Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  استان، با بیان اینکه شهدا، دفاع مقدس، ارزش ‌های انقلاب، رهبری، قانون اساسی، اسلام و اهل بیت (ع) همگی نقطه مشترک، عامل وحدت و سرمایه بزرگ معنوی ملت ایران هستند، اظهار کرد: این سرمایه معنوی و بزرگ، متعلق به همه ملت ایران بوده و تکلیف و وظیفه تمام ملت، حفظ و حمایت از آثار زیبای دفاع مقدس با تمام توان و با همکاری و همیاری همدیگر است که با این وجه مشترک، همه باید تلاش کنند تا ملت در مسیر صحیح خود که حفظ ارزش ‌های انقلاب است، حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه تردیدی وجود ندارد که برگزاری اردوهای راهیان نور، آثار و تبعات ارزشمند معنوی و فرهنگی در حفظ تاریخ دفاع مقدس داشته است، افزود: طراح برگزاری اردوهای راهیان نور، خدمت بزرگی برای حفظ آرمان‌ های دفاع مقدس و شهدا کرده و باید سپاسگزار این حرکت بود، اما باید تلاش شود تا گردشگری دفاع مقدس به سمت مردمی ‌بودن، حرکت کرده و مردم، گردشگری دفاع مقدس را مانند طبیعت ‌گردی و بازدید از اماکن تاریخی در برنامه ‌های زندگی خود لحاظ کنند.
مقام عالی اجرایی استان یادآور شد: در این راستا باید به‌ گونه‌ای عمل شود تا اماکن و محل عملیات ‌های دفاع مقدس به‌ عنوان یک فرهنگ گردشگری در زندگی مردم و سبد گردشگری جامعه قرار بگیرد و ملت نیز احساس کنند که نرفتن به مناطق عملیاتی، نوعی ظلم به دفاع مقدس و شهداست و مردم باید با بازدید از مناطق عملیاتی، از اینکه فرزندان این مرز و بوم، چه افتخار بزرگی آفریده ‌اند، لذت ببرند.
درویش ‌امیری با اشاره به اینکه همه دستگاه ‌ها در برگزاری اردوهای راهیان نور با سپاه استان، مشارکت، همکاری و همراهی کرده و تدارک لازم را برای برگزاری این اردوها را مهیا نمایند، خاطر نشان کرد: در گذشته، شرایط برای مساعدت مالی در این زمینه مهیا بود، اما هم اکنون مشکلات مالی در دستگاه‌ ها وجود دارد. با این حال، استانداری و همه دستگاه ‌ها از محل اعتبارات فرهنگی و اجتماعی تا حد امکان برای این امر، مساعدت ‌کنند؛ چرا که راهیان نور، حرکتی است که همه باید کمک و همراهی لازم برای برگزاری آن را به عمل آورند. 
استاندار زنجان با بیان اینکه ‌طبق آمارها در ایام نوروز گذشته، 5/7 میلیون مسافر از استان گذر کرده ‌اند، ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی به دلیل افزایش تردد در جاده ‌ها، وظایف بسیار مضاعف و سنگینی بر عهده دستگاه‌ های متولی کشور است که این سفرها را به‌ صورت دقیق و کامل، رصد، مراقبت و کنترل کنند تا هموطنان به سلامت به مقصد برسند؛ چرا که اگر برای هر شهروند ایرانی، حادثه‌ای رخ دهد، همه مسئولین باید پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی، بین 60 تا 70 میلیون سفر در کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: در کنار مسافرت‌ ها، کاروان ‌های راهیان نور نیز جریان داشته و این امر، مسئولیت دستگاه‌ های متولی را دو چندان می ‌کند؛ چرا که سلامتی و حفظ جان هموطنان، بسیار مهم است و به همین دلیل، تکالیف مهمی برای دستگاه‌ های مربوطه در نظر گرفته شده است.
درویش‌امیری با اشاره به اینکه‌ همه مسئولین و دستگاه‌ ها بر این امر، متمرکز شده و تلاش می ‌کنند تا مردم با فراغ بال و آسایش به استقبال بهار و ایام نوروز رفته و سفر خوبی تجربه کنند، گفت: مسئولین دستگاه‌ های مربوطه در اصطلاح، «نوروز بانان بی‌ نوروز» هستند؛ چرا که خودشان از تعطیلات استفاده نکرده و با تلاش‌ های بی‌ وقفه، شرایط را برای بهره‌ مندی هر چه بهتر مردم از این ایام، فراهم می ‌کنند.

 

 

عکاس: حمیدرضا نظری

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد