Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:25:27 GMT

قیمت نفت سبک ایران به زیر ۶۰ دلار کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۰۴۲۳

قیمت نفت سبک ایران به زیر ۶۰ دلار کاهش یافت

قیمت نفت سبک ایران از ابتدای ماه فوریه تا شانزدهم ماه فوریه بیش از هشت دلار برای هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وزارت نفت، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۶ فوریه (جمعه، ۲۷ بهمن‌ماه) با سه دلار و ۱۸ سنت کاهش به ۵۹ دلار و ۹۶ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون، ۶۶ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی ۲ دلار و ۷۱ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ۶۰ دلار و ۹ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ دلار و ۵۶ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به ۱۶فوریه، به ۶۱ دلار و ۳۴ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، ۲ دلار و  ۵۲ سنت کاهش نشان می‌دهد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، یک دلار و ۵۲ سنت کاهش یافت و به ۶۰ دلار و ۴۲ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۲ دلار و ۷۱ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۲ دلار و ۶۵ سنت معامله شد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب ۲ دلار و ۷۱ و ۲ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و هر بشکه ۶۰ دلار و ۶۳ سنت و ۶۰ دلار و ۷۶ سنت معامله شد.

رشد عرضه نفت آمریکا که بیشتر به دلیل روند افزایشی تولید نفت شیل این کشور است، بازار نفت را تحت فشار قرار داده است. مطابق پیش‌بینی کارشناسان، میانگین تولید نفت آمریکا، در سال ۲۰۱۷ به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

همچنین تولید نفت خام لیبی به یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که بر اساس توافق انجام شده در یکصد و هفتاد و سومین نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مجموع تولید نفت خام لیبی و نیجریه نباید بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) سطح ذخیره‌سازی تجاری نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۹ فوریه ۲۰۱۸ با یک میلیون و۸۰۰ هزار بشکه افزایش به ۴۲۲,۱ میلیون بشکه در روز رسید، این در حالی است که در هفته یادشده مقدار ذخیره‌سازی تجاری نفت خام در کوشینگ با ۳.۱ میلیون بشکه کاهش به ۱۱۵.۴ میلیون بشکه کاهش یافت.

در همین هفته، صادرات نفت خام آمریکا با ۳۵ هزار بشکه افزایش در روز به یک میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه درروز رسید. افزون بر این، اولین نفتکش غول پیکر اقدام به حمل ۱,۵ میلیون بشکه نفت خام ترش از پایانه «گوپ» در لوئیزیانا کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا چند دلار شد؟

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۱۷ آوریل) ثابت ماند زیرا تقاضا برای طلا در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تا حدی فشار ناشی از بازدهی بالاتر خزانه داری آمریکا را جبران کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

معیار بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در نزدیکی بالاترین رقم پنج ماهه جلسه قبل در نوسان بود زیرا بازارها ارزیابی کردند که فدرال رزرو چقدر سریع ممکن است برای کاهش نرخ بهره در سال جاری حرکت کند.

مقامات ارشد بانک مرکزی ایالات‌متحده از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از ارائه هرگونه گزارش در مورد زمان کاهش نرخ بهره اجتناب کردند و اعلام کردند که سیاست پولی باید برای مدت طولانی‌تری محدودکننده باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

باریک گلد، معدنچی کانادایی گزارش داد که تولید اولیه طلا در سه ماهه اول کمتر از حد انتظار بوده است. بورس آتی شانگهای محدوده معاملات و نسبت حاشیه برخی از قراردادهای آتی فلزات از جمله مس و طلا را افزایش خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهانی برای یک سال دیگر با رشد آهسته اما ثابت در نظر گرفته شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۸.۱۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۵۲.۹۳ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۷ دلار و ۲۵ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟