Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@23:51:43 GMT

سهم ۳۰ درصدی ساخت داخل در قرارداد «یونیت»

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۵۴۷۰

سهم ۳۰ درصدی ساخت داخل در قرارداد «یونیت»

قرارداد شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه برای احداث ۲ هزار و ۸۰ مگاوات نیروگاه در ساوه و زاهدان است که احداث این نیروگاه‌ها موجب افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: سهم ساخت داخل در قرارداد احداث نیروگاه توسط شرکت «یونیت» ترکیه، حداقل ۳۰ درصد تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه برای احداث ۲ هزار و ۸۰ مگاوات نیروگاه در ساوه و زاهدان است که احداث این نیروگاه‌ها موجب افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور می‌شود.

به گزارش انرژی امروز، حمیدرضا عظیمی گفت: زمانی که در شورای اقتصاد مصوبات سرمایه گذاری را اخذ می‌کنیم، همه موارد از جمله سهم ساخت داخل مطرح می‌شود.

قرارداد شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه برای احداث ۲ هزار و ۸۰ مگاوات نیروگاه در ساوه و زاهدان است که احداث این نیروگاه‌ها موجب افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در مورد آخرین وضعیت این قرارداد نیز گفت: همه مصوبات قانونی برای سرمایه گذاری شرکت یونیت اخذ شده و قرارداد هم مبادله شده است؛ آخرین مرحله برای آغاز این قرارداد، «صدور ضمانت» از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

عظیمی با بیان اینکه به محض صدور این ضمانتنامه، فعالیت‌های اجرایی توسط شرکت یونیت آغاز می‌شود، گفت: در سایر وزارتخانه‌ها چنین ضمانت نامه‌هایی از طرف دولت صادر شده است، اما صدور این ضمانت نامه‌ها برای پروژه‌های وزارت نیرو به تازگی آغاز شده است.

وی گفت: در پروژه احداث ۲ هزار و ۸۰ مگاوات نیروگاه توسط شرکت یونیت، ما به عنوان وزارت نیرو کارهایمان را انجام داده ایم و مستندات به وزارت اقتصاد ارسال شده است. بعد از اینکه ضمانت نامه صادر شود، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

معاون برنامه ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه این قرارداد به صورت سرمایه گذاری است، گفت: منابع لازم برای اجرای پروژه توسط شرکت یونیت از خارج از کشور وارد می‌شود و مانند سایر قرارداد‌ها با سرمایه گذاران که به تایید شورای اقتصاد می‌رسد، با یونیت قرارداد خرید تضمینی برق داریم.

در عین حال که همکاری با شرکت‌هایی از کشور‌های روسیه، ترکیه و چین در زمینه پروژه‌های نیروگاهی، به مرحله مبادله قرارداد و آغاز عملیات اجرایی منتهی شده است؛ مذاکره با شرکت‌هایی از کره جنوبی، چین و ژاپن برای سرمایه گذاری در طرح‌های نیروگاهی ایران ادامه دارد.

در این بین می‌توان به امضای موافقتنامه بهره مندی دو نیروگاه حرارتی شهید مفتح و شهید رجایی از تسهیلات آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) و اعطای خط اعتباری ژاپنی‌ها برای افزایش راندمان نیروگاه ری اشاره کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران خبر داد.

محمد علیمهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان تهران انجام شده است.

وی افزود: بر همین اساس کلنگ زنی احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح استان تهران طی دو هفته آینده در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد انجام خواهد شد.

علیمهری ادامه داد: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران انجام شده است و طی یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: از ابتدای سال جاری کلیه ادارات موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و در غیر این‌صورت برق مصرفی برای آنها بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • احداث سد و نیروگاه اومااویا با توان مهندسی ایران
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود