Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شورای سلامت در شهرستان های استان تهران نیز باید در حوزه بهداشتی شکل بگیرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دکتر ناصری پور در همایش تخصصی بهداشت عمومی و امنیت غذایی که به همت دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال برگزاری است، افزود: یکی از مشکلات ما اکنون فست فود‌هایی است که افرادی در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند و متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر آن‌ها نیست و قانون هم آن‌ها را مجاز نکرده است که از ما مجوز فعالیت بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:: فعالیت آن‌ها خطراتی مانند انجام عملیات بیوتروریستی را در پی دارد و پیشنهاد می‌شود کنترل و نظارت چنین شبکه‌های به وزارت بهداشت موکول شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: مشکل دیگر مربوط به ارائه دهندگان غذای سیار در داخل و خارج شهر است که در این خصوص نیز خواستار همکاری دادگاه‌ها با معاونت بهداشتی در راستای جمع آوری ارائه دهندگان غذای سیار هستیم.
ناصری پور با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر دست فروشان مواد غذایی در مناطق مختلف نداریم، افزود: با تهیه کنندگان مواد غذایی کارکنان و دستگاه‌های دولتی و حتی دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارتخانه‌ها و کترینگ هواپیمایی مشکل داریم که اجازه نظارت بهداشتی را به معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشگی داده نمی‌شود و از قوه قضائیه درخواست همکاری جدی در این زمینه هستیم.
وی گفت: مشکل دیگر ما تبلیغ کالا‌های آسیب رسان به سلامت مردم در رسانه‌های گروهی است که نباید چنین تبلیغ‌های صورت گیرد، اما شاهد هستیم برغم تمام پیگیری‌ها و تلاش‌ها همچنان در بحث چیپس و پفک و فست فود‌ها صورت می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: همچنین در زمینه گسترش تبلیغ استعمال دخانیات بویژه در فیلم‌ها و سریال‌ها در سال‌های اخیر بر منع قانونی مشکل داریم.
وی ادامه داد: همین مشکل را در بحث قلیان نیز داریم که یکی از تهدیدات جذب سلامت جامعه است و به صورت فرهنگ تبدیل می‌شود که ضرر آن بسیار بیشتر از سیگار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از «سیاست‌نامه‌ای برای دانشگاه جمهوری اسلامی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، انتخاب استادان را بر اساس سیاست‌گذاری علمی و پژوهشی عنوان و تأکید کرد: در حال حاضر استادان بر اساس فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی رتبه می‌گیرند.
زلفی گل خاطرنشان کرد: به استادانی که پویایی علمی ندارند، پایه علمی هم تعلق نمی‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به تقویت پژوهانه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: دانشگاه‌های فعال، هم بودجه فرهنگی بیشتر می‌گیرند و هم دانشجویان آنها بورسیه و سرآمد می‌شوند.
زلفی گل در ادامه، افزوده شدن ۶۷ مجله تحقیقاتی به نشریات علمی کشور طی دو سال و نیم گذشته را یادآور شد و تأکید کرد: اگر قبلاً عیبی در مدیریت وزارت علوم و دانشگاه‌ها وجود داشته، نباید به حساب ما گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی