Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینب عزیزی گفت: قرار است این مراسم روز شانزدهم اسفندماه، به کوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری برگزار شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، زینب عزیزی، خواهر زنده‌یاد احمد عزیزی، از برگزاری مراسم سالگرد این شاعر هم‌زمان با سالروز درگذشت او خبر داد و گفت: قرار است این مراسم روز شانزدهم اسفندماه، به کوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مراسم از سه اثر تازه‌ منتشر شده از زنده‌یاد احمد عزیزی رونمایی خواهد شد. «شون میلکان» از جمله این آثار است که اولین مجموعه سروده‌های کردی احمد عزیزی محسوب می‌شود. «شون میلکان» به معنای بقایای خاکستر و ... چادرنشینان است که هنگام کوچ از آن‌ها باقی می‌ماند و نشان می‌دهد که در این منطقه افرادی زندگی می‌کرده‌اند. خواندن این اثر به دلیل استفاده از واژگان اصیل کردی، برای کردزبان‌ها لذت‌بخش خواهد بود.

عزیزی افزود: حتی به خاطر دارم که برادرم سروده‌هایی از این کتاب را برای مردم شمیرانات می‌خواند و آن‌ها نیز از شنیدن آن لذت می‌بردند. در مجموع این کتاب حاوی واژگان اصیلی است که موجب عظمت بیشتر زبان کردی می‌شود.

خواهر زنده‌یاد احمد عزیزی از انتشار دو اثر دیگر نیز خبر داد و یادآور شد: «برق بلاغت» مجموعه‌ای از شطحیات احمد عزیزی است که به تازگی به چاپ رسیده است. همچنین کتاب «گیسوان شب» نیز که رمانی با زبان شطحیات است، در این مراسم رونمایی خواهد شد. اولین رمان نوشته شده توسط زنده‌یاد عزیزی «سرزمین سرمه» نام داشت که متأسفانه در دست نیست و به چاپ نرسیده است؛ از این جهت کتاب «گیسوان شب» نخستین رمان چاپ شده او محسوب می‌شود.

زنده‌یاد احمد عزیزی از شاعران تأثیرگذار پس از انقلاب بود که بیشتر به ایجاد سبک جدید در مثنوی و شطحیات معروف است. از او آثار متعددی به یادگار مانده که از آن جمله می‌توان به «کفش‌‌های مکاشفه»، «شرجی آواز»، «خوابنامه و باغ تناسخ»، «ترجمه زخم»، «باران پروانه» و «رودخانه رؤیا» اشاره کرد. عزیزی سال گذشته پس از تحمل 9 سال بیماری، در روز شانزدهم اسفندماه سال 1395 دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد

جامعه اسلامی مهندسین(جام) در بیانیه‌ای از لیست انتخاباتی خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با سرلیستی «احمد نادری» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جامعه اسلامی مهندسین روز شنبه پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

سرلیست: احمد نادری

سمیه رفیعی،

حسین نجابت،

عبدالحسین روح الامینی،

ابوالقاسم جراره،

زهره سادات لاجوردی،

علیرضا سلیمی،

صالح اسکندری،

محمدحسین حسین زاده بحرینی،

سمیه گلپور چمرکوهی،

علی اصغر پورمحمدی،

علی طهرانی مقدم،

سیدنظام الدین موسوی،

مجتبی رحماندوست،

مهدی شریفیان،

غلامحسین رضوانی.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات جمعه این هفته (۲۱ اردیبهشت) مشخص می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 750537

دیگر خبرها

  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • پاسخ غیرمنتظـره علی مطهری به جنجال اخراج دختر دف‌نـواز | فیلـم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد