Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@08:02:25 GMT

چرابهتراست قبل ازخواب جوراب بپوشیم؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۱۱۱۷

چرابهتراست قبل ازخواب جوراب بپوشیم؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، تحقیقات در زمینه خواب نشان می‌دهد بین سرعت به خواب رفتن و اتساع عروق خونی در دست‌ها و پاها ارتباط وجود دارد.پوشیدن جوراب این کار را برای پاهای شما انجام می‌دهد و باعث می‌شود بسرعت به خواب بروید.خوابیدن مستلزم افت دمای داخلی بدن (CBT) و در عین حال گرم ماندن پوست است. پوشیدن جوراب و استفاده از پتو باعث گرم شدن پوست، اتساع رگ‌ها و تسهیل تبادل دمایی و کاهش CBT می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شرایط به مغز پیغام می‌دهد که زمان به خواب ر فتن است. پوشیدن جوراب هنگام خواب می‌تواند فواید دیگری نیز برای سلامت داشته باشد:

 

جلوگیری از نشانگان رینود

ممکن است نام بیماری رینود را نشنیده باشید. این بیماری بسیار نادر است و با تاثیرگذاری بر سلول‌های خونی باعث ایجاد واکنش بیش از حد به سرما می‌شود. این شرایط ایجاد زخم‌ها یا مرگ بافت‌ها را به دنبال دارد. با پوشیدن جوراب در رختخواب، بدن قادر به تنظیم دمای خود و جلوگیری از بروز این بیماری خواهد بود.

 

جلوگیری از سرفه

در بسیاری از فرهنگ‌ها این باور قدیمی وجود دارد که پوشیدن جوراب و ریختن مقداری پودر خردل در داخل آن از سرفه‌های شبانه جلوگیری می‌کند، اما واقعیت این است که پوشیدن جوراب شب‌ها در رختخواب به خودی خود می‌تواند از سرفه جلوگیری کند.

 

مقابله با خشکی پوست

پوشیدن جوراب هنگام خواب از بروز خشکی و ترک خوردگی در پاشنه پا ـ مشکلی که اغلب در ماه‌های سرد سال اتفاق می‌افتد، جلوگیری می‌کند. اگر هم‌اکنون از ترک خوردگی پاشته پا رنج می‌برید می‌توانید قبل از پوشیدن جوراب از مرطوب‌کننده روی پاشنه پا استفاده کنید. هنگامی که بیدار می‌شوید، پوست پاشنه نرم‌تری خواهید داشت.

 

جلوگیری از تعریق شبانه و گرگرفتگی

جوراب بدن را قادر می‌سازد دمای خود را تنظیم کند و از ثابت شدن دمای بدن به دلیل تعریق شبانه و بروز گرگرفتگی که باعث بیداری افراد در نیمه‌های شب می‌شود، جلوگیری می‌کند.

 

گرم شدن پاها

اگر از سردی پاها رنج می‌برید با پوشیدن جوراب هنگام خواب و ریختن مقدار کمی فلفل قرمز در داخل آن می‌توانید بسرعت از این مشکل رهایی پیدا کنید.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب

سیستم عامل اندروید مانع از خیره شدن بیش از حد ما به صفحه نمایش نمی‌شود، اما چندین ویژگی را در نمایشگر خود برای کمک به کاهش فشار چشم ارائه می‌دهد.

اندروید در حال حاضر قابلیتی را ارائه کرده است که رنگ‌های روشن را کاهش می‌دهد و در نتیجه صفحه نمایش را کم‌نور می‌کند؛ اما در نسخه ۱۵ خود این بار حتی فراتر از این موضوع رفته است.

تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش

اندروید دارای یک فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف استفاده می‌کند.

سپس این ویژگی به طور خودکار سطح روشنایی صفحه نمایش دستگاه شما را بر اساس سطح نور محیط تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، نگاشت بین سطوح نور محیط و روشنایی صفحه به دستگاه بستگی دارد، بنابراین سطح روشنایی که یک تلفن با آن سازگار می‌شود ممکن است با گوشی دیگر متفاوت باشد.

نتیجه این امر این است که برخی از تلفن‌ها می‌توانند به اندازه کافی کم نور شوند تا در شرایط کم نور به راحتی از آن استفاده شود، در حالی که برخی دیگر حداقل به طور خودکار نمی‌توانند این قابلیت را ارائه دهند.

برای توضیح این نابرابری، اندروید ۱۲ قابلیتی را در زیر تنظیمات در منوی دسترس‌پذیری به نام «تاریکی اضافی» معرفی کرد که نور صفحه‌نمایش را فراتر از حداقل روشنایی گوشی شما کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است که اجازه دادن به روشنایی تطبیقی روشن‌تر از حد معمول راحت‌تر از فعال کردن دستی Extra Dimming خواهد بود. زیرا این گزینه باید به صورت دستی روشن و خاموش شود تا تاثیری داشته باشد. بنابراین، اگر آن را در شب فعال کنید تا روشنایی را کاهش دهید، باید به یاد داشته باشید که بعد از این، آن را غیرفعال کنید، در غیر این صورت ممکن است صفحه در طول روز خیلی کم نور شود.

ویژگی جدید

با این حال، صفحه نمایش هر گوشی نمی‌تواند به اندازه کافی کم نور شود تا در شب راحت از آن استفاده کنید، و این همان چیزی است که یک ویژگی جدید در آپدیت آینده اندروید ۱۵ به نام «even dimmer» ممکن است حل کند.

هدف این ویژگی تنظیم روشنایی تطبیقی فعلی با کاهش خودکار روشنایی صفحه نمایش بیش از حد معمول در شرایطی است که نور محیطی بسیار کم است. این ویژگی باعث می شود تا دیگر نیاز نباشد به صورت دستی روشنایی صفحه را کاهش دهید.

منبع: ارم نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی‌دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند!
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید