Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين- ايرنا- رئيس ستاد هماهنگي بازسازي مناطق زلزله زده کرمانشاه، از انجام عمليات آواربرداري 15 هزار و 78 واحد مسکوني تخريب شده ناشي از زلزله هفت و سه دهم ريشتري 21 آبان در مناطق زلزله زده اين استان خبر داد.

رضا خواجه اي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع واحدهاي آواربرداري شده، 10 هزار واحد مربوط به شهر و روستاهاي سرپل ذهاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: به منظور تسريع در ساخت و ساز شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، 2 ستاد معين استان هاي خراسان رضوي و مازندران به کمک ستاد بازسازي استان معين اصفهان در شهر سرپل ذهاب آمده اند تا بازسازي شهر با سرعت بيشتري انجام شود.
وي با بيان اينکه تاکنون 450 نقشه تکميلي واحدهاي مسکوني توسط نظام مهندسي براي صدور پروانه ساخت به شهرداري سرپل ذهاب ارسال شده است، اظهارداشت: همچنين براي حدود 200 واحد احداثي پروانه ساخت صادر شده که ظرف 2 روز آينده با عمليات اجرايي سه استان معين مستقر در سرپل ذهاب، سرعت کار تسريع مي يابد.
رئيس ستاد هماهنگي بازسازي مناطق زلزله زده کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون در روستاها و شهر سرپل ذهاب، فنداسيون يک هزار و 500 واحد مسکوني انجام شده و اسکلت بندي 850 واحد نيز به پايان رسيده است.
خواجه اي گفت که با تلاش هاي صورت گرفته تاکنون 100 واحد مسکوني سرپل ذهاب آماده اجراي سقف و سه هزار و 200 واحد نيز در مرحله پي کني است.
وي، از آغاز عمليات بازسازي هشت هزار و 500 واحد مسکوني تعميري در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و افزود: عمليات تعمير و بازسازي 2 هزار و 900 واحد مسکوني آسيب ديده زلزله اخير در روستاها و يک هزار و 850 واحد مسکوني شهري نيز پايان يافته است.
وي ادامه داد: در مجموع مالکان 35 هزار واحد مسکوني در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با تشکيل پرونده براي دريافت تسهيلات مورد نياز به بانک هاي عامل معرفي شده اند که از اين تعداد 24 هزار و 950 واحد موفق به عقد قرارداد با بانک شدند.
وي همچنين از پرداخت کمک بلاعوض به 18 هزار و 200 تن از مالکان و مستاجران خبر داد تا نسبت به شروع عمليات تعمير و بازسازي واحد خود اقدام کنند.
خواجه اي با بيان اينکه به چهار هزار و 530 تن از مستاجران واحدهاي مسکوني نيز هزينه اجاره بها پرداخت شد، افزود: در تمام روستاهاي زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون 15 هزار واحد کانکس توزيع شده که از اين تعداد، يک هزار و 300 کانکس توسط بنياد مسکن در شهر سرپل ذهاب در بين زلزله زدگان توزيع شده است.
وي، شمار واحدهاي مسکوني احداثي در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را 21 هزار واحد ذکر کرد و ادامه داد: تاکنون به مالکان حدود 20 هزار واحد مسکوني وجه نقد پرداخت و يا کانکس اهدا شده و بقيه مالکان نيز که تمايل به دريافت وجه نقد دارند بايد مدارک هويتي ارائه دهند تا پس از بررسي هاي لازم نسبت به پرداخت وجه به آنها اقدام شود.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي بيش از 100 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديده اند.
7079/7399/3012/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: شلیک ضدهوایی در شامگاه چهارشنبه از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش و تمرین پدافندی در این پادگان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • علت صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب چه بود؟
  • تمرین پدافندی و رزمایش؛ علت شنیده شدن صدای تیراندازی در سرپل‌ذهاب
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود
  • ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • استانداری کرمانشاه : علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود
  • شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟
  • تمرین پدافند در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی