Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - رئيس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران گفت: سهم سالانه فناوري اطلاعات و ارتباطات در ايجاد اشتغال در کشور 9.5 درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش ايرنا غلامرضا عزيزي روز شنبه در همايش دبيرخانه هوشمند در خرم آباد افزود: متوسط رشد اقتصادي سالانه براي کشور هشت درصد در نظر گرفته شده که سهم فناوري اطلاعات و ارتباطات در متغيرهاي اقتصادي در زمينه بهره وري کل عوامل توليد 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد، سرمايه گذاري 51.8 درصد، اشتغال 9.5 درصد و متوسط رشد ساليانه ارزش افزوده 19.4 درصد است.
وي سه ماده اصلي در برنامه ششم توسعه را فناوري اطلاعات، تعامل دولت با مردم و خدمات دولت به مردم خواند و گفت: 42 ماده ديگر برنامه ششم توسعه با خدمات الکترونيک دولت در ارتباط هستند و وظيفه و نقش هوشمندسازي دبيرخانه الکترونيک سازمان ها را پر رنگ تر مي کنند.
رئيس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران افزود: بخشي از مشکلات سيستمي به آموزش هاي ارائه شده براي نحوه استفاده از دبيرخانه هاي هوشمند برمي گردد.
وي با بيان اينکه هرچه ارائه خدمات قوي تر باشد افراد بيشتر جذب مي شوند، اظهار کرد: برخلاف تاکيد دولت بر استفاده نکردن از نرم افزارها در مراحل اداري اما کارکنان ادارات همچنان از برخي نرم افزارها براي تبادل اطلاعات اداري استفاده مي کنند.
عزيزي بستر مهيا شده قانوني براي انجام تبادلات اداري توسط دولت را اتوماسيون اداري خواند و افزود: در دوران جديد مثلث همکاري مديران فناوري اطلاعات و مديران اسناد موجب راه اندازي 2 دبيرخانه هوشمند مي شود.
وي افزود: در دبيرخانه هوشمند ارتباطات دولت با دولت و خدمات دولت به مردم فراهم مي شود.
* انجام 69 درصد مکاتبات کشور به صورت الکترونيکي در 6 ماه اول 96
مديرکل دبيرخانه نهاد رياست جمهوري نيز در اين همايش گفت: 69 درصد مکاتبات در 6 ماه نخست سال جاري در کشور به صورت الکترونيکي انجام شد.
حسين ملاجردي با بيان اينکه مجمع مديران نظام اداري کشور يکهزار و 700 عضو مدير فناوري دارد، بيان کرد: سالانه گزارش هايي براساس حذف کاغذ و مکاتبات الکترونيکي از دستگاه هاي اجرايي اخذ مي شود که در استان لرستان نيز از تمام دستگاه هاي اجرايي استعلام گرفته شده که اين استعلام ها با دستگاه هاي اجرايي و ساير استان ها مقايسه شده است.
وي ايجاد دبيرخانه هوشمند را اقدام بسيار مهم و مثبتي دانست و افزود: سيستمي در حال راه اندازي است که در آن نامه هاي اداري از کارتابل افراد به فرد مقصد ارسال شود تا در دبيرخانه پرينت و اسکن نشوند.
به گفته وي لرستان در اين راستا پيشرفت خوبي داشته و نسبت به ساير استان ها عملکرد خوبي ارائه داده است.
وي گفت: طبق استعلامي که از يکهزار و 661 دستگاه اجرايي در سطح کشور انجام شده در 6 ماه نخست سال جاري 36 ميليون و 200 هزار مکاتبه انجام شده است.
وي افزود: 25 ميليون مکاتبه از اين مجموع برابر با 69 درصد مکاتبات به صورت الکترونيکي و 11 ميليون و 200 هزار مکاتبه به صورت کاغذي انجام شده است.
مديرکل دبيرخانه نهاد رياست جمهوري گفت: طبق استعلامي که از 69 دستگاه اجرايي استان لرستان صورت گرفته 2 ميليون و 350 هزار مکاتبه برابر با 80 درصد الکترونيکي بوده و 6.5 درصد مکاتبات استان ها را به خود اختصاص داده است.
وي افزود: استان فارس با 11.27 درصد بيشترين و قزوين با 0.5 درصد کمترين مکاتبات را به خود اختصاص داده اند.
ملاجردي با بيان اينکه پرينت يک برگ کمتر در هر دستگاه نتيجه خوبي در پي خواهد داشت، اظهار کرد: در يکهزار و 661 دستگاه و 36 ميليون مکاتبه حدود 26 ميليون برگ در کل کشور و 453 هزار پرينت در لرستان گرفته شده است.
مديرکل دبيرخانه نهاد رياست جمهوري افزود: آذربايجان شرقي بيشترين و قزوين کمترين چاپ را در مکاتبات اداري داشته اند.
وي گفت: از مجموع 325 هزار نيروي انساني دستگاه هاي اجرايي 147 هزار نفر يعني 45 درصد کاربران در دستگاه ها امکان چاپ دارند که در لرستان با 12 هزار کاربر، چهار هزار و 433 کاربر يعني 35 درصد امکان چاپ و پرينت دارند.
وي افزود: در تمام دستگاه هاي اجرايي هر پنج نفر يک دستگاه چاپ، هر 33 نفر يک دستگاه کپي و هر 24 نفر يک نمابر دارند.
به گفته وي لرستان به رغم وضعيت الکترونيکي که دارد، با 80.22 درصد در رتبه سوم کشور قرار دارد.
* دولت الکترونيک به کاهش فساد کمک مي کند
استاندار لرستان نيز در اين همايش ايجاد دولت الکترونيک را از حقوق مردم بر دولت ها دانست و گفت: دولت الکترونيک به کاهش فساد کمک مي کند.
سيد موسي خادمي افزود: دولت الکترونيک با کاهش ارتباط چهره به چهره و ساماندهي اقدامات کارکنان، ارتباطات و فسادهاي اداري را حذف مي کند.
وي اظهار کرد: به تعبير رياست جمهوري در اين سيستم، نامه اداري ارائه مي شود و با حذف ارتباطات و سفارشات پاسخ ها در درخواست ها دريافت مي شوند.
استاندار لرستان افزود: براي استقرار دولت الکترونيک بايد از جنبه هاي مختلف دولت با دولت، دولت با فعالان کسب و کار و دولت با شهروندان و کارکنان استفاده کرد.
به گفته وي در اين سيستم گام دولت با دولت بايد به خوبي انجام شود و ساده ترين حالت در اين بحث اتوماسيون اداري است.
خادمي افزود: اين مرحله از اقدامات اوليه اي است که بايد به خوبي اجرا شود که متاسفانه برخلاف تاکيد فراوان تاکنون خيلي جدي گرفته نشده است.
در اين همايش از سه دستگاه بيمه سلامت، شرکت گاز و پست به عنوان دستگاه هاي برتر در حوزه دولت الکترونيک و دادگستري به عنوان دستگاه سبز تجليل شد.
7274/3022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران

حجت‌الاسلام " حکمت علی مظفری " روز پنجشنبه در جمع مدیران استان بوشهر اظهار کرد: تنها در یک شعبه از این حوزه ۱۵ قاضی برجسته مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری به‌صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه حمایت از مردم از شرایط لاینفک استمرار حاکمیت نظام اسلامی است این حمایت مستلزم رضایتمندی مردم است که مسئولان باید در راستای آرمان امام راحل، شهدای گرانقدر، رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه به تحقق مطالبات و درخواست‌های مردم کنند.

رییس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: توجه به مردم و مردم‌داری با اخلاص و بی‌منت یک فرصت مهم برای خدمتگزاری مسئولان به مردم است و مدیران برای تحقق حقوق مردم از هیچ کوششی نباید فروگذاری کنند.

مظفری با اشاره به تخصیص ۲ اصل از قانون اساسی به مجموعه دیوان عدالت اداری یادآورشد: دیوان عدالت اداری بعنوان مولد انقلاب به شکایت مردم از دستگاه‌های اداری و اجرایی رسیدگی می‌کند.

وی گفت: پیشگیری از جرایم و تعامل با دستگاه‌های اداری و اجرایی از دیگر رسالت‌های دیوان عدالت اداری است.

مظفری ادامه داد: برای رسیدگی به حقوق کارگر ۲۱ کارگروه تخصصی در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران