Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا- ایلام،عظیم ایدی، مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام، صبح امروز (٥ اسفند) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آزمون با همکاری مؤسسات قرآن و عترت استان در دهم اسفندماه سال جاری در دو نوبت به‌صورت شفاهی و کتبی برگزار می‌شود.

 وی، بابیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان برگزار می‌شود، افزود: از تعداد ١٧٠٠ نفر ثبت‌نام کننده در این آزمون، ١٥٥٠ نفر در آزمون کتبی و مابقی در آزمون شفاهی شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام، افزود: در آزمون نوبت اول که رشته‌های حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود، تعداد ٥٣٠ نفر زن و تعداد ٣٨١ نفر مرد و در آزمون نوبت دوم رشته‌های مفاهیم و معارف اهل‌بیت (ع) تعداد ٣٤٢ نفر زن و تعدد ٢٥٠ نفر مرد شرکت خواهند کرد.

 وی، بابیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون در استان ایلام فراهم‌شده است، ابراز کرد: این آزمون در ٤ موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم به‌صورت الکترونیکی در ٢٦ رشته و به‌صورت آزمون الکترونیکی، کتبی و شفاهی این دوره با حضور قرآن آموزان برگزار می‌شود

ایدی، با اشاره به اینکه زمان صدور کارت ورود به جلسه از ٢٠ بهمن‌ماه سال جاری تا ٩ اسفند سال جاری خواهد بود، گفت: تقویت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، ایجاد انگیزه بین عموم مردم به‌ویژه نسل جوان و تعمیق شناخت نسبت به قرآن کریم و انس مستمر و تحقق مضامین قرآنی در سطح جامعه از اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

 وی، بابیان اینکه این آزمون رأس ساعت ٨ و ٣٠ دقیقه صبح تا ١٢ در ایلام در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار می‌شود، ابراز کرد: این آزمون در شهرستان آبدانان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد، شهرستان ایوان در مجتمع فرهنگی و هنری،دره شهر در مجتمع فرهنگی و هنری، در بدره در مجتمع فرهنگی و هنری،در چرداول در اداره کتابخانه‌های عمومی، مهران در مجتمع فرهنگی و هنری، ملکشاهی در مجتمع فرهنگی و هنری، دهلران در مرکز فنی و حرفه‌ای و چهار حوزه مراکز اصلاح و تربیت در سطح استان برگزار می‌شود.

 مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام، بابیان اینکه آخرین‌مهلت ثبت‌نام در این آزمون ٦ بهمن سال جاری بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از برگزاری این آزمون در استان صورت گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 

‌ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: علیرغم تلاش‌های انجام شده، ۵۰ نفر از داوطلبان از شهرستان زیرکوه و حاجی آباد از توابع خراسان جنوبی به‌دلیل سیل از آزمون جا ماندند و این نوید را به داوطلبان استان خراسان جنوبی و حاجی‌آباد می‌دهم که آزمون اختصاصی فرهنگیان و سراسری را ظرف ۲ هفته آینده برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالرسول پورعباس امروز_جمعه هفتم اردیبهشت_ با حضور در دانشگاه امیرکبیر ضمن نظارت بر بررسی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: امروز حدود ۵۰۱۰۰۰ نفر داوطلب در سراسر کشور آزمون تجربی شرکت کردند و دانشگاه امیرکبیر نیز به‌عنوان یکی از حوزه‌های آزمون سراسری میزبان ۵۷۰۰ داوطلب پسر و دختر است.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، با وجود تلاش ارتش و نیروهای مسلح برای ایجاد شرایط به منظور حضور داوطلبان در حوزه آزمون، حدود ۵۰ نفر از داوطلبان از شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد از توابع خراسان جنوبی به دلیل سیل از آزمون جا ماندند اما این نوید را به داوطلبان استان خراسان جنوبی و حاجی‌آباد خواهم داد که آزمون اختصاصی فرهنگیان و سراسری را ظرف دو هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: روز گذشته ۴ آزمون در سراسر کشور برگزار شد و ۴ مورد تخلف و دستگیری ثبت شده که این موضوع نشان از اعتماد مردم به سیستم سنجش دارد، از این ۴ مورد ۲ نفر به دنبال عکس گرفتن از سوالات بودند و ۲ نفر نیز در استان‌های جنوبی به دنبال استفاده از تجهیزات برای تقلب بودند که با آن‌ها مطابق بخشنامه برخورد شد.

وی ادامه داد: ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری امسال نسبت به حدود ۱۰۰۰ نفر سال گذشته بی‌نظیر است، رشته تجربی به دلیل تعداد بالای شرکت کنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مخازن سوالات امروز از ۵ لایه امنیتی تشکیل شده است، برای اولین بار زمانی که مخازن قفل و پلمب شد، کلید سوالات در جای دیگری نگهداری شد.

پورعباس بیان کرد: امیدوارم امروز شاهد تخلف و تقلبی نباشیم؛ اما با حمایت پلیس، پلیس فنا و قوه قضائیه تمامی توان حفاظتی سازمان و کشور آمادگی مناسبی برای برگزاری آزمون وجود دارد و در صورت تخلف همان ثانیه با آن برخورد می‌شود.

کد خبر 748057

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • روز دوم نوبت اول آزمون سراسری با رقابت گروه تجربی
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود