Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل وضعیت موافقت اصولی به قطعی پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر به‌زودی صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احد آزادیخواه با اشاره به جلسه اخیر با معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در راستای تبدیل وضعیت اصولی به قطعی پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، افزود: این موضوع برای تأیید نهایی به شورای گسترش وزارت علوم ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: با قطعی شدن این موضوع در استانداردسازی کیفیت محصولات انگور و کشمش، بهبود شرایط اقتصادی مردم منطقه از طریق افزایش عملکرد، ارائه خدمات مشاوره‌ای- آموزشی و ترویجی در بخش‌های مختلف تولید و صنعت کشمش و انگور، شناسایی همه ارقام انگور مورد کشت در کشور و ملایر، ایجاد بانک ژن استانی، ملی و بین‌المللی و ... پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم داشت.

آزادیخواه در بخش دیگری از سخنانش از صدور مجوز راه‌اندازی شعبه بانک کشاورزی در اسلامشهر آق‌گل خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر نمایندگان ملایر در مجلس، مجوز راه‌اندازی شعبه بانک کشاورزی در اسلامشهر آق‌گل از سوی خدارحمی، مدیرعامل بانک کشاورزی صادر شد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت راه‌اندازی بانک کشاورزی را خبری خوش برای شهروندان اسلامشهر آق‌گل و بیش از 10 روستای تابعه آن و تسهیل در روند امور ساکنان این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: مکاتبه و پیگیری‌های لازم برای ایجاد یک شعبه بانک در این شهر از سال گذشته توسط نمایندگان ملایر آغاز شد که در دیدار یک‌ماه قبل ما به همراه استاندار همدان با رئیس‌کل بانک مرکزی این موضوع دوباره پیگیری و قطعی شد.

وی در ادامه به دیدار رئیس و دبیر مجمع نمایندگان استان همدان با وزیر آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد: در دیداری که به همراه دکتر مفتح رئیس مجمع نمایندگان استان با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، پیرامون مسائل و موضوعات فرهنگی استان همدان بحث و تبادل‌نظر کردیم.

آزادیخواه افزایش دو برابری پاداش پایان خدمت فرهنگیان که از سوی دولت 3500 میلیارد تومان اختصاص داده شده بود، به بیش از 5 هزار میلیارد تومان را از اقدامات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس عنوان کرد.

وی ادامه داد: بیان الزامات و تذکراتی به وزیر آموزش و پروش در حوزه مدیرکل آموزش و پرورش استان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که در این زمینه خواستار تعیین تکلیف سریع مدیرکل آموزش و پرورش استان و انتخاب مدیری با روحیه اعتدالی شدیم.

آزادیخواه با بیان اینکه طبق گفته دکتر روحانی، دولت تدبیر و امید دولت اعتدال است نه اصلاحات و بین این دو فرق هست، تصریح کرد: در این راستا وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی، قول مساعد داد طی یک هفته تا 10 روز آینده نسبت به تغییر و تعیین مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان همدان اقدام و از مدیران کارآمد با روحیه اعتدالی استفاده کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان گفت: عزل و نصب‌های عجولانه مدیران در استان همدان و مسائل پیش آمده در این زمینه از دیگر دغدغه‌ها و مسائل مورد انتقاد ما در این نشست بود که از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم حتما بومی‌گرایی در انتخاب مدیرکل در سرلوحه کار باشد که وزیر نیز قول مساعد برای جبران گذشته را داد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش

شاهرخ فرهادی در اعتماد نوشت: در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دو دانشگاه وابسته به آموزش و پرورش هستند که وظیفه تأمین، تربیت و توانمند‌سازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش را به عهده دارند. دانشجویان این دانشگاه‌ها، جوانان با استعدادی هستند که با علاقه و شور و شوق پس از کسب رتبه علمی در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در مصاحبه‌های عمومی و تخصصی با سپردن تعهد خدمت ۸ ساله به آموزش و پرورش در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شده و به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش در آمده‌اند.

این روز‌ها آرامش روانی این دانشجویان به جهت کسر مقرری ماه اول از حقوق ناچیز آن‌ها به‌هم ریخته است. وزارت آموزش و پرورش در یک عمل نه چندان قانونی مبلغ ۱۰ میلیون تومان طی دو ماه تحت عنوان مقرری ماه از حقوق فروردین آن‌ها کسر کرده که این موضوع به استناد مواد ۷۲، ۱۰۰ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ قانون استخدام کشوری خلاف مقررات است، زیرا ماده ۷۲ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ به صراحت اعلام می‌کند دستگاه‌های مشمول این قانون مکلفند حقوق اولین ماه کسانی را که دوره آزمایشی را طی کرده و به استخدام رسمی پذیرفته می‌شوند را کسر نمایند، در حالی که این دانشجویان در استخدام آزمایشی بوده و هنوز رسمی نشده‌اند.

موضوع دیگر این است که دانشگاه فرهنگیان سال‌هاست در لوای بی‌تفاوتی دستگاه‌های نظارتی دست در جیب دانشجو معلمان کرده و با همکاری وزارت آموزش و پرورش ماهانه ۴۵ درصد از حقوق دانشجویان خوابگاهی و ۲۵ درصد از دانشجویان غیر خوابگاهی یا به اصطلاح ترددی در ازای هزینه خوابگاه و شبانه‌روزی به استناد مصوبه هیئت امنا برداشت می‌کند و این بدین معناست که در سال جاری یک دانشجوی ترددی مبلغ دو و نیم میلیون تومان بابت صرف چند وعده ناهار در طول یک ماه پرداخت می‌کند. حال کیفیت ناهار چگونه است یا دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها چه مبلغ اندکی پرداخت می‌کنند، بماند.

آموزش و پرورش پس از گذشت ۶ ماه از صدور رای وحدت رویه شماره ۹۱۲۶ مورخ ۲۵/۷/۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان، با امضای وزیر اقدام به صدور بخشنامه‌ای در این خصوص به شماره ۱۴۰/۱۴۰ مورخ ۲۷/۱/۱۴۰۳ نموده که دانشگاه فرهنگیان با تحت فشار قرار دادن وزیر مانع ارسال بخشنامه به استان‌ها و دیگر دوایر ذی‌ربط شده است.

حال در اذهان عمومی این سؤال‌ها ایجاد شده، دانشگاه فرهنگیان که خود زیر‌مجموعه این وزارت است، چگونه بر سر وزارت آموزش و پرورش سایه افکنده و وزیر را در تصمیمات گرفته شده مردد کرده است. وزیر آموزش و پرورش چگونه پس از مطالعه و امضای بخشنامه راضی به عدم ارسال بخشنامه شده است؟ چه جریانی این وزارتخانه را راهبری می‌کند که بالاترین مقام آن پس از تصمیم، از حقوق قانونی ذی‌نفعان منصرف می‌شود. جا دارد دستگاه‌های نظارتی اعم از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری موضوع را بررسی و از تضییع حقوق دانشجو معلمان ممانعت به عمل آورند.

دیگر خبرها

  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند
  • صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه برای ۱۴ طرح گردشگری درگلستان
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان