Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@10:18:43 GMT

ثبت یک رکورد جدید جهانی در ایزوایکو

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۰۵۶۳

ثبت یک رکورد جدید جهانی در ایزوایکو

با تلاش مهندسان شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس از توابع (ایزوایکو)، سکوی A۱۴ پارس جنوبی تنها پس از 18 روز عملیات هوک آپ و راه اندازی به گاز رسید.

به گزارش عصرایران، پیش از ظهر امروز سکوی Aفاز ۱۴ پارس جنوبی، پس از 18 روز عملیات هوک آپ و راه اندازی به گاز رسید.

عملیات بارگیری سکوی 14Aپارس جنوبی دوازدهم دی ماه از یارد ایزوایکو انجام شده بود و این سکو قرار است روزانه برداشتی معادل ۱۴ میلیون مترمکعب گاز غنی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تولید روزانه ۵۶,۶ میلیون متر مکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه ۱.۰۵ میلیون تن گاز مایع "LPG" (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی از اهداف اجرای کامل فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی است.

شایان ذکر است شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس از توابع ایزوایکو که پیش از این و در راه اندازی سکوی 17B پارس جنوبی توانسته بود با رکورد 26 روزه، رکورد 34 روزه شرکت شل انگلیس در زمینه فلرینگ ( به گاز رسانی) را در اختیار خود بگیرد، این بار توانست این رکورد چشم گیر را به همت مهندسان این شرکت ارتقا دهد و برگ زرین دیگری را بر افتخارات مجموعه ایزوایکو در صنایع فراساحل به ثبت برساند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلونسو در آستانه شکستن رکورد 51 ساله فرمول یک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، طبق قرارداد جدید با استون مارتین، فرناندو آلونسو حداقل تا سال 2026 به رقابت در فرمول یک ادامه خواهد داد؛ بنابراین، این راننده اسپانیایی می‌تواند نخستین راننده 45 ساله‌ای باشد که از زمان گرندپری برزیل در سال 1975 در مسابقات فرمول یک شرکت می‌کند. با فرض اینکه آلونسو بدون مصدومیت باقی بماند و تا پایان سال 2026 در همه مسابقات شرکت کند، تا پایان قرارداد، او 449 مسابقه را شروع کرده و 452 مسابقه گرندپری خواهد داشت.

آلونسو باید حداقل 10 سال دیگر مسابقه دهد تا رکورد پیرترین راننده فرمول یک تمام دوران را که در حال حاضر متعلق به لوئی شیرون مونگاسک است، بشکند. وقتی شیرون در گرندپری موناکو در سال 1955 شرکت کرد، 55 سال و 9 ماه و 19 روز داشت. این بدان معناست که اگر آلونسو بخواهد این رکورد را بشکند، باید قبل از می 2037 در تمام گرندپری‌ها شرکت کند.

دیگر خبرها

  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • رکورد ۳۸ساله پرتاب دیسک جهان، شکست
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • آلونسو در آستانه شکستن رکورد 51 ساله فرمول یک
  • ایجاد سکوی جامع خدمات حمایتی برای دانش‌بنیان‌ها
  • آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
  • جام جهانی سنگنوردی| دارابیان با شکستن رکورد ماده سرعت ایران هم فینالیست نشد/ علیپور به مدال نرسید
  • جام جهانی سنگنوردی| دارابیان با شکستن رکورد ماده سرعت ایران هم فینالیست نشد
  • ارتقاء رکورد ماده سرعت زنان ایران توسط محیا دارابیان