Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:00:23 GMT

تجلیل از احیاگر سبک کاشی معرق اصفهان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۱۷۱۱

تجلیل از احیاگر سبک کاشی معرق اصفهان

فرهنگستان هنر از استاد عباس کاظم‌پور، یکی از احیاگران سبک کاشیِ معرق اصفهان، تجلیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، آیین نکوداشت استاد عباس کاظم‌پور و تقدیر از فعالیت‌های هنری خاندان‌های کاظم‌پور و کاشی تراش به همت معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر صورت می‌گیرد.

در این مراسم، محمدعلی معلم دامغانی، ریاست فرهنگستان هنر و همچنین صاحب‌نظرانی چون مرتضی مطیفی‌فرد، غلامحسین معماریان، حمید عجمی، مهدی مکی‌نژاد و بهزاد اژدری سخنرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد عباس کاظم‌پور، یکی از احیاگران سبک کاشی معرق اصفهان که با حفظ میراث گذشتگان، نوآوری‌هایی به عرصۀ این هنر ارزنده افزوده است و به منظور ماندگاری هنر کاشی معرق، تغییراتی در تکنیک و جنس کاشی به کار برده است.

از جمله هنرمندی‌های خاندان بزرگ کاظم‌پور، که بر پیشانی هنر ایران ‌زمین نقش بسته، می‌توان به آثار جاودانه‌ای در کاخ مرمر، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، مسجد لاله‌زار، مسجد امام‌حسین(ع) و ... نام برد.

آیین نکوداشت استاد عباس کاظم‌پور، به منظور تقدیر و سپاس از فعالیت‌های ارزشمند این هنرمند بزرگ، در حفظ و ایجاد میراث ماندگار هنرِایران و پاسداشت یاد و نامِ خاندان کاظم‌پور و کاشی تراش، در عرصه معماری سنتی، دوشنبه، هفتم اسفندماه، از ساعت ۱۵تا ۱۷ در سالن ایران فرهنگستان هنر، به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا مخبردزفولی، رئیس فرهنگستان علوم ظهر شنبه با رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در فرهنگستان علوم دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در راستای همکاری و تعامل فرهنگستان علوم با وزارت آموزش و پرورش برای تقویت جریان علم کشور در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.

رئیس فرهنگستان علوم از اهتمام وزیر آموزش و پرورش به اجرائی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قدردانی و با تاکید بر اهمیت تهیه نقشه راه سند تحول، از ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب استقبال کرد.

مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم از آمادگی فرهنگستان علوم برای همکاری با آموزش و پرورش در موضوعات مختلف علمی خبر داد و گفت: گفتمان سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس مدنظر باشد تا جهت گیری علمی متناسب در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی ۵۰۰ ساله
  • احیاگر فلسفه هنر فارابی به تلویزیون می آید
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • ابهام بر سر طراح چینی‌خانه/ آیا شیخ بهایی در اردبیل یادگاری دارد؟
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد