Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- مجری طرح توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس‌جنوبی گفت: نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه این فازهای آماده دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس جنوبی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل روابط‌ عمومی شرکت نفت و گاز پارس، فرهاد ایزدجو افزود: پیشرفت بخش خشکی و پالایشگاهی طرح توسعه فاز 22 تا 24 پارس جنوبی 92 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: عملیات مربوط به ساخت، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی تمامی بخش‌های نخستین ردیف پالایشگاهی این طرح شامل واحد دریافت گاز، واحد فلر، واحدهای یوتیلیتی (سیستم هوای ابزار دقیق، تولید بخار، تولید نیتروژن) واحدهای آبگیر و آب ‌شیرین‌کن، واحدهای فرایندی (واحد شیرین‌سازی و نم‌زدایی گاز) و همچنین واحد افزایش فشار گاز به پایان رسیده و همه شرایط برای ورود گاز ترش از فاز 6، 7 و 8 و انجام عملیات شیرین‌سازی مهیاست.
مجری طرح توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس‌جنوبی ادامه داد: در صورت دریافت گاز ترش مورد نیاز این بخش پالایشگاهی از طریق فازهای ٦، ٧و٨، عملیات شیرین‌سازی با ظرفیت روزانه 12.5 میلیون مترمکعب گاز و ارسال به شبکه سراسری می‌تواند از اسفندماه جاری آغاز شود.
بر اساس برنامه زمان‌بندی کارفرما و پیمانکاران طرح در حال توسعه فازهای 22-24 پارس جنوبی، هر چهار ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه این فاز تا پایان سال 1397 به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری کامل از این طرح روزانه 56.6 میلیون‌ مترمکعب گاز غنی، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد، سالانه 1میلیون تن گاز مایع و 1 میلیون تن گاز اتان به ظرفیت برداشت از میدان مشترک پارس‌جنوبی می‌افزاید.
6047/6043**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، احمد شانیان گفت: با توجه به کریدور غرب کشور بودن استان همدان، نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در توسعه و رونق تولید و تجارت در این استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان فعال کردن انجمن صنعت پخش در سطح استان را ضروری دانست و افزود: برای ساماندهی و نظام‌مند شدن و رفع مشکلات و موانع فعالان این صنف را پشتیبانی خواهیم کرد.

شانیان با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک تخصصی پخش کالا در همدان مطرح کرد: راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی پخش در همدان موجب استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های تجاری و تولیدی استان به ویژه در غرب کشور می‌شود و بی‌تردید اثرات مثبتی در زمینه صادرات و توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

مدیرکل صمت استان همدان با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان در دولت سیزدهم یادآور شد: دولت مردمی تلاش دارد رشد و تعالی بازار و اقتصاد را با مشارکت و همراهی مردم محقق کند.

دیگر خبرها

  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • قیمت جدید پژو پارس تعیین شد
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در ۴۷ سایت نهضت ملی مسکن