Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:30:11 GMT

هنرمندان رسولان فرهنگی و سفیران صلح و مهربانی اند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۹۵۴۸

هنرمندان رسولان فرهنگی و سفیران صلح و مهربانی اند

خبرگزاری شبستان: هنرمندان کویتی حاضر در هفته فرهنگی کویت در ایران با رییس و کارشناسان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، در دیدار هنرمندان کویتی و رئیس و کارشناسان حوزه هنری استان فارس، گفت: پس از نشست ایجاد مجمع منطقه ای  جنوب با هدف ایجاد یک منطقه موفق ما شروع به کار کردیم و دو کار را انجام دادیم اول جلسه با شاعران کهگیلویه و بویراحمد و دوم هفته فرهنگی ایران و کویت با استان فارس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حوزه هنری به دلیل اینکه مستقل، تصمیم گیر و مجری است می تواند کارهای بزرگ انجام دهد، افزود: ما نیز باید از فرصت ارتباط با کشورهای همسایه استفاده کنیم چرا که دارای اشتراکات فرهنگی و منطقه ای و حتی سیاسی زیادی هستیم.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان، تصریح کرد: هنرمندان رسولان فرهنگی و سفیران صلح و مهربانی اند. ما علاوه بر نزدیک کردن علایق فرهنگی مردم می توانیم دولت ها را نیز به هم نزدیک کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه در فضای سیاسی رسانه ای کویت اثر گذاشته است، خاطر نشان کرد: کاردار سفارت کویت ابراز امیدواری کرده است که اثر این برنامه سبب شود سفیر ما برگردد و سطح ارتباط به سفیر ارتقا یابد.

 

محمد کرم اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، هم در این دیدار گفت: شیراز پایتخت فرهنگ، هنر و تمدن ایران و نگارشهر ایرانی و خاستگاه پنج مکتب هنر ایران زمین با عناوین موسیقی، آواز، نگارگری، خوشنویسی و تعزیه است.

 

وی با بیان اینکه هنر شیراز چشمه زاینده و پاینده است و کام خوشنوشان جهان هماره تشنه فرهنگ و هنر این دیار کبیر بوده و هست، اضافه کرد: شیراز به واسطه بزرگانی همچون سعدی و حافظ پایتخت ادبیات ایران است و جایگاه ویژه ای در جهان و منطقه دارد.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، اظهار کرد: در طول دوره های مختلف تاریخی چهره های شاخص پارسه از هند تا یونان حضور داشته اند و اینک در زنگبار، حیدرآباد، هند، تاجیکستان و... شیرازی ها به سربلندی حضور دارند و برای اجتماع آن سامان بسیار نافع اند.

 

وی بیان کرد: شیراز می تواند فرهنگ شهری ایمن و امین برای همه فعالین فرهنگی منطقه باشد بنابراین ما اولویتمان فرهنگ و مبادلات فرهنگی است که به نوعی مسیر رشد و توسعه همه جانبه ملت های منطقه را آسان و هموار سازد، بنابرین ما ملت های منطقه نباید با ریسمان سیاست بازان خارجی منطقه به چاه کج بینی و بدبینی به همدیگر بیفتیم.

 

کرم اللهی، ابراز کرد: شیراز یکی مراکز مهم فعالین و هنرمندان انیمیشن در منطقه است و برخی از انیماتورهای شیرازی چهره هایی جهانی اند و طرف قرارداد خیلی از کمپانی های معروف ساخت انیمیشن ایران، منطقه و جهان هستند که زمینه و بستر خوبی برای همکاری آتی می توانند باشند.

 

وی اذعان داشت: ما هنر کویت را با معرق و مشبک و خوشنویسی می شناسیم امروز شما هنرمندان عزیز ما را با ظرفیت قابل توجهی از هنرهای تجسمی بویژه نقاشی آبستره و نقاشی پرتره آشنا کردید که بسیار ممتاز و خلاقانه  بود و حوزه هنری فارس آمادگی دارد در صورت همراهی مدیران استان میزبان هفته کامل فرهنگی کویت در شیراز باشد.

 

اسعد احمد بوناشی، هنرمند نقاش کویتی، هم در ابن دیدار با اشاره به جایگاه والای هنر ایران اظهار داشت: در اکثر رویدادها و جشنواره های معتبر جهانی شاهد حضور هنرمندان ایرانی بوده ایم؛ هنرمندانی که معمولا خوش درخشیده و جایزه جهانی نیز گرفته اند.

 

وی یاد آور شد: با حضور در این برنامه و برنامه های مشابه در تلاشیم تا هنرمندان دو کشور را وصل و بتوانیم با هنرمندان آمریکا و اروپا برابری و رقابت کنیم.

 

بوناشی با بیان اینکه سیاست غرب در حال حاضر ما را از هم جدا کرده است، افزود: ما باید برای رفع این مشکل تلاش کنیم و همه سعی خود را به کار گیریم که از والت دیزنی و پیکسار کارهای بهتری ارائه کنیم چرا که آنان ایده ها و خلاقیت ها را از کشورهای ما می گیرند و بزرگ می شوند اما ما می خواهیم این را بر عکس کنیم و در کنار هم به آن برسیم.

 

لازم به ذکر است، در این دیدار که با حضور رئیس و کارشناسان حوزه هنری استان خوزستان برگزار شد پیرامون روابط فرهنگی دو کشور و رابطه مثبت مردم دو سرزمین بحث و تبادل نظر کردند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»، فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» توسط بنیاد آیه های ایثار و تلاش، با هدف تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های کلی مبتنی بر تبیین مولفه‌های فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت زنان در تاریخ انقلاب اسلامی الگوسازی از زنان فرهیخته ایثارگر تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی به فعالیت موثر در زمینه ترویج این مولفه ها در مسیر فرهنگ ایرانی اسلامی و با موضوع نقش زنان ایثارگر و جایگاه حماسی آن ها در انقلاب و جبهه مقاومت منتشر شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این رخداد فرهنگی هنری با هدف گذاری در ۷ زمینه؛

۱- پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابیگری زنان و پرچمداری آنها در نهضت اسلامی ایران

۲- شناسایی و معرفی ظرفیت ها، استعدادها و توانمندی های زنان در حوزه های فرهنگی و هنری به منظور اثر بخشی مضاعف آنان در پیشبرد فرهنگ ایثار و مقاومت

۳- توجه به نقش ارزنده زنان و معرفی ظرفیت های موجود جامعه هنری جهت کاهش آسیب های اجتماعی به‌ویژه مقابله با تهاجم نرم دشمن و آندلسی کردن ایران

۴- الگوسازی شخصیت های موفق علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایثارگر ایران و جبهه مقاومت برای نسل های آینده و جهان اسلام بعنوان الگوی سوم زنان در جهان

۵- تقویت فعالیت های جهادی، فرهنگی، هنری و رسانه ای در حوزه زنان

۶- تبیین و تحکیم بنیان خانواده و لزوم افزایش جمعیت در پیشرفت و تعالی کشور

۷- ایجاد بانک اطلاعاتی و مطرح کردن چهره های شاخص زنان نخبه کشور برای دسترسی جوانان

در دستور کار جشنواره قرار گرفته است.

جشنواره پنجم فیلم «کوثر» در چهار بخش سینمای ایران شامل فیلم های سینمایی، داستانی بلند (تله فیلم)، مستند کوتاه و نیمه بلند، مستند بلند و آثار کوتاه داستانی، پویا نمایی و نماهنگ است.

همچنین در بخش مسابقه سینمای ایران، عنوانی با نام مسابقه ویژه گنجانده شده که عبارت است:

نقش زنان و کودکان در مقاومت: این بخش ویژه آثار تولیده شده پیرامون موضوعات مرتبط با ایثارگری و نقش زنان و کودکان در کشورهای حوزه مقاومت و مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی و مظالمی که بر آنها رفته، است.

حجاب، عفاف: این بخش اختصاص دارد به آثار مرتبط با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و افشای ماهیت توطئه های دشمنان برای آندلسی کردن ایران.

بخش طرح‌ها و ایده ها، بخش بین الملل و بخش غیررقابتی نیز سایر بخش های چهارگانه جشنواره را تشکیل می دهند؛ نمایش های ویژه، نشست های تخصصی، نکوداشت ها و بزرگداشت ها، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری همزمان جشنواره در استان ها و سایر مراکز فرهنگی هنری کشور از دیگر بخش های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» هستند.

بر پایه اعلام دبیرخانه جشنواره، متقاضایان شرکت در این رویداد می توانند با مطالعه فراخوان در هر بخش، لینک قابل دانلود فایل آثار خود را در فرمت‌های مشخص شده در فراخوان به صندوق الکترونیکی دبیرخانه به آدرس، kovsarfestival@gmail.com ارسال کنند و در صورتی که حجم فایل اثر بیشتر از ۱۰ گیگ است و یا امکان ارسال ایمیل وجود ندارد صاحبان آثار می توانند اثر خود را به‌صورت پستی و یا حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. آخرین مهلت ارسال آثار تا روز شنبه پنجم خرداد ماه سال جاری در نظر گرفته شده است.

نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران، میدان فردوسی، خیابان انقلاب، چهار راه کالج، خیابان حافظ، خیابان غزالی، پشت سفارت روسیه، پلاک ۱۱ مرکز تشکل های شاهد و ایثارگر - آقای صیادی (دبیرخانه جشنواره)

تلفن و دورنگار: ۰۲۱۶۶۷۵۷۴۰۶ – ۰۹۳۶۹۸۴۴۳۹۵

آدرس پست الکترونیکی: kosarfilmfestival۶۷@gmail.com

آدرس وبسایت: www.isartalash.ir

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» تیر ۱۴۰۳ در تهران با دبیری ناصر باکیده و با همکاری شهرداری تهران، سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

فایل PDF کامل فراخوان را از اینجا می‌شود.

کد خبر 6093985 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند