Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج به نقل از صبح زاگرس برادر خلبان هواپیمای ATR72 درباره شخصیت کاپیتان فولاد گفت:  بنده خودم را در غم همه خانواده های جانباخته شریک می دانم، آرزوی تسلی خاطر برای همگان دارم.

وی بیان کرد: برادر من انسانی رزمنده بود، سالها در هوانیروز در زمان جنگ تحمیلی خدمت می کرد، سالهای سال نیز بعنوان معلم خلبان بود، سپس بعد از جنگ وارد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شد، همیشه اهل نماز و روزه بود، هیچ وقت ادعایی نداشت، به معنای واقعی کلمه یک انسان وارسته بود،نمازش حتی در‌کشورهای اروپایی قضا نمی شد، وی سابقه ۴۲ سال پروازداشت، با تمام هواپیماهای سبک و سنگین پرواز انجام داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برادر کاپیتان فولاد گفت: در شرکت های مختلف داخلی با هواپیمای مختلف پرواز داشت ، ۳ سال در خط هوایی هند بودند و اطراف خط استوا پروزا می کردند، همیشه مهارت و توکل زیادی داشتند.
در پاسخ سئوال ما که می گفتیم دیگر باید بازنشسته شوی، می گفت: می ترسم این هواپیماها رو رها کنم و برای مردم مشکلی پیش بیاید و دوست دارم توانم را در اختیار مردم قرار دهم.

وی افزود: جایگاه همه جانباختگان متعالی است، هر وقت به برادرم می گفتم می گفتم کار پر استرسی است، به آیه ۷۸ سوره نسا اشاره می کرد و می گفت: ببنید قرآن دارد می گوید هرجا باشید هرچند در جاهای مختلف باشید مرگ مرا فرا می گیرد، چه بهتر که این مرگ در راه کمک به مردم باشد.

فولاد اطهار کرد: چندین بار در پروازهایش مشکل بوجود آمد، در یکی از آنها که مربوط به سال ۵۷ بود در حالیکه مجروح داشت بدلیل قفل شدن فرامین هیدرولیک وارد شوروی سابق شد و هواپیماهای شوروی بهش دستور نشست دادند، نهایتا با مهارت خاصش در عشق آباد شوری در اتوبانی که  خودرو ازش عبور می کرد، هواپیما را نشاند و مجروحانش را تخلیه کرد؛ شوروی ها فکر کردند شاید کار ایشان اطلاعاتی است اما نهایتا گروهی از وزارت خارجه به عشق آباد رفتند و آنها را توجیه کردند.
 نهایتا همانجا هواپیما را تعمیر کردند و در همان اتوبوان عشق آباد به سمت وطن بازگشت.

وی افزود: بارها اشکالات فنی بوجود می آمد اما خودش مشکلات را حل می کرد و نمی گذاشت مسافران این مشکل را متوحه شوند، یکبار هم در سال ۹۲ همین هواپیما را با یک موتور نشاند. در همان پرواز مدیر فرودگاه یاسوج بعنوان مسافر حضور داشت.

برادر کاپیتان فولاد بیان کرد: تمام جانباختگان عزیزان ما بودند، همسر خلبان فولاد گفتند من نه تنها عزادار همسرم هستم بلکه عزادار همه کسانیکه عزیزان خود را در این سانحه از دست دادند، هستیم و در غمشان شریک هستیم،برای همگی شان صبر مسئلت داریم .

وی به برخی شایعات در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بعضی اوقات در فضای مجازی برخی گمانه زنی ها باعث ناراحتی همه مردم داغدار می شود، تقاضا دارم مردم به این شایعات توجه نکنند و اخبار را از منابع موثق دنبال کنند.

فولاد در پایان گفت: برادر من ۱۷۹۰۰ ساعت پرواز شبانه روزی داشته است و بیش از ۴۰۰ بار به یاسوج آمده است و برگشته است. یکی از خلبانان ماهر کشور بوده است. وی استاد خلبان بود و همیشه جز نفرات برتر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: دره نیزار همانطور که از نامش پیداست، نیزار به معنای واقعی بوده که در برابر سیلاب های گاه و بی گاه شمال غرب تهران نقش سدی را ایفا کرده که البته مقاومت آن‌چنانی و به معنای امروزی نداشته است.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محمدصادق لطفعلی‌خان درباره حدود این دره تاریخی می گوید: «دره نیزار از پایین‌دست امامزاده عینعلی‌زینعلی (ع) شروع می شد و تا نهر طرشت ادامه داشت. این دره تا ۵۰ سال قبل دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه در طرح گسترش پایتخت از بین رفت و بوستان نهج‌البلاغه را روی بقایای آن ساختند. دره نیزار برای اهالی طرشت اهمیت فراوانی داشت، چون مسیر عبور آبی بود که چرخ های آسیاب کهک را به حرکت درمی‌آورد و در ادامه باغ های روستای طرشت را آبیاری می کرد.»

اواسط دهه ۳۰ که نیروهای بیگانه در خیابان ها و حتی در آسمان تهران جولان می دادند خبر سقوط هواپیمای آمریکایی در دره نیزار پایتخت‌نشین ها را غافلگیر کرد. لطفعلی‌خانی درباره این حادثه تاریخی می گوید: «در دهه ۳۰ که تقریبا شروع حکومت پهلوی دوم بود، آمریکایی‌ها در پوشش کارمندان «اداره اصل چهار» در تهران فعالیت می کردند. در همان روزها هواپیمای حامل کارکنان اداره اصل چهار که مدام از آسمان محدوده طرشت عبور می کردند در دره نیزار سقوط کرد و صدای انفجار آن اهالی را به این مکان کشاند. چند روز بعد معلوم شد که دو آمریکایی در این حادثه کشته شده‌اند و جسد آنها در آتش سوخته است. بعد از این ماجرا دره نیزار هم به عنوان مکانی که هواپیمای آمریکایی در آن سقوط کرده به شهرت رسید.»

جوان های طرشتی روی سنگ یادبود قربانیان آمریکایی نشسته اند.

اواخر دهه ۳۰ و مدتی بعد از سقوط هواپیمای آمریکایی، بنای یادبود آنها در دره نیزار نصب می شود، اما سنگ‌نوشته ای که نام سرنشینان هواپیمای آمریکایی و تاریخ دقیق حادثه روی آن حک شده بود در طرح ساخت بوستان نهج‌البلاغه از بین رفت و دیگر هیچ رد و نشانه‌ای از هویت کشته‌شده‌های تاریخی‌ترین حادثه دره نیزار به جا نماند.

کد خبر 846571 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد