Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:25:38 GMT

افزایش 5 درصدی تولید گوشت قرمز در سربیشه

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۶۹۹۲۰

افزایش 5 درصدی تولید گوشت قرمز در سربیشه

بیرجند - ایرنا - مدیر امور عشایری سربیشه گفت: تولید گوشت قرمز توسط عشایر این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به سال گذشته با توجه به تسهیلات پرداختی زنجیره گوشت قرمز، پنج درصد افزایش یافت.

حسین غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون 850 تن گوشت قرمز به ارزش 29 میلیارد و 750 میلیون تومان تولید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امسال از محل ماده 10 و 12 مدیریت بحران 650 میلیون تومان تسهیلات برای اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز به عشایر شهرستان سربیشه با کارمزد چهار درصد و پنج ساله پرداخت شده است.
وی گفت: این تسهیلات با هدف کمک به اقتصاد و ایجاد اشتغال بیشتر برای عشایر، افزایش تولید گوشت قرمز، خارج کردن دام مازاد از مراتع، جلوگیری از کشتار زودهنگام دام قبل از وزن مطلوب و کوتاه کردن دست واسطه ها و رعایت حقوق مصرف کننده در بازار گوشت قرمز پرداخت شده است.
مدیر امور عشایری سربیشه اضافه کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی نیز 400 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 10 درصد و بازپرداخت یکساله به عشایر پرداخت شد.
وی افزود: همچنین از ابتدای امسال عشایر شهرستان سربیشه 45 تن کرک و مو، 100 تن پشم و 2 هزار و 800 تن فرآورده های لبنی را تولید کرده اند.
در حال حاضر سه هزار و 200 خانوار عشایری در شهرستان سربیشه زندگی می کنند که 135 هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می دهند.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در یازدهمین کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ استان ۶۶ طرح با ۷۷.۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گفته وی در مجموع یک هزار و ۳۰۹ طرح در کمیته استانی به ارزش دو هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۹۸ طرح تا کنون به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است، بیان داشت: تا کنون به ۵۳۴ طرح بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۹۵ طرح از سوی بانک‌های عامل برگشت خورده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد تسهیلات تخصیصی تا کنون جذب شده است، عنوان کرد: مجموع تسهیلات تخصیصی تا کنون یک هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است.

ذاکریان بیان داشت: ۱۳۲ میلیارد تومان از تسهیلات نیز در دست پرداخت است.

به گفته وی خراسان جنوبی در رتبه چهارم پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشور قرار دارد.

کد خبر 6088760

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت