ ما در حال مذاكره هستیم و امیدوارم پخش شود.

وی همچنین گفت كه «سلفى» را به جریان انداختیم و امكان دارد آن را بسازیم.

آقاخانى كه سابقه همكارى با اصغر فرهادى را دارد گفت: فرهادی تاثیرات بسیار خوبى در تلویزیون گذاشته و از آنجایى كه یك زمانى هرچقدر طرح می بردم به در بسته می خوردم، فرهادى براى ساخت هندوانه شب یلدا خیلى از من حمایت كرد.

كاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر گذشته در پایان در پاسخ به این سوْال كه آیا مجید صالحى را به خاطر بردن او به فیلم «پیتزا مخلوط» می بخشد، با خنده عنوان كرد: خیلى پول لازم بودم و در آن فیلم بازى كردم مجید قصه را جور دیگر تعریف كرد؛ اما در ساخت آنطور نشد و امیدوار بودم یك زلزله اى می آمد و آن فیلم نابود میشد و هیچ وقت اكران نمی شد.

گفتنى است؛ محمد مهدى قاسمی مدیریت شبكه شما روز گذشته در حاشیه برنامه از پشت صحنه بازدید و با سعید آقاخانى و عوامل تولید من و شما به گفتگو نشست.

«من و شما» به تهیه كنندگى هادى قندى، اجراى آرش ظلى پور و نویسندگى دنیا خمامى جمعه ها ساعت ١٤ روى آنتن شبكه شما می رود.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟

غلامرضا آذری استاد ارتباطات در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که چقدر در حوزه رسانه و ارتبطات در دهه اخیر به مطالعات و ره آورد‌هایی تازه دست پیدا کردیم، گفت: اگر بخواهیم واقع بینانه بگویم در این سال‌ها نسبتا خیلی خوب نتوانستیم در حوزه مطالعات و نظریه‌های جدید ارتباطاتی گام برداریم. تلاش‌هایی در دولت‌های گذشته برای پژوهش صورت گرفته، اما نبود بودجه لازم و مکفی و نبود فضای لازم برای کار پژوهشی در این سال‌ها باعث شده تا ان طور که ترسیم کرده بودیم از رشد لازم برخوردار نشویم. دلیل دیگری هم هست و این که انتصاب مدیران در مقاطع کوتاه و نبود توجه از جانب آن‌ها به بحث پژوهش است. مورد بعدی دیگر این که رساله‌های دکتری، عادلانه و به ترتیب واقعیت تخصیص و توزیع نمی‌شود و به عنوان مثال رساله‌هایی که می‌تواند خط مشی‌های علمی و پژوهشی گسترده داشته باشند به پژوهشگران متخصص و زبده سپرده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در همین دانشگاه آزاد که بنده سابقه چند دهه تدریس را در آن دارم باید بگویم که نبود مرکز پژوهشی کاربردی در آن که تحقیق‌ها جنبه عملیاتی داشته باشند و همچنین اختصاص ندادن بودجه مکفی سبب شده تا خیلی ره آورد مثبتی را شاهد نباشیم. امیدوارم که در سال‌های اخیر این پژوهش و تحقیقات به سمتی هدایت شود که اساتید و دانشجویان در حل مسیله و کشف نظریه‌های جدید پیشقدم شوند.

وی در خصوص این که چقدر توانستیم در این سال‌ها خبرنگار تخصصی و ژرف نگر تربیت کنیم این طور پاسخ داد: خبر از نظر من یکی از حوزه‌های موفق است، اما در همین حوزه توزیع عادلانه نداشتیم. دردانشگاه‌های علامه، تهران، سوره و آزاد که به صورت جدی به تربیت دانشجویان این رشته می‌پردازند اگر یک اماری بگیریم که از مجموع فارغ التحصیلان ان‌ها چقدر جذب بازار کار رسانه شدند به یک نمره قابل قبولی دست پیدا نمی‌کنیم، اما در همین فضای کار خبری وروزنامه نگاری می‌بینیم که از رشته‌های دیگری مثل فنی و مهندسی، پزشکان، پیراپزشکان و ... وجود دارند که خیلی موفق هم ظاهر شدند و کار می‌کنند. به نظرم بخشی از کار خبری ذاتی و وراثتی است و بخش دیگر آن وظایف دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی است. در کل باید بگویم که فعالانی که در این حوزه مشغول به کار هستند به صورت جدی و پرتلاش ظاهر شدند با بضاعت مالی اندکی که در این شغل و در مقایسه با کشور‌های دیگر شاهد هستیم که گا‌ها حتی به چند برابر هم می‌رسد، اما می‌بینیم که خبرنگاران باعشق به کار خود مشغول هستند.

آذری ادامه داد: خبرنگاری پژوهشی را خیلی کمتر شاهد هستیم بطوریکه یک خبرنگار با تسلط برتمام جوانب یک موضوع به سراغ آن برود و سعی در واکاوی و ارائه یک تحلیل جامع نسبت به آن اقدام کند. با رصدی که در این سال‌ها نسبت به خیلی از موضوعات منتشر شده در رسانه‌ها داشتم شاهد هستم که خبرنگاران به سراغ تولید مطالب سطحی و کپی از سایر همکاران مشغول هستند و البته باید بگویم که شاید یکی از دلایل آن مسائل مالی باشد که سبب شده ژرف نگری و توجه به عمق موضوعات را در آثار خبرنگاران شاهد نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هافبک محروم یوونتوس بازیگر شد!
  • ربات اپتیموس در کارخانه تسلا مشغول به کار شد
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز