Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@07:45:39 GMT

باران کوثری به ترانه علیدوستی: دمت گرم خواهر جان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۸۹۳۴

رویداد۲۴-ترانه علیدوستی و حبیب رضایی در مراسم ختم مادر زهرا رهنورد شرکت کردند مراسم ترحیم مادر زهرا رهنورد با حضور فعالان سیاسی و جهره های فرهنگی برگزار شد.

مادر زهرا رهنورد، عصر جمعه (۴ اسفند) در مسجد امام حسن مجتبی (ع) با حضور فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و چهره‌های فرهنگی برگزار شد. علاوه بر ترانه علیدوستی، حبیب رضایی هم شرکت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟

به گزارش «تابناک»؛ آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که در هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت چشمگیری در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

حکم اعدام توماج صالحی

چند روزی است که انتشار خبر اعدام حکم اعدام توماج صالحی در فضای مجازی با حواشی فراوانی رو به رو شده است و بسیاری در این خصوص پرسش‌هایی را ناظر بر چرایی صدور این حکم و نیز دلیل بازداشت توماج صالحی مطرح می‌کنند.

برخی نیز به این حکم اعتراض دارند و آن را سختگیرانه توصیف می‌کنند.

توماج صالحی خواننده رپ و اعتراضی در ایران است. ترانه‌های رپ او بیشتر ابعاد سیاسی و اعتراضی دارد و بعضاً در متن ترانه هایش توهین‌هایی را علیه مسئولان ارشد نظام مطرح می‌کند.

صالحی در ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ به دلیل ترانه هایش بازداشت شد. او همچنین در ۸ آبان ۱۴۰۱ به دلیل انتشار فیلم‌های اعتراضی و تحریک جوانان به حضور در اعتراضات باردیگر بازداشت شد. در همین رابطه خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، به‌نقل از سید محمد موسویان دادستان اصفهان، خبر بازداشت توماج صالحی را تأیید کرد و مدعی شد که او «در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به اغتشاش و آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر نقش کلیدی داشته است».

۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خبر رسید که حکم بدوی محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شده است. همین موضوع سبب شد تا نام او در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار بگیرد و بسیاری تلاش کنند تا زمینه لغو صدور حکم اعدام برای او را فراهم کنند.

توضیح بیشتر اینکه دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

جنگ ایران و اسرائیل

تنش میان ایران و اسرائیل که پس از حمله جنایتکارانه این رژیم به کنسولگری ایران در شهر دمشق به اوج رسید و به دنبال آن پاسخ قاطع ایران به این گستاخی در قالب عملیات وعده صادق همچنان یکی از تیتر‌های اول رسانه‌های ایران و جهان است.

بسیاری پس از حمله ایران به اسرائیل منتظر پاسخ اسرائیل بودند، اما تنها یک خرابکاری نافرجام در حواشی شهر اصفهان که آن اسرائیل جسارت پذیرفتن مسئولیت آن را نیافت، پایان بخش ماجرا بود.

علی هیبتی

علی هیبتی یکی از ورزشکاران ایرانی ساکن در کشور روسیه است که هفته گذشته به دلیل اقدام غیر اخلاقی در قبال یک زن که زمان مسابقه را اعلام می‌کرد، با حمله تماشاگران رو به رو شد و به شدت مجروح شد.

این اتفاق با واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی رو به رو شد و نام او را در ایران به یکی از ترند‌ها تبدیل کرد.

ورزشکار ۲۸ ساله ایرانی است که در شهر گوجان استان چهارمحال بختیاری متولد شده است. هیبتی ورزش حرفه‌ای را از ۱۰ سالگی با رشته ووشو شروع کرد و در سبک ساندا چند عنوان قهرمانی را در کشور به دست آورد. هیبتی در لیگ برای تیم‌های دانشگاه آزاد و پاس هم مبارزه کرده بود و در چند نوبت هم به مسابقات بین المللی اعزام شده بود. بعد از مدتی این ورزشکار در مصاحبه‌ای اعلام کرد بخاطر شرایط مالی و امرار معاش تصمیم گرفته از رشته ورزشی ووشو کنار برود و در رشته MMA مبارزه کند.

هیبتی که برای انجام مبارزه‌ای در روسیه حاضر شده بود، برای بیرون رفتن زنی که زمان شروع مسابقه را اعلام می‌کرد حرکت غیورزشی انجامم داد که همین اتفاق برای او حاشیه ساز شد. هیبتی با پایان مسابقه و خروج از رنگ مورد حمله گروهی روس‌ها قرار گرفت و توسط تماشاگران روس به قصد کشت ضرب و شتم شد. هیبتی در ادامه عذرخواهی هم کرد، ولی کمیته بررسی تخلفات، او را برای همیشه از مسابقات محروم کرد.

برنامه امتحانات نهایی

با نزدیک شدن به ایام امتحانات نهایی مدارس، یکی از پرسش‌های پر تکرار در فضای فضای مجازی جست و جو پیرامون برنامه و جزئیات امتحانات نهایی به ویژه زمان این مسابقه است.

بنابر جدول منتشره از سوی وزارت آموزش و پرورش امتحانات از ۳۰ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۹ خرداد ادامه خواهد داشت.

قیمت طلا و قیمت دلار

قیمت طلا و قیمت دلار نیز در هفته گذشته به سان دیگر هفته‌ها یکی از دغدغه‌های مهم کاربران فضای مجازی بود که از سوی آن‌ها در مورد آن‌ها جست و جو می‌شود.

در واقع بسیاری از شهروندان نگران افزایش قیمت دلار و طلا و اثر سوء آن بر زندگی خود هستند.

در بازار روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه قیمت طلا، سکه و دلار نوسان صعودی را ثبت کردند. فعالان بازار در خصوص رشد طلا و سکه دلایل مختلفی را مطرح می‌کردند.

قیمت هر قطعه سکه امامی صبح دیروز برای مدت زمان کوتاهی کانال ۴۰ میلیون تومان را از دست داد و با ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. اما در ادامه معاملات و در نیمه ظهر تقاضا برای خرید سکه بالا رفت و این فلز گران بهای داخلی در حول و حوش ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. به عبارت دیگر سکه بازان امروز شاهد رشد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی سکه امامی بودند. معامله گران درباره این بازگشت قیمت، دو نظر داشتند؛ گروه اول معتقدند که این افزایش قیمت در بازار سکه پولبک بوده و برای اصلاح روند کاهشی نیاز بازار است. اما در مقابل، گروه دیگری بر این باورند که این برگشت قیمت، تغییر روند در بازارهاست؛ به این صورت که بعد از مشاهده قیمت در کف، خریداران وارد بازار شدند.

بیماری ترانه علیدوستی چیست؟

چند روزی است که خبر ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری عجیب مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.

بعد از اعلام خبر بستری شدن ترانه علیدوستی گمانه زنی‌هایی درباره بیماری او کردند تا اینکه مشخص شد این بازیگر ایرانی دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است. اما سندرم درس (DRESS) چیست و آیا کلا بیماری خطرناکی است؟

بثورات دارویی همراه با ائوزینوفیلی و علائم سیستمیک یا سندرم DRESS یک واکنش حساسیت شدید به برخی از انواع دارو‌ها به شمار می‌رود. علائم این بیماری شامل تورم پوستی، تب، ناهنجاری‌های خونی و درگیری اندام‌های مختلف است. متخصصین این آلرژی نادر دارویی را به طور بالقوه تهدید کننده زندگی می‌دانند که به دنبال واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به برخی دارو‌ها رخ می‌دهد. علائم ممکن است هفته‌ها پس از شروع داروی مشکل زا توسط فرد تظاهر یابند. درمان اغلب شامل قطع دارو‌های مشکوک و استفاده از دارو‌های تعدیل کننده سیستم ایمنی به منظور کاهش علائم است.

موعود شمخانی کیست؟

موعود شمخانی، برادرزاده علی شمخانی است که ۲ روز پیش خبر بازداشت او به دلیل فساد مالی تایید شد.

موعود شمخانی معاون سابق فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند بود که یکی از خبرگزاری‌های رسمی مدعی شد بازداشت شده است.

در سال ۱۳۹۴، موعود شمخانی، به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد. پس از وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان در سال ۱۴۰۱، شایعاتی درباره همکاری وی با حسین عبدالباقی، مالک این ساختمان مطرح شده بود.

روز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱، ساعت ۳۰:۱۲، حدود چهل درصد از ساختمان شماره (۲)، که جزء ساختمان‌های دوگانه به نام "متروپل" در خیابان امیری (امیر کبیر) آبادان قرار داشت، فرو ریخت. طبق آمار رسمی، متأسفانه در این حادثه ۴۳ نفر جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری برنا خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و در این باره نوشت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است. موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی یک عکس با دخترش | تصویر
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن