تلاش نافرجام امیر برای جذب مخاطب
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۷۱۰۵
فیلم سینمایی "امیر" اولین ساخته "نیما اقلیما" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و نتوانست نظران چندان مثبتی را از سوی اهالی رسانه و منتقدین دریافت کند.
برخی در زمان برگزاری جشنواره از این فیلم به عنوان یکی از آثار تجربی سینما یاد کردند و البته دارندگان نظر مقبت به این فیلم معتقد بودند که این اثر باید در بخش هنر و تجربه اکران می شد و اثری مناسب جشنواره فیلم فجر نبود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مهمترین دلیل دلزدگی اهالی رسانه نسبت به فیلم "امیر" را میتوان در ساختار روایی این اثر دانست. فیلمنامه ساختاری نه چندان منسجم داشته و روایت بدون دلیل طولانی مدت داستان را تعریف می کند.
از سویی کارگردانی خاص به نیما اقلیما نه تنها نتوانست بر ویژگیهای اثر اضافه کند بلکه نوع ریتم کند اثر باعث شد تعداد بسیاری از مخاطبان فیلم امیر پیش از پایان این فیلم سالن سینما را ترک کنند.
فیلم امیر بیش از آنکه به یک اثر سینمایی شبیه باشد، تعداد بسیار زیادی عکس و کلاژ در کنار یکدیگر بود. فیلمبرداری امیر به عمد نوع خاصی از میزانسن و دکوپاژ را در نظر گرفته بود که در ابتدای امر و برای چند پلان جذابیت داشت اما با توجه به ریتم بسیار کند اثر خسته کننده می شد.
میلاد کی مرام تمام تلاش خود را برای ایجاد نقشی سرد و یخ به خرج داده اما نوع کارگردانی و کلیت اثر مانع همذات پنداری مخاطب با وی شده و بازی او را بیشتر تصنعی جلوه می دهد.
کی مرام در این فیلم به دنبال ماجراجویی و تجربه ای تازه در نقشی متفاوت است تا بتواند توانایی های خود را در نقشی خنثی به بوته آزمایش بگذارد اما گفته اکثریت منتقدین از پس این کار به خوبی بر نیامده و در ایفای نقشی درونی شکست خورده است.
آنچه بیش از همه در فیلم به چشم می خورد نبود دلیل و علت و معلول در فیلمنامه است. شخصیت ها بی دلیل ورود خروج می کنند و جالب آنجا که تعریف درستی از پیشینه هیچکدام از آنها ارائه نمی شود. مخاطب با تعداد زیادی بازیگر و عکس و قاب بندی های عیب بیش از آنکه به داستان متصل شود خسته و دلسرد سعی در تحمل اثر می کند.
امیر شاید برای اهالی سینمای هنر و تجربه اثری قابل تعمل و به نوعی تجربه ای تازه برای کارگردانی کار اولی بود اما در راستای سینمای ایران اثری است که به احتمال فراوان در گیشه شکست سختی را تجربه خواهد کرد.
منبع: افکارنيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجموع فروش این فیلم در روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
فیلم «مست عشق» درباره سیر زندگی مولانا و مواجهه او با شمس تبریزی است که حسن فتحی آن را در ایران و ترکیه ساخته است.
مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بودهاند که آمار خوبی از خود به جای گذاشتهاند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.
دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.
استقبال ۵۱ هزار نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروشترین فیلم امسال سینماهای کشور، طی روز گذشته، ۲۰ هزار مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷ هزار مخاطب جذب کند.