Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشستی در دانشگاه شیکاگو بار دیگر مواضع ضدایرانی خود علیه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را تکرار کرد.

هیلی در این جلسه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احتمال از سرگیری روابط میان ایران و کشورهای غربی در آینده نزدیک وجود دارد موضوع آشوب‌های اخیر ایران را پیش کشید و مدعی شد که مردم ایران به قدرت صدای خودشان واقف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: «من این موضوع را دوست دارم که می‌بینیم تظاهرات‌کنندگان علیه حکومت بیرون می‌آیند و درباره اعتراضشان، خواه مسائل اقتصادی است یا حقوق بشر صحبت می‌کنند. ایالات متحده همچنان از آنها در این موضوع حمایت می‌کند چون فکر می‌کنیم که این موضوع بسیار مهم است.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل با بیان اینکه «ایران به یک مشکل واقعا بزرگ تبدیل شده»، ایران را به حمایت از سوریه متهم کرد.

هیلی در پاسخ به این سوال که این مسائل خارج از چارچوب توافق هسته‌ای برجام هستند و بایستی مستقل از آن مورد بررسی قرار گیرند گفت: «چیزی که ما می‌گوییم این است که این توافق معیوب بود؛ به آنها میلیاردها دلار پول داده شد و قرار بود که آنها فعالیت های هسته‌ای را متوقف کنند. این کاری است که آنها انجام داده‌اند؛ آنها به کارهایی که لازم بوده در چارچوب برجام انجام شود، پایبند بوده‌اند.»

مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: «اما آنها با تداوم آزمایش موشک‌های بالستیک، فروش سلاح-مثل فروش سلاح به حوثی‌های یمن- و تداوم حمایت از تروریسم قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند.»

هیلی گفت جامعه بین‌الملل نمی‌تواند آنقدر خودش را مجذوب این توافق کند که تمامی این رفتارهای دیگر را نادیده بگیرد. وی تصریح کرد: «ما باید ایران را بابت آن اقدامات پاسخگو کنیم؛ باید اطمینان حاصل کنیم که هنوز روی آنها فشار اعمال می‌کنیم.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد: «در چنین مواقعی جامعه بین‌المللی هراسان می‌شود و می‌گوید که نه این کار را نکنید؛ آنها از توافق خارج می‌شوند. آنها این کار را نمی‌کنند. این توافق بهترین اتفاقی بود که برای ایران به وقثوع پیوست.»

به گزارش تسنیم،هیلی ادامه داد: «بنابراین ما روی ایران فشار اعمال می‌کنیم و می‌گوییم که لازم است آنها رفتارهای بدشان را اصلاح کنند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، تصریح کرد که با گذشت زمان و در طول چند سال، بندهای زوال‌پذیر برجام منقضی می‌شوند. او گفت: «این چیزی نیست که ما می‌خواهیم. بنابراین، لازم است بندهای زوال‌پذیر، اصلاح شوند.»

هیلی در پاسخ به این سوال که متحدان اروپایی آمریکا در ماه‌های گذشته به صراحت از آمریکا درباره امکان خروج از برجام انتقاد کرده‌اند گفت: «همان متحدان ما الان دارند به ما کمک می‌کنند. آنها توجه‌شان را روی آزمایش‌های موشکی ایران، بندهای زوال‌پذیر برجام و مسائل دیگر معطوف کرده‌اند.»

وی گفت: «چیزی که ما می‌گوییم این است که اوضاع را بهتر کنید، اما اگر این کار را انجام ندهید و این موارد منفی همچنان پابرجا باشند، چرا باید داخل این توافق که روایتی نادرست است باقی بمانیم؟ شما یک داستان نادرست ساخته‌اید که آنها به آن پایبند نیستند.... آزمایش‌های موشکی ایران باید متوقف شوند.»

نیکی هیلی در ادامه گفت در صورتی که معایب توافق هسته‌ای اصلاح نشوند، آمریکا از یک «روایت نادرست» خارج شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ آمریکایی‌ها غاز است!

از دید غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، محمدحسین مهدوی‌زادگان در یادداشتی نوشت: دستگیری 900 دانشجو در دانشگاه‌های کالیفرنیا و تگزاس، ورود پلیس ضدشورش به حریم دانشگاه‌ها با اجازه رسمی از نهادهای قانونی قدرت در آمریکا، ضرب و جرح شدید دانشجویان توسط پلیس فدرال و وعده‌های انتخاباتی نامزدهای 2 حزب دموکرات و جمهوری‌خواه (بایدن و ترامپ) مبنی بر اخراج دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی از دانشگاه‌ها و حتی در صورت امکان خاک آمریکا، جملگی تبدیل به تیتر رسانه‌های غربی شده‌اند. از سوی دیگر، تعمیم اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا به کشورهای اروپایی، منجر به آن شده تا پلیس و نهادهای امنیتی کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، فنلاند و دانمارک نیز مواضع مشابهی علیه دانشجویان منتقد نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مطرح کرده و با وعده سخت‌ترین مجازات‌ها به خیال خود از وقوع این اعتراضات پیشگیری کنند!

1- اگر چه تونل وحشت نهادهای سیاسی و امنیتی غرب برای دانشجویان نتوانسته آنها را از مسیر انسانیت و غیرت منحرف کند اما سکوت برخی جریانات سیاسی در داخل کشورمان در قبال آنچه در آمریکا و اروپا می‌گذرد، جای بسی تأمل و البته شرم دارد!

در جریان اغتشاشات سال‌های 78 و 88 و حتی در بحبوحه زمانی فتنه‌ای که سال 1401 با محوریت و مدیریت پشت پرده فمینیست‌های دوآتشه جریانات ضدانقلاب و برانداز داخلی و خارج‌نشین شکل گرفت، برخی احزاب اصلاح‌طلب و در راس آنها حزب اتحاد ملت به رهبری آذر منصوری (رئیس خودخوانده جبهه اصلاحات) بدترین و سخت‌ترین مواضع ممکن را در اتهام‌زنی به نظام جمهوری اسلامی و ساختار حقوقی و امنیتی جاری در آن اتخاذ کرده و از هم‌افزایی با جریان‌های ضدانقلاب مانند سلطنت‌طلبان و منافقین تروریست ابایی نداشتند. آنها مدعی بودند به قداست حریم دانشگاه اعتقاد عمیق دارند و دانشجو آزاد است هر گونه می‌خواهد رفتار کرده و شعار دهد و کسی نیز نباید جلودار آن باشد. در این مجال قصد نقد این رویکرد و تفکر را نداریم اما سوال اساسی این است: اگر دانشگاه دارای چنین قداست ذاتی و حریم محکمی است، چرا هم‌اکنون از اردوگاه‌های رسانه‌ای روشنفکر و غرب‌زده داخلی صدایی در حمایت از دانشجویان آمریکایی و اروپایی مخالف نسل‌کشی کودکان فلسطینی مشاهده نمی‌شود؟!

2- صورت‌مساله مشخص است: از دید این غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت(!) به نظر می‌رسد خط قرمز اصلاح‌طلبان نه آزادی است، نه دانشگاه، نه آزادی بیان، بلکه این قداست(!) آمریکاست که خط قرمز آنها در تحلیل‌ها و گفتارهای رسانه‌ای و حزبی محسوب می‌شود! سکوت بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب در قبال اعتراضات غیرتمندانه دانشجویان آمریکایی و اروپایی، جلوه‌ای از بدیهیات حاکم بر تفکر و مانیفست حزبی و دستور‌العمل سیاسی این گروه‌هاست. در اینجا ما با نوعی پارادوکس مدیریت شده مواجه هستیم که در آن رفتارها و ارزش‌ها اصالت نداشته و این ساختارها هستند که حسن یا قبح یک رفتار یا گفتار را تعیین می‌کنند. گویا نظریه «ساختار - بازیگر» که توسط کنت والتز بر مبنای نگاه نئورئالیستی وضع شده، تبدیل به یک الگوی ثابت ذهنی و تحلیلی در میان اصلاح‌طلبان و حامیان فتنه شده است! جایی که ساختار نسبت به بازیگران اصالت داشته و بازیگرانی که نخواهند در قالب آن بگنجند، جایی در آن ندارند.

آنگونه که اصلاح‌طلبان  تندرو و روشنفکران غرب‌زده نسبت به ساختار جاری قدرت در غرب ارزش و احترام قائل هستند، خود شهروندان و حتی برخی سیاستمداران غربی نیستند! پلیس فدرال و دیوان عالی آمریکا، در این نگاه مسموم دارای ارزش هستند زیرا متعلق به ساختار قدرت در غرب هستند؛ آنها می‌توانند هزاران دانشجو را سرکوب کرده و آنها را تا آنجا که می‌توانند ضرب و جرح کنند و بعد هم با تحسین مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر روبه‌رو شوند. این همان سیکل معیوبی است که ورودی و خروجی آن هر 2 بر اساس «غرب‌پرستی» به جای «بها دادن به اصالت‌ها و ارزش‌ها» در آمریکا و اروپا شکل گرفته و البته، از سوی جریانات واداده داخلی نیز مورد کرنش و احترام واقع می‌شود.

منبع:‌ وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • باید از استقلال و پرسپولیس حمایت شود/ وقت کشی نکردیم
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • روایتی از «گل آقا» نابغه تکرار نشدنی طنز ایران
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند