Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با بیان این مطلب که مهندس، عالمی است که توانایی کاربرد خلاقانه و اقتصادی مواد و نیروهای موجود در طبیعت را دارد، اظهار کرد: مهندسان باید قوانین حاکم بر طبیعت را کشف کنند و آنها را در حل چالش‌ها و مشکلات بشر به کار گیرند.

دکتر علی پیروی به مناسبت پنجم اسفند روز مهندس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره اینکه چرا رشته مهندسی پرطرفدار است، بیان کرد: «علاوه بر جذابیت ­های ذاتی و علایق شخصی افراد و کاربردی بودن رشته ­های مهندسی در زندگی روزمره آنان، اشتغال و اینکه سریعتر از برخی از فارغ­ التحصیلان سایر رشته ­ها می توانند جذب بازار کار شوند از دلایل پرطرفدار بودن رشته­ های مهندسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس مرکز تحقیقات نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری ادامه داد: «رشته مهندسی در ایران 223 هزار فارغ التحصیل دارد و مهم‌ترین عامل مؤثر در تخصص و مهارت دانشجویان مهندسی، ابتکار و خلاقیت در کسب و کار و به کارگیری اصول مدیریت است.»

رشته مهندسی در ایران 223 هزار فارغ التحصیل دارد و مهم‌ترین عامل مؤثر در تخصص و مهارت دانشجویان مهندسی، ابتکار و خلاقیت در کسب و کار و به کارگیری اصول مدیریت است

پیروی پرورش متخصص در زمینه انرژی های نو و تجدیدپذیر را امری ضروری دانست و گفت: «انرژی‌های فسیلی در حال پایان هستند و نیازمند انرژی جدید برخاسته از خورشید، باد، دریا و گداخت هسته‌ای و پرورش مهندسان متخصص در این زمینه هستیم.»

وی خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری در سال 1371 در رشته شیمی نساجی و علوم الیاف آغاز به کار کرد و سپس با توسعه کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و جذب هیأت علمی، رشته‌های تکنولوژی، پوشاک، نانو، علوم رنگ، طراحی بافت، طراحی فرش و تحصیلات تکمیلی به این رشته ها اضافه شد.»

این مسئول با توصیه به دانشجویان برای انتخاب رشته تصریح کرد: «با توسعه نیازهای جدید بشر، توسعه علوم و گسترش صنایع مختلف علاوه بر رشته­ های مهندسی پایه، سایر رشت­ه های مهندسی مثل رشته های مهندسی کشاورزی، معدن، نساجی، کامپیوتر، انرژی های نو و غیره ضرورتشان را نشان دادند.»

وی ادامه داد: «برخی رشته­ های مهندسی مثل مهندسی کامپیوتر توانست جایگاه خود را پیدا کند و اقبال خوبی از طرف علاقه‌مندان داشت اما در برخی رشته­ ها مانند رشته مهندسی نساجی، اقبال داوطلبان کمی کاهش یافته است که باید اطلاع­ رسانی مناسبی در مورد اهمیت این رشته صورت پذیرد.»

پیروی در توصیه‌ای به دانشجویان مطرح کرد: «دوره کارآموزی و پروژه پایانی به عنوان فعالیت جدی پژوهشی که در آن روش تحقیق بصورت علمی و عملی پیاده سازی شود را جدی بگیرید و شناخت خود را در جنبه‌های اخلاقی و فرهنگی تقویت کرده و علاوه بر توانایی فردی، هم افزایی را در کارهای خود در نظر بگیرید.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد

بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در مورد رتبه دوم ایران در بحث رشد اقتصادی در بین ۲۰کشور برتر دنیا از لحاظ رشد اقتصادی ، گفت: در سال اول دولت تراز تجاری مثبتی داشتیم چهار میلیارد دلار ارزاوری برای کشور داشتیم که این حاصل تلاش‌های شبانه روزی دولت بود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: دیپلماسی منطقه ای و اقتصادی دولت یکی از برنامه های دولت بود که اقدامات  مثبتی در این زمینه انجام شد. پیوستن به قراردادهای  منطقه ای مثل بریکس، شانگهای و اوراسیا تاثیر مثبتی بر تقویت ارتباطات تجاری ما داشته است که باید تقویت شود چرا که قطعا در آینده اثرات مثبت خودش را بیشتر از زمان فعلی دارد. به کارگیری سیاست های فعال و هوشمندانه در بازار جهانی انرژی رویکرد بسیار مثبتی بوده است که ما انجام دادیم و توسعه تجارت انرژی ایران با پیگیری صدور خدمات فنی و مهندسی و توان دانش بنیان کشور در جهت بازسازی پالایشگاه های مستهلک شده در کنار عضویت در بریکس و پیوستن به پیمان شانگهای زمینه ساز اصلی رشد اقتصادی کشور در سال گذشته شده است و امسال باید با مشارکت مستقیم مردم در جهش تولید نفت و گاز، این رویکرد تداوم داشته باشد.

محبی بیان کرد: پیوستن ما به بریکس و شانگهای تغییرات اساسی در اقتصادمان بوجود آورده است اما باید این قبیل اقدامات تداوم داشته باشد و تبدیل به ارتباطات رسمی طرفینی شود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: رشد ما در بحث فروش نفت گاز، صدور خدمات فنی و مهندسی و بازسازی پالایشگاههای نیمه فعال کشورهای همراه و همسو با ما بسیا خوب بوده است و عمده رشد اقتصادی مان نیز از همین حوزه ها حاصل شده است.

محبی خاطر نشان کرد: دولت زمینه ها را فراهم کرده است  که رشد اقتصادی بهتری را تجربه کنیم تا عقب افتادگی هایمان در دهه های گذشته را نیز جبران کنیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند