Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@19:06:13 GMT

حضور ارتش آمریکا در سوریه تنها یک دلیل دارد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۵۴۸۲

حضور ارتش آمریکا در سوریه تنها یک دلیل دارد

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته طی سخنانی در واشنگتن گفت: «واقعیت این است که آنچه روسیه و ایران اخیرا در سوریه انجام می‌دهند یک رسوایی انسانی است. ولی ما آنجا به یک دلیل حضور داریم و آن هم رهایی از گروه تروریستی داعش و بازگشت به دیار. ما دلیل دیگری برای این حضور نداریم، به طور کلی ما هدف‌مان را محقق کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات اخیر این سه کشور علیه مردم، یک رسوایی است.»

ایالات متحده در حالی‌ ایران و روسیه را در سیبل انتقادها درباره گزارش‌های ادعایی در ارتباط با کشتارها در غوطه شرقی دمشق، قرار داده است که ارتش سوریه در آنجا شورشیانی را هدف قرار داده است که معمولا حملات موشکی مرگبار به پایتخت را در برنامه کار خود قرار داده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در بمباران هوایی روزهای اخیر در غوطه شرقی، منطقه تحت کنترل شورشی‌ها در حومه دمشق، صدها نفر کشته شده‌اند و شمار جان‌باختگان در یک هفته گذشته از مرز ۴۰۰ نفر گذشته است. واشنگتن، روسیه و ایران را مسئول این حملات معرفی کرده است.

در همین راستا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه‌ روسیه اعلام کرد که در صورت برقراری آتش‌بس در سوریه به‌ویژه در غوطه شرقی، تضمینی وجود ندارد که شورشیان مسلح به «حمله به مناطق مسکونی» پایان ندهند.

 لاوروف در عین حال گفت که کشورش فرمولی پیشنهاد می‌دهد که «آتش‌بس را بر مبنای تضمین آنهایی که داخل یا خارج غوطه شرقی هستند، به یک آتش‌بس واقعی بدل کند.»

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تحولات اوکراین| منهدم شدن ۵ تانک آبرامز آمریکایی توسط ارتش روسیه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در تفسیر تصویب بسته کمکی جدید ایالات متحده به اوکراین که ۶۱ میلیارد دلار محاسبه شده، یادآور شد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، بعد از دریافت این کمک، سربازان خود را بدون توجه به ارزش زندگی آنها به سمت چرخ گوشت خواهد فرستاد.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات اوکراین| طرح ادعاهای کی‌یف برای رهبران ناتو

این دیپلمات صبح امروز، یکشنبه، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «تصویب بودجه برای ارسال کمک‌های جدید آمریکا به جلوگیری از سقوط رژیم کی‌یف کمکی نکرده و این مسئله اجتناب ناپذیر است. این همان وضعیتی است که زمانی اتفاق می‌افتد که رهبری یک کشور به جان و منافع مردم خود اهمیتی نداده و کشورش را برای منافع سایر قدرت‌ها می فروشد و اینجا چیزی برای جشن گرفتن نیست.»

به گفته او، در واقع شرکت نظامی خصوصی به نام "اوکراین" کمی طولانی‌تر به اقدامات خود برای تضعیف روسیه ادامه داده، پول بیشتری به جیب زده خواهد شد، سلاح‌های بیشتری به سرقت خواهد رفت و ده‌ها هزار اوکراینی به سمت چرخ گوشت فرستاده خواهند شد.

پولیانسکی تاکید کرد که سقوط رژیم حاکم بر کی‌یف اجتناب ناپذیر است و نه بسته کمکی جدید و نه دیگر تلاش‌های آمریکا و متحدانش در ناتو نمی توانند چنین نتیجه قطعی را تغییر داده و مقامات کی‌یف را نجات دهند.

روز شنبه مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه کمک مضاعف برای اوکراین را به مبلغ تقریباً ۶۱ میلیارد دلار تصویب کرد که با ۳۱۱ رأی موافق و ۱۲ رأی مخالف به تصویب رسید. مشخص شده که نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار گنجانده شده در این لایحه به اوکراین کمک خواهد کرد تا سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته و سایر تجهیزات دفاعی را خریداری کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با اشاره به اینکه تصویب این لایحه در واقع حمایت از تروریسم است، گفت: تخصیص کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان، تنها بحران‌های جهانی را تشدید خواهد کرد.

داگلاس مک گرگور، مشاور سابق رئیس پنتاگون نیز معتقد است که تخصیص پول بیشتر به کی‌یف، اقدامی بی‌معنی است، زیرا نتیجه درگیری اوکراین از قبل یک نتیجه قطعی است و کمک به ادامه آن تنها کمک به کشته شدن افراد بیشتری است.

ایلان ماسک، تاجر و میلیاردر آمریکایی نیز صبح امروز گفت: تصمیم مجلس نمایندگان ایالات متحده برای تصویب بسته کمکی جدید به اوکراین، فقدان استراتژی لازم برای خروج از این مناقشه را نشان می‌دهد و تهدیدی برای یک "جنگ ابدی" و عواقب خطرناک آن است. به عقیده او، برخلاف شعار داده شده از سوی مقامات واشنگتن، این اقدام به نجات اوکراین کمکی نخواهد کرد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و هشتاد و هشتمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

درخواست بایدن از سنای آمریکا برای تصویب هرچه زودتر کمک به اوکراین

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجلس سنای ایالات متحده باید به سرعت لایحه مربوط به کمک به اوکراین را تصویب کند تا واشنگتن بتواند کمک‌های نظامی جدید را به کی‌یف ارسال کند.

بایدن نوشت: «من از سنا می‌خواهم که سریعاً این بسته [لایحه‌ها] را روی میز من بفرستد تا بتوانم آن را امضا کنم تا بتوانیم فوراً سلاح و تجهیزات را برای رفع نیازهای فوری آنها در میدان نبرد به اوکراین ارسال کنیم.»

بایدن همچنین از مایک جانسون- رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه، حکیم جفریس- رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان و ائتلاف دو حزبی قانونگذاران مجلس نمایندگان برای حمایت از بسته کمکی جدید برای کی‌یف تشکر کرد.

مشاجره دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا بر سر پرچم‌ اوکراین

شبکه "فاکس نیوز" شب گذشته، شنبه، گزارش داد که نمایندگان احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در جریان رای‌گیری بسته کمکی به اوکراین، بر سر پرچم‌های اوکراینی که برخی از دموکرات‌ها آورده‌ بودند، به نزاع پرداختند.

به گفته خبرنگار این شبکه تلویزیونی، دموکرات‌ها در پایان رای گیری شروع به تکان دادن پرچم‌های اوکراین کردند. و مارک مولینارو جمهوری خواه، که ریاست رای گیری را بر عهده داشت، این اقدام را نقض پروتکل فعالیت این ارگان ارزیابی کرد. زمانی که دستگاه تایمر رای گیری به صفر رسید، از سمت چپ سالن صدای تشویق بلند شد و مولینارو به این کار اعتراض کرد. او اهتزاز پرچم‌ یک کشور خارجی را خلاف قوانین خواند و آن را «نامناسب» خواند که دموکرات‌ها با تمسخر به آن پاسخ دادند.

چند سناتور جمهوری خواه سعی کردند دموکرات‌ها را مجبور به برداشتن پرچم‌های اوکراین کنند، اما نتوانستند کاری انجام دهند.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه انتقال دارایی‌های روسیه به اوکراین را هم تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مصادره دارایی‌های روسیه را به نفع اوکراین را تصویب کرد. این تصمیم در جلسه روز شنبه ۲۰ آوریل گرفته شد. ۳۶۰ نماینده کنگره از این لایحه حمایت کردند و ۵۸ نفر مخالف آن بودند.

این سند حاوی مقررات مربوط به مصادره دارایی های روسیه است. در این سند همچنین در مورد ممنوعیت لغو مسدود کردن دارایی‌های مستقل روسیه، ارائه غرامت به اوکراین با «استفاده از دارایی‌های توقیف شده روسیه» و «استفاده از دارایی‌ها برای بازگرداندن اوکراین» صحبت شده است.

پسکوف: آمریکا پاسخگوی مصادره دارایی‌های روسیه خواهد بود

دیمیتری پسکوف، مقام کرملین شب گذشته به خبرنگار به تاس گفت که ایالات متحده مسئول تصمیم گیری درباره مصادره دارایی های روسیه خواهد بود. او گفت: مسلماً آمریکا باید پاسخگوی آن باشد. و بعید است که محدودیت زمانی وجود داشته باشد.»

به گفته وی، مسکو اقداماتی را انجام خواهد داد که منافع خود را بدون محدودیت زمانی تامین کند.

پسکوف یادآور شد که در عین حال، خود قانون مصادره دارایی های روسیه "به وجهه ایالات متحده آمریکا آسیب جبران ناپذیری وارد خواهد کرد" زیرا استواری مالکیت خصوصی نقض خواهد شد.

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که تصمیم مجلس نمایندگان برای تخصیص کمک‌های بیشتر به اوکراین مورد انتظار بود. به گفته او، این امر "ایالات متحده را غنی‌تر کرده و اوکراین را فقیرتر خواهد کرد." پسکوف افزود که اوکراینی‌های بیشتری نیز در نتیجه این تصمیم جان خود را از دست خواهند داد.

روز قبل، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه نیز گفت که پیشنهادات برای مصادره دارایی‌های روسیه انگیزه سیاسی دارد و چنین اقدامی پایه و اساس سیستم پولی و مالی بین المللی را تضعیف می‌کند.

هشدار نماینده کنگره درباره ناپدید شدن بیشتر وجوه ارسال شده به اوکراین

مارجوری تیلور گرین، یکی از اعضای کنگره ایالات متحده از حزب جمهوری خواه و نماینده ایالت جورجیا، در نشست مربوط به رای گیری در مورد تخصیص کمک به اسرائیل و اوکراین هشدار داد که بسیاری از وجوه ارسال شده توسط کاخ سفید به اوکراین ناپدید شده و می‌شود و کمک های آمریکا به کی‌یف مایه شرمساری مقامات آمریکایی است.

خانم تیلور گرین گفت: «بیشتر وجوه ارسال شده به کی‌یف ناپدید شده و کمکی هم به مردم اوکراین نکرده است. در حالیکه هیچ اقدامی برای تامین امنیت مرزهای ایالات متحده یا کاهش بدهی ما انجام نمی شود. شهروندان آمریکایی هر روز رنج برده و برای تامین هزینه‌های خود تلاش می کنند. با وجود این، کنگره معتقد است که مشکل اصلی آمریکا درگیری نظامی در اوکراین است.»

او تأکید کرد: «مقامات ایالات متحده با تورم مبارزه نمی‌کنند، از مرزهایی که در خطر هستند محافظت نمی‌کنند، اما در عوض در مورد نیاز به دفاع از اوکراین صحبت می‌کنند. "برای چی؟ اوکراین حتی عضو ناتو نیست، اما در واشنگتن تنها چیزی که می شنویم این است که باید به حمایت مالی از اوکراین ادامه دهیم. یک نسل کامل از مردان اوکراینی در این درگیری جان باخته‌اند، تعداد زیادی از بچه‌ها یتیم بزرگ می‌شوند، این چه کمکی است؟»

این نماینده کنگره همچنین ابراز عقیده کرد که برقراری صلح در اوکراین در الگوی تجاری مقامات آمریکایی جایی ندارد، به همین دلیل است که آنها خواستار پایان دادن به درگیری نیستند. با این حال، ۷۰ درصد از مردم آمریکا از این درگیری حمایت نمی‌کنند.

به گفته گرین، کمک آمریکا به اوکراین برای کاخ سفید مایه شرمساری شده است، کاخ سفید باید از منافع مردم خود محافظت کند و "با به کشتن دادن مردم خارجی از یک دولت فاسد خارجی حمایت نکند.

نیروهای مسلح روسیه در عرض دو ماه پنج آبرام اوکراینی را منهدم کردند

روزنامه "نیویورک تایمز" روز شنبه به نقل از یک منبع بلندپایه در محافل نظامی آمریکا در وب سایت خود گزارش داد که طی دو ماه گذشته، نیروهای مسلح روسیه توانستند ۵ دستگاه تانک از ۳۱ تانک آبرامز آمریکایی که به ارتش اوکراین تحویل داده شده بود، را منهدم کنند.

همانطور که مشخص شد، پنج تانک آبرامز بخش بسیار کوچکی از تعداد ۷۹۶ تانک اصلی ارتش اوکراین است که از آغاز جنگ تاکنون منهدم، تصرف یا رها شده اند. علاوه بر این، از بین تانک‌های منهدم شده، تنها حدود ۱۴۰ تانک توسط کشورهای ناتو منتقل شد.

به نوشته این روزنامه هزینه ساخت هر تانک آبرامز ۱۰ میلیون دلار است و با وجود تمام قدرتی که دارند، این خودروها نفوذپذیر و دارای آسیب پذیری هستند و اگر مهمات انفجاری مستقیم به برجک، محفظه موتور و ناحیه بین بدنه و برجک برخورد کند، به آنها آسیب خواهد زد.

وزیر دفاع لیتوانی خواستار تقویت امنیت مرزی با روسیه شد

وزیر دفاع جمهوری لیتوانی، لوریناس کاسیوناس و وزیر امور داخلی این کشور آگنه بیلوتایت در مورد تقویت همه جانبه امنیت مرزهای دولتی در کوتاهترین زمان ممکن توافق کردند.

به گفته وزیر دفاع، دو وزارتخانه مذکور در حال بررسی این مسئله هستند که دقیقا کجا می‌توان خطوط مرزی را تقویت کرد و تصمیمات مهندسی لازم برای این منظور اتخاذ خواهد شد.

وی همچنین افزود که به ساختارهای وزارت امور داخلی تسلیحات کمی سنگین‌تر از جمله مسلسل ارائه خواهد شد. به نظر او، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید برای تدارکات دفاعی مشترک در مناطق شرقی شوند.

پیش از این، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان هم گفته بود که ارتش لهستان در صورت حمله احتمالی به لیتوانی، به این کشور کمک نظامی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227852 برچسب‌ها اوکراین

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها
  • آخرین تحولات اوکراین| منهدم شدن ۵ تانک آبرامز آمریکایی توسط ارتش روسیه
  • نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا