Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، لباس را در فرهنگ ایرانی، صورتگر سیرت و اندیشه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

 

«فرهنگ ایرانی منظومه­ای متنوع از آداب و رسوم، سنت­ها،آیین­های ملی و دینی و زبان­ها و گویش­هایی است که روح وحدت و انسجام را درکالبد اقوام گوناگون این سرزمین دمیده است و استواری و بقای ملت بزرگ ایران مرهون اتکا بر دو پایه مستحکم ایرانی بودن و اسلامی بودن در طول تاریخ پر فراز و نشیب این سامان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در این میان پوشش و لباس به مثابه یک شأن انسانی، نمود بارز و تجلی­بخش تنوع فرهنگی ما به شمار می­رود. لباس در فرهنگ این سرزمین نشأت گرفته از باورها و ارزش­هایی است که در بطن فرهنگ ایرانی موج می­زند و صورتگر سیرت و اندیشة سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.

 

طراحان و تولید کنندگان عرصه لباس و پوشش برای آفرینش هنرمندانه الگوهایی جذاب و مورد پسند و پذیرش جامعه تلاش خستگی ناپذیر دارند و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مسیر دشوار و پرمخاطره، ایفاگر وظیفه­ای سنگین برای نظام­بخشی به فعالیت­های این عرصه است تا با خودکفایی فرهنگی و اقتصادی، به راهبرد اقتصاد مقاومتی  جامه عمل بپوشاند.

 

هفتمین جشنواره بین­المللی مد و لباس فجر، اتفاق مبارکی به منظور خودشناسی، خودکفایی و خود ساختگی اقتصادی است تا به داشته­های فرهنگ غنی خود توجه افزون­تری کنیم و هویت اصیل خود را که جلوه بارز آن در« پوشش ایرانی» رخ می­نماید قوام و دوام بخشیم.

 

 به همه دست­اندرکاران این رویداد فرهنگی درود می­فرستم و امیدوارم برگزاری این جشنواره گامی ارزشمند در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و توجه به اصالت­ها و ارزش­های فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی باشد.»

 

 

پایان پیام/298

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«الگوی سوم زن» خط مشی زندگی زن مسلمان را مشخص می کند

زهرا نوچمنی در حاشیه برگزاری مراسم استانی رویداد فرهنگی هنری با عنوان «الگوی سوم زن» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در جامعه کنونی عده زیادی شیپور حقوق آزادی زن را در دست گرفتند که ممکن است اسم «الگوی سوم زن» به گوششان نخورده باشد.

وی افزود: «الگوی سوم زن» منظومه فکری مقام معظم رهبری بوده و خط مشی زندگی زن مسلمان را مشخص می‌کند که منطبق به آئین اسلامی است.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه منابع طبیعی گرگان گفت: الگوی سوم تعریفی بین زن متحجر شرقی و زن بی عفت غربی است که می‌توان آن را به زن فعال با هویت اسلامی تعمیم داد.

وی با اشاره به اینکه امروز زنان جامعه جمهوری اسلامی ایران از حقوق بسیار بالایی برخوردار هستند، افزود: زنان جامعه ما علاوه بر اینکه آزادانه در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ورود می‌کنند با حق رأی که دارند می‌توانند در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

نوچمنی اظهار کرد: این برنامه برای نخستین بار توسط بسیج دانشجویی استان در حال برگزاری است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم چندین برنامه در سطح استان برگزار کنیم.

کد خبر 6099497

دیگر خبرها

  • توجه روحانیون در حج به سبک زندگی اسلامی و جهاد تبیین
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • انتقال دبیرخانه دائمی مُد زاگرس به لرستان
  • ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • «الگوی سوم زن» خط مشی زندگی زن مسلمان را مشخص می کند
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی